Pioneer Avic X3 met stuurbediening

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
willem87

Pioneer Avic X3 met stuurbediening

Bericht door willem87 » 27 nov 2010, 15:40

Beste forummers,

Ik ben in het bezit van een 320D sedan van bouwjaar 09/2004, standaard voorzien van een Business radio/cd. Omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een oplossing om bluetooth, ipod en usb in men wagen te hebben, heb ik uiteindelijk besloten een Pioneer Avic X3 bt te kopen voor een aanvaardbare prijs.
Ik weet het, velen hier vinden een aftermarket radio maar niets in het strakke bmw dashboard. Maar een Parrot/Connects2 met Dension had me bijna even veel gekost. En dan had ik nog steeds een standaard radio gehad met bijna geen uitbreidingsmogelijkheden qua DVD, navi, RCA, enzovoort. Omdat ik in een later stadium toch van plan ben heel het audio systeem aan te pakken in de bimmer was voor mij de keuze snel gemaakt.

Een voorwaarde om het hele systeem in te bouwen is dat ik men stuurbediening kan behouden. Hier bestaan modules voor zoals deze van Connects2:
http://www.connects2.co.uk/c2search.asp ... &modID=529
Volgens de ONDUIDELIJKE handleiding staat er dat deze module ook een "Speed signal" en "reverse" uitgang heeft... Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand hier ervaring mee? Dit zou uiteraard uiterst handig zijn omdat ik het niet zie zitten om in de originele bekabeling te knippen en solderen.
Of heb ik dan nog andere modules nodig? Kan iemand iets aanbevelen?

Daarbij vind ik overal op internet dat er 2 types van connectoren zijn. Het type bravia met de ronde pinnen welke gebruikt zou zijn tot bouwjaar 2001. En het type met de vlakke pinnen van bouwjaar 2001-2005.
Nu heb ik een tijdje geleden men radio eruit gehad en ik kan me nog levendig herinneren dat mijn radio de ronde pinnen had terwijl men wagen van bouwjaar 2004 is. Kan dit kloppen?

largeproject
Contacteer:

Re: Pioneer Avic X3 met stuurbediening

Bericht door largeproject » 27 nov 2010, 20:09

Mail sturen naar Pioneer,die kan je precies vertellen welke interface je nodig hebt.
Mijn oude avic X1 ook gedaan,werkte perfeckt,mijn huidige avic HD3 II zit dezelfde interface en werkt ook.

willem87

Bericht door willem87 » 28 nov 2010, 12:52

Zal ik zeker al eens doen... Kan dergelijke interface ook het snelheids- en reverse- signaal uit de i-bus halen of zal ik hiervoor moeten moeten gaan zoeken in de originele bekabeling?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 28 nov 2010, 20:05

Nee,die ga je daar niet mee vinden.
Puls moet je achter de teller vandaan halen,
Als je geen achteruitcamera hebt zou ik hem niet aansluiten,die paar meter dat je achteruit rij tijdens navigeren neem ik voor lief dat hij dan niet exavt op de milimeter is.
Wil je dat wel,dan zul je een kabel naar de achterlichten moeten trekken.

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 02 dec 2010, 10:10

achteruitrij verlichting kan je evt ook bij de zekering kast halen....
Mijn :///m:

willem87

Bericht door willem87 » 02 dec 2010, 12:06

Heb een tijdje geleden de radio er eens uit gehad en heb dus een 17pins aansluiting.
Als ik de pinbezetting opzoek zie ik het volgende:

Pin 10: GAL / snelheidssignaal

Is dit ook bruikbaar voor de GPS?? iemand een idee?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 02 dec 2010, 20:26

Ik weet niet meer 100% zeker,maar ik dacht dat het een wit/zwarte kabel was,kan in het weekend wel ff kijken waar ik hem vanaf gehaalt heb.

Ronald Schuit

Bericht door Ronald Schuit » 03 dec 2010, 19:29

Het is inderdaad de zwart witte draad die naar je dashbord gaat, als je makkelijk te pakken wilt krijgen moet je even je km-teller uit je dashbord halen zijn slecht 2 schroefjes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”