BMW E36 start niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
poetser john

BMW E36 start niet

Bericht door poetser john » 24 nov 2010, 09:20

BMW start niet.

Accu gemeten was vorige keer goed, is ook pas 2 jaar oud
Dynamo gemeten, was goed

Gisteren heeft m'n vrouw er nog mee gereden en starte, vandaag wilde ze er mee weg en starte niet, het enige wat er gebeurde waren constante tikken, soort stroom stootjes.

Als ik de accu op de oplader zet dan daarna start hij normaal, totdat je weer een week of 2 a 3 verder ben begint het weer.

Waar kan dit aan liggen

Lekstroom, accu, startrelais.

ati_v_g

Re: BMW E36 start niet

Bericht door ati_v_g » 24 nov 2010, 12:29

he.! kijk je massa kabel ff na
heb het zelfde gehad namelijk
m.v.g ///Maarten
///M

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 24 nov 2010, 13:16

poetser john schreef: Als ik de accu op de oplader zet dan daarna start hij normaal, totdat je weer een week of 2 a 3 verder ben begint het weer.
Gek dat ie dan wel start, zou misschien toch de accu kunnen zijn? Het is nu wat kouder buiten, en dan krijg je eerder met dit soort problemen te maken.
Iets anders zou de startmotor kunnen zijn. Volgende keer dat het gebeurd kan je met een hamer met beleid een tik geven op de startmotor (al heb ik er ook wel eens mensen vol op zien rammen, maar dan doe je in mijn ogen meer kwaad dan goed.)

Als je de auto aanduwt omzeil je de startmotor. Als hij dan nog niet start kan je de startmotor uitsluiten die veroorzaakt het probleem dan waarschijnlijk niet. Start hij wel, dan zou het naast de startmotor ook nog wat anders kunnen zijn, maar dan weet je al wel wat meer.

Verheeske

Bericht door Verheeske » 24 nov 2010, 21:38

dat tikken is gewoon een teken dat de accu leeg is en het startrelais niet genoeg spanning krijgt om het tandwiel van de startmotor in de starterkrans te drukken

Is de dynamo pas geleden doorgemeten?
maak anders de accupolen even goed schoon en haal de klemmen een keer los om slecht contact uit te sluiten en controleer zoals eerder al gezegd werd even of de massa naar het motorblok niet half doorgescheurd is.

wat voor ritjes worden er met de auto gemaakt? hele korte?
-- Houdoe wanne --

dw70

Bericht door dw70 » 24 nov 2010, 21:45

poetser john schreef:BMW start niet.
het enige wat er gebeurde waren constante tikken, soort stroom stootjes.
.
Accu.

Overstartkabels nemen en je buurman even om hulp verzoeken. Als hij dan start, weet je het zeker.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

poetser john

Bericht door poetser john » 25 nov 2010, 00:15

Bedankt voor jullie reacties mannen

Maarten zal ik doen, bedankt

NielsE36
Het was 2 maanden geleden ook al, toen accu op de lader gezet en in 1 keer starten, ook met startkabels gewoon starten
De bekende klap erop, ik ken het nog wel dat ze dat deden :D

verheeske316
Oke, ik dacht ook zoiets, startrelais, dynamo en accu zijn vorige week doorgemeten en waren beide goed, bij zo'n revisie ff laten doen, hun dachten daarna aan een lek stroom, de auto rijdt idd korte stukjes van een km of 10, maar voorheen had ze een golf en deze starte altijd nooit problemen eigenlijk, binnenin brand alles van het dashboard, dus niet flauw ofzo.

dw70
Met de buurman gaat niet goedkomen we hebben ruzie haha, moet hem nog een keertje omleggen haha
Ik heb zelf gelukkig een E46 en dan slaat hij gelijk aan.met startkabels

poetser john

Bericht door poetser john » 25 nov 2010, 00:18

De accu staat nu op de lader, als ik hem morgen weer terug plaats start hij voor 100%.

poetser john

Bericht door poetser john » 25 nov 2010, 10:53

Accu heeft op de lader gestaan, terug geplaatst en in 1 keer starten, alles ff door laten meten accu schijn toch niet 100% te zijn dus ff nieuwe accu halen

dw70

Bericht door dw70 » 25 nov 2010, 12:45

ach ja, buurmannen... :)
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Verheeske

Bericht door Verheeske » 25 nov 2010, 18:21

das vervelend al na 2 jaar... zker net buiten garantie
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”