Eindverslag na 6mnd garantie op laatste pag...(4)
Re: trillen E46 316i EXE 2002
Resoneren is toch meer het brommen van de motor.
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: trillen E46 316i EXE 2002
Zo, mijn auto rijd weer een tijdje zonder problemen, behalve dat ik die rammel RV af en toe eens hoor. Ik denk toch dat het met die lekkende hoes vh stuurhuis te maken heeft..
Wat kan ik doen buiten de garage waar ik hem gekocht heb om een en ander te checken?
Verder gaan mijn zomervelgen/banden in de verkoop, of wil ze omruilen voor redelijke goede winterset...
Banden dus zgan, michelin 195-65-15.. Bmw Velg weet ik niet precies bij naam. Soort bbs maar dan met moer in het midden..
Link MP:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 3D%3D&df=1
Gr Chris
Wat kan ik doen buiten de garage waar ik hem gekocht heb om een en ander te checken?
Verder gaan mijn zomervelgen/banden in de verkoop, of wil ze omruilen voor redelijke goede winterset...
Banden dus zgan, michelin 195-65-15.. Bmw Velg weet ik niet precies bij naam. Soort bbs maar dan met moer in het midden..
Link MP:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 3D%3D&df=1
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: Rammel (p3) E46 316i EXE 2002
De rammel zou ook uit je schokdemper zelf kunnen komen.
Je zou zekunnen laten testen...
Je zou zekunnen laten testen...
Zou kunnen, maar dan moet de wegligging wel een stuk slechter zijn dan nu denk ik..
Hou het in de gaten.
Voor de garantie voorbij is nog ff laten checken iig... Misschien breng ik 'm wel ff bij de bmw/of elders om eea te controleren..
Gr Chris
Hou het in de gaten.
Voor de garantie voorbij is nog ff laten checken iig... Misschien breng ik 'm wel ff bij de bmw/of elders om eea te controleren..
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
En jawel! Weer pech! Nu mijn vriendin voor de Brienenoordbrug op de linker baan stopt ie ermee!
Even gestart en toen weer bovenop de brug haha! Lampje tractiecontrol aan, accu lampje aan, toen was het over en uit...
Heeft ze toch der werk gehaald (weggetakeld van de brug), toen deed de auto het weer... Ben ik erheen gaan rijden niets geks kunnen vinden. En de gok genomen naar de garage in oud bijerland te rijden. Ging goed, 1x ging lampje tractie control branden..
Garage gaat vandaag de krukassensor vervangen. Toen die 'm de garage in wilde rijden starte ie ook niet ;-)
Kan dit te maken hebben met een resonantie vanuit de motor wat ik al een tijdje irritant vind. Of komt het door dat ik toevallig nu een keer Vpower heb getankt!
Wel een leuke vervang auto, een Saab93 1,8 T gaat als de brandweer en met automaat!
Gr CHris
Even gestart en toen weer bovenop de brug haha! Lampje tractiecontrol aan, accu lampje aan, toen was het over en uit...
Heeft ze toch der werk gehaald (weggetakeld van de brug), toen deed de auto het weer... Ben ik erheen gaan rijden niets geks kunnen vinden. En de gok genomen naar de garage in oud bijerland te rijden. Ging goed, 1x ging lampje tractie control branden..
Garage gaat vandaag de krukassensor vervangen. Toen die 'm de garage in wilde rijden starte ie ook niet ;-)
Kan dit te maken hebben met een resonantie vanuit de motor wat ik al een tijdje irritant vind. Of komt het door dat ik toevallig nu een keer Vpower heb getankt!
Wel een leuke vervang auto, een Saab93 1,8 T gaat als de brandweer en met automaat!
Gr CHris
BMW 316i EXE sedan 2002
raar dat je auto geen errors geeft..mischien proberen met uitlezen tijdens rijden.?
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Nou ja, ik zie het morgen wel. Vandaag was ie nog niet klaar. Als die Saab (2007 1.8T aut) net zo'n wegligging heeft als de BMW had ik hem ingeruild ;-) Maar wat een juweel van een motor en automaat bak zeg! 140 km/h 2800 t/min, Ff het gas erop en gaan!!
Reden dat ie nog niet klaar was is dat ze zich in de sensor hebben vergist (plek). Was toch iets meer werk...
En dan maar hopen dat het de krukas sensor is. Anders sta ik zo weer op de stoep!
Ben eigenlijk toch niet zo tevreden met de auto ;( . Best een gedoe en geregel telkens!
Gelijk maar ff de ruitenwissers laten afstellen en de regensensor werkt ook niet optimaal...
Gr Chris
Reden dat ie nog niet klaar was is dat ze zich in de sensor hebben vergist (plek). Was toch iets meer werk...

En dan maar hopen dat het de krukas sensor is. Anders sta ik zo weer op de stoep!
Ben eigenlijk toch niet zo tevreden met de auto ;( . Best een gedoe en geregel telkens!
Gelijk maar ff de ruitenwissers laten afstellen en de regensensor werkt ook niet optimaal...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: Rammel (p3) E46 316i EXE 2002 krukassensor pag3
Hi Chris,
Je hebt wel heel veel pech met je bimmer.
Ik heb hetzelfde probleem met de sensoren gehad als jij.
Hij liet mij ook ineens langs de weg staan, weggesleept enz.
Na uitlezing door de man van de wegenwacht kwam er storing aan nokkenassensors en krukassensor uit.
Vlg's de man een BMW kwaaltje (zoek ook maar eens hier op de site)
Meestal zijn het de nokassensors die problemen geven, deze zijn makkelijk zelf te vervangen kosten € 80,- p/st
Nadat ik die vervangen had bleek toch ook mijn krukassensor stuk te zijn.
Deze kost hetzelfde maar je moet wel goed kunnen sleutelen, gereedschap en een brug ter beschikking hebben om die zelf te kunnen vervangen (geen aanrader dus)
Probleem was hierna bij mij verholpen.
Veel geluk met je bimmer !!
Je hebt wel heel veel pech met je bimmer.
Ik heb hetzelfde probleem met de sensoren gehad als jij.
Hij liet mij ook ineens langs de weg staan, weggesleept enz.
Na uitlezing door de man van de wegenwacht kwam er storing aan nokkenassensors en krukassensor uit.
Vlg's de man een BMW kwaaltje (zoek ook maar eens hier op de site)
Meestal zijn het de nokassensors die problemen geven, deze zijn makkelijk zelf te vervangen kosten € 80,- p/st
Nadat ik die vervangen had bleek toch ook mijn krukassensor stuk te zijn.
Deze kost hetzelfde maar je moet wel goed kunnen sleutelen, gereedschap en een brug ter beschikking hebben om die zelf te kunnen vervangen (geen aanrader dus)
Probleem was hierna bij mij verholpen.
Veel geluk met je bimmer !!
Laatst gewijzigd door ivanho op 22 nov 2010, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Auto weer opgehaald vandaag. Gaat weer als de brandweer! Krukassensor = vervangen...
Gr CHris
Gr CHris
BMW 316i EXE sedan 2002
De vraag is.... Wanneer hebben we weer pech haha!
Nokkenas sensor kan dus nog komen! Valt ie dan ook stil??
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Ik ben ook op zoek naar winterbanden. Heb nu echter een set gezien met all weather banden van continental met 6mm profiel. Zal dit wat zijn?
Gr
Gr
BMW 316i EXE sedan 2002
Hi Chris,chrisE46 schreef:De vraag is.... Wanneer hebben we weer pech haha!
Gr Chris
Ik heb de nokkenas-sensors, op aanraden van de man van de wegenwacht, als eerste vervangen waarna hij weer prima reed alleen wilde hij met een warme motor nooit meer opnieuw starten.
Als de motor weer koud was, en de sensoren zichzelf hadden gereset, liep hij gewoon weer.
Het is alleen niet erg handig als je je auto niet effies uit kan zetten.
De oorzaak bleek dus een defecte krukas-sensor te zijn die ik dus daarna heb laten vervangen.
Kan je dus niet vertellen of hij met alleen een defecte nokkenas-sensor ook stil valt.
Als ik jou was zou ik ze iig nu niet gaan vernieuwen (toch weer €160,-)
Zou er verder ook niet meer over inzitten, hij loopt nu toch weer prima?!
gr. Ruud
ps. Voor winterbanden even op Marktplaats zoeken staan er zat op.
Let op winterbanden met minder dan 4mm profiel hebben geen nut meer !!
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Ja precies ze rijd weer!
Ja winterbandjes ben ik mee bezig nu. Vroeg me dus af of all-weather wat was...
Gr
Ja winterbandjes ben ik mee bezig nu. Vroeg me dus af of all-weather wat was...
Gr
BMW 316i EXE sedan 2002
Ik heb het sinds gisteravond ook ineens. Gister de hele dag zonder problemen rond gereden ( E46 330 Ci Cabrio '00) 's Avonds wilde ik ergens wegrijden, valt de motor uit. Opnieuw gestart geen probleem. Tot bij de volgende rotonde het weer gebeurde.
Ik heb het idee dat als de toerenteller onder de 1000 komt hij soms heel even weg zakt. Als ik het dan niet opvang met wat extra gas valt ie uit.
Toen ik eenmaal thuis was en uitstapte terwijl de motor nog draaide hoorde ik ook een loeiend geluid uit de motor komen. Alsof er een autoalarm in de verte af ging.
Het is wat minder dat het vandaag zondag is en ik 'm niet al weg kan brengen.
Heb in ieder geval het idee dat als ik dit topic lees, dat het met m'n krukassensor te maken heeft. Wat doet deze sensor eigenlijk precies?
Ik heb het idee dat als de toerenteller onder de 1000 komt hij soms heel even weg zakt. Als ik het dan niet opvang met wat extra gas valt ie uit.
Toen ik eenmaal thuis was en uitstapte terwijl de motor nog draaide hoorde ik ook een loeiend geluid uit de motor komen. Alsof er een autoalarm in de verte af ging.
Het is wat minder dat het vandaag zondag is en ik 'm niet al weg kan brengen.
Heb in ieder geval het idee dat als ik dit topic lees, dat het met m'n krukassensor te maken heeft. Wat doet deze sensor eigenlijk precies?
-
De krukassensor is nodig om de positie van de krukas (zuigers) te bepalen van de motor, zo weet de motor welke clinder bezig is met de verbrandingsslag en dus een vonkje nodig heeft.
De sensor word ook gebruikt voor de ontstekingsvervroeging
De sensor word ook gebruikt voor de ontstekingsvervroeging