Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Hey jongens ,
Het is een heeeeeeeeeeeeel lang verhaal, dus ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om hier de tijd voor te nemen en om dit te lezen en om mij advies te geven wat JULLIE zouden doen! Ik wil JULLIE mening lezen, dus niet zeggen: Siem dat moet je zelf weten, is jouwn geld..
Duh zover ben ik zelf ook nog wel ben gewoon zeer nieuwschierig naar JULLIE mening en wat JIJ zou doen
!
We kennen elkaar al een tijdje, en ik weet gewoon dat er hier op het forum kenners zitten en daarom wil ik jullie advies graag horen en jullie meningen !
Hier komt het:
Vraag 1:
Ik heb de afgelopen tijd beetje rond gekeken voor het één en het ander voor me auto..
Qua performance...
Zo ben ik er dus achter gekomen dat de 328 geknepen is..
Ook wel logische met 193 pk, terwijl de 320 al 150 pk heb, maar goed back to the story
Nou kan ik dus me inlaatspruitstuk aanpassen door hier een andere op te zetten..
Oke...hier ben ik dus achtergekomen, dan zou ik M50 inlaatspruitstuk moeten hebben..
Goed, is dit plug & play? Is dit voor een jonge als mij te doen? Ik ben geen automonteur, ben natuurlijk elektricien, maar ben absoluut geen achtelijke...maar er zijn natuurlijk grenzen oke jullie weten niet hoeveel ik weet en wat ik kan, maar jullie kunnen mij wel vertellen of het simpel te doen is of dat het een behoorlijke klus is van (ik noem maar wat) 2 dagen werk...
Kijk dan weet ik genoeg, en zou het voor mij als " leek " qua motorische dingen dus niet zo 1, 2, 3 lukken...
En zou ik dus al snel een automonteurtje in de buurt moeten hebben die mij een handje kan helpen...
Goed dat is vraag 1!
Vraag 2:
Ik heb het één en het ander gelezen over een benzinedrukregelaar? Maar ik kom der eingelijk weinig wijs uit..
Heeft dit nou echt nut? Merk je dit nou echt? Ik las het één en het ander dat die dan uiteraar meer verbruikt, maar wel sneller reageerd...en wat feller rijdt...
Is dit zo? En ik las ook zoiets dat je blok het niet zo leuk vind, met name je injectoren?
Wat houdt dit allemaal in? Kunnen jullie hier wat specifieker op in gaan, wil eigenlijk zoveel mogelijk weten
Vraag 3:
Verder zit ik over een RVS spruitstuk te denken..
Maar hier kan ik eigenlijk vrij weinig over vinden...
En dan bedoel ik meer over een 328 met RVS spruitstuk!
En dat gene wat ik vind word ik nog niet wijzer van ...
Heeft dit nou echt nut? En dan bedoel ik meer in de zin van, pk winst?
Kijk als ik er maar 5pk mee win (noem maar wat, zal ongetwijfeld meer zijn!) dan heeft het natuurlijk weinig nut om hier misschien wel 3 á 400 euro tegen aan te gooien!
Dus als iemand hier ook wat uitleg over kan geven, zou top zijn
Vraag 4:
Chippen? Is dit logische? Ook hier lees ik verschillende meningen over?
De één zegt dat je auto meer verbruikt, de ander zegt juist dat die zuiniger rijdt omdat die beter word afgesteld op de computer..
Ook lees ik dingen dat dit weer slecht voor je blok is x|
Maarjaa hier zitten we op het BMW forum, dus ik hoop dat jullie mij hier weer wat meer over kunnen vertellen..
De dingen die ik lees zijn natuurlijk algemene meningen over elke auto..
En niet specifiek over BMW's! (Dat geldt ook voor de bovenstaande 3 vragen...)
Vraag 5 (tevens de laatste vraag):
Ik heb een zaakje gevonden hier in de buurt die relatief leuke uitlaatjes verkoopt...
Waaronder Eisenmann
Die heb ik gemaild, zal ff de mail hieronder zetten, en die kerel heeft vervolgens gereageerd, en daar wil ik even jullie mening over horen !
Beste meneer/mevrouw,
Ik had een vraag.
Ik heb een Bmw E36 Coupe 328i uit eind '95.
Nou wil ik daar graad een Eisenmann uitlaat onder.
Nou is mijn vraag, is er een compleet Eisemann systeem beschikbaar? Bestaat dit?
Of bestaan er alleen dempers van Eisenmann? Ik heb al is rond gezocht op internet maar kon eigenlijk vrij weinig vinden..
En met compleet bedoel ik eigenlijk vanaf me spruitstuk..
Nou las ik bij jullie op de site dat je blijkbaar twee verschillende versies heb. Dit wist ik nog niet eens!
Er is een Sport Versie beschikbaar maar ook een Race Versie zie ik.
Nou is die Race Versie alleen gehomologeerd. Wat houdt dit in? Kom ik dan niet meer door de APK keuring heen?
En wat is het verschil tussen de Sport en Race Versie? Sport win je geluid en Race win je pk's? Of moet ik dit anders zien?
Kunt u mij dit uitleggen?
En stel dat ik bij jullie een opmaat gemaakte RVS uitlaat zou willen, van voor tot achter, vanaf me spruitstuk dus.
Met een Eisenmann demper + sport-katalysator enz enz. De hele ratteplan!
Ook heb ik op jullie site gezien dat jullie andere spruitstukken hebben...ik zou graag een spaghetti spruitstuk willen van RVS.
Hebben jullie deze voor mijn auto? Zo ja hoeveel kost dit dan?
Ben zeer benieuwd en kijk uit naar een offerte van jullie!
Mvg.
Simon Wyckelsma.
Antwoord:
Hallo Simon,
Ten eerste kan ik je vertellen dat Eeisemann geen complete systemen maakt vanaf bv de spruitstukken.
We spreken voor jou model over een einddemper welke vanaf de katalysatoren word aan gesloten.
Ook is er inderdaad een keuze uit de normale versie (sport) en de supersound versie (race).
De normale versie is voorzien van een homologatie wat inhoud dat er in Duitsland een tuv keuring is op afgegeven en dat het geluid in combinatie met de originele uitlaat delen en katalysatoren niet te hard is.
De race versie heeft dit niet en inwendig is deze Eisenmann uitlaat iets anders uitgevoerd waardoor er iets meer performance is maar ook een feller en wat harder (donkerder geluid)!
De aankoop prijs verschilt niet tussen een normale versie en de race versie hiervoor kan gewoon gekozen worden.
In Nederland is er geen regelgeving over een e-keur op een uitlaat, enkel kan de politie bv wel moeilijk doen als het geluid veel te hard is (eigenlijk ook wel logisch).
Als je een Eisenmann uitlaat op je verdere originele uitlaat systeem monteert adviseren wij de race versie je heb hiermee iets meer vermogen en een zeer mooi geluid wat toch binnen de perken valt en geen problemen geeft zowel voor de apk als voor de politie.
De Eisenmann einddemper is er in een aantal uitvoeringen dat wil zeggen de sierstukken (eindstyling) verschilt in grootte en vorm.
Er is een uitvoering met een ovaal eindstuk maar deze word nauwelijks verkocht…
De meeste verkochte versies zijn met dubbele ronde pijpjes deze zijn er in dubbel 70 mm - dubbel 76 mm of dubbel 83 mm.
Ik ben even van de duurste uitgegaan met dubbel 83 mm de prijs van deze uitlaat is 669 euro.
Je heb hierbij ook de verbindingsbuis set nodig en deze set kost 99 euro.
De montage van deze set met de einddemper is verder gratis bij aanschaf (mogelijk is dat er een nieuwe ophangingset nodig is dit heeft een kleine meerprijs).
Om je volgende vragen te beantwoorden moet ik je meegeven dat het hierbij verder over een echte Tuning uitlaat gaat als je dit wilt uitvoeren.
Een spruitstuk in RVS uitgevoerd kost 289 euro, dit is een goedkopere versie maar is verder goed!
Er is ook een duurdere versie maar dan moet u zeker denken aan +- 650 euro.
De goedkopere versie is eigenlijk een kopie van de duurdere en net zo goed ook van RVS t304.
Je auto is voorzien van 2 hoofdkatalysatoren en 2 secundaire. Deze kunnen vervangen worden door metaal sportexemplaren waardoor er meer vermogen ontstaat. Prijs indicatie van 2 metaal sportkatalysatoren zit op 400 euro.
Verder moeten wij dan nog een aansluitdeel maken op de Eisenmann demper.
Ook moeten de lambda sondes opnieuw worden aangesloten en moeten hiervoor aansluitingen gemaakt worden.
Een totaal prijs gerekend als wij deels de uitlaat op maat maken in combinatie met de eisenmann uitlaat is dan als volgt:
- Spruitstuk 289 euro (even van deze uitgaande)
- Sportkatalysatoren 400 euro
- Eisenmann aansluit set 99 euro
- Eisenmann uitlaat 669
(incombinatie met een op maat gemaakt systeem raden wij aan de normale versie te nemen omdat er al meer geluid word gecreeerd door het spruitstuk en de sportkats)
Montage van het spruitstuk het maken van de verbindingen en verdere arbeid en materialen zit op 250 euro.
Totale prijs voor dit systeem zou dan zijn 1700 euro afgemaakt incl btw (er dient wel rekening gehouden te worden dat er mogelijk een oud tapeind kan afbreken van de oude spruitstuk verbinding dit kan extra werk met zich meebrengen en qua kosten wat uitlopen, wij zeggen dit wel er bij omdat deze kans bestaat)
Hopende u hiermee voldoende te hebben voorzien van info,
Mvg Nik.
Lang verhaal he
Nou is mijn vraag dus:
Zal het qua pk's super veel uitmaken als ik een gehele RVS uitlaat neem? Vanaf me spruitstuk?
En wat zouden jullie doen? Alleen de demper met de aansluitbuizen? Of zouden jullie een heel uitlaat systeem nemen?
Denk het spruitstuk ff weg, dit heb ik wel meteen gevraagd omdat ik nieuwschierig was hoeveel die koste!
Maar ik wil jullie mening ff horen wat JULLIE zouden doen?
Geheel systeem? Of alleen de demper? En dan vraag ik me af, als ik alleen de demper neem, kan ik net zogoed de Race nemen toch?
Kijk zij adviseren de normale versie met RVS systeem (logische ook wel) maar als ik alleen de demper neem kan ik beter Race nemen toch?
Geef ff jullie mening over het totaal plaatje!
Wel RVS spruitstuk? Of niet?
Wel benzinedrukregelaar? Of niet?
Wel M50 inlaatspruitstuk? Of niet?
Wel Chippen? Of niet?
Wel heel RVS systeem? Of niet?
Wel Race demper? Of niet?
Please guys!
Geef me jullie mening en jullie ervaring!
Ik zit zo in de knoop met mezelf! Heb zoveel vragen en kan er maar niet goed achterkomen
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en jullie mening kunnen geven!
Ik weet gewoon dat ik op jullie kan rekenen, jullie hebben me nu al vaak genoeg geholpen en advies gegeven!
Dus dit kunnen jullie ook wel
Je hoeft niet antwoord de hebben op alle 5 de vragen, één is ook al goed ;D
Ik dank jullie vriendelijk, zeer vriendelijk
Groeten Simon.
Bedankt voor juellie het vele lees werk!! En alvast bedankt voor jullie meningen en adviezen !
Het is een heeeeeeeeeeeeel lang verhaal, dus ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om hier de tijd voor te nemen en om dit te lezen en om mij advies te geven wat JULLIE zouden doen! Ik wil JULLIE mening lezen, dus niet zeggen: Siem dat moet je zelf weten, is jouwn geld..
Duh zover ben ik zelf ook nog wel ben gewoon zeer nieuwschierig naar JULLIE mening en wat JIJ zou doen
!
We kennen elkaar al een tijdje, en ik weet gewoon dat er hier op het forum kenners zitten en daarom wil ik jullie advies graag horen en jullie meningen !
Hier komt het:
Vraag 1:
Ik heb de afgelopen tijd beetje rond gekeken voor het één en het ander voor me auto..
Qua performance...
Zo ben ik er dus achter gekomen dat de 328 geknepen is..
Ook wel logische met 193 pk, terwijl de 320 al 150 pk heb, maar goed back to the story
Nou kan ik dus me inlaatspruitstuk aanpassen door hier een andere op te zetten..
Oke...hier ben ik dus achtergekomen, dan zou ik M50 inlaatspruitstuk moeten hebben..
Goed, is dit plug & play? Is dit voor een jonge als mij te doen? Ik ben geen automonteur, ben natuurlijk elektricien, maar ben absoluut geen achtelijke...maar er zijn natuurlijk grenzen oke jullie weten niet hoeveel ik weet en wat ik kan, maar jullie kunnen mij wel vertellen of het simpel te doen is of dat het een behoorlijke klus is van (ik noem maar wat) 2 dagen werk...
Kijk dan weet ik genoeg, en zou het voor mij als " leek " qua motorische dingen dus niet zo 1, 2, 3 lukken...
En zou ik dus al snel een automonteurtje in de buurt moeten hebben die mij een handje kan helpen...
Goed dat is vraag 1!
Vraag 2:
Ik heb het één en het ander gelezen over een benzinedrukregelaar? Maar ik kom der eingelijk weinig wijs uit..
Heeft dit nou echt nut? Merk je dit nou echt? Ik las het één en het ander dat die dan uiteraar meer verbruikt, maar wel sneller reageerd...en wat feller rijdt...
Is dit zo? En ik las ook zoiets dat je blok het niet zo leuk vind, met name je injectoren?
Wat houdt dit allemaal in? Kunnen jullie hier wat specifieker op in gaan, wil eigenlijk zoveel mogelijk weten
Vraag 3:
Verder zit ik over een RVS spruitstuk te denken..
Maar hier kan ik eigenlijk vrij weinig over vinden...
En dan bedoel ik meer over een 328 met RVS spruitstuk!
En dat gene wat ik vind word ik nog niet wijzer van ...
Heeft dit nou echt nut? En dan bedoel ik meer in de zin van, pk winst?
Kijk als ik er maar 5pk mee win (noem maar wat, zal ongetwijfeld meer zijn!) dan heeft het natuurlijk weinig nut om hier misschien wel 3 á 400 euro tegen aan te gooien!
Dus als iemand hier ook wat uitleg over kan geven, zou top zijn
Vraag 4:
Chippen? Is dit logische? Ook hier lees ik verschillende meningen over?
De één zegt dat je auto meer verbruikt, de ander zegt juist dat die zuiniger rijdt omdat die beter word afgesteld op de computer..
Ook lees ik dingen dat dit weer slecht voor je blok is x|
Maarjaa hier zitten we op het BMW forum, dus ik hoop dat jullie mij hier weer wat meer over kunnen vertellen..
De dingen die ik lees zijn natuurlijk algemene meningen over elke auto..
En niet specifiek over BMW's! (Dat geldt ook voor de bovenstaande 3 vragen...)
Vraag 5 (tevens de laatste vraag):
Ik heb een zaakje gevonden hier in de buurt die relatief leuke uitlaatjes verkoopt...
Waaronder Eisenmann
Die heb ik gemaild, zal ff de mail hieronder zetten, en die kerel heeft vervolgens gereageerd, en daar wil ik even jullie mening over horen !
Beste meneer/mevrouw,
Ik had een vraag.
Ik heb een Bmw E36 Coupe 328i uit eind '95.
Nou wil ik daar graad een Eisenmann uitlaat onder.
Nou is mijn vraag, is er een compleet Eisemann systeem beschikbaar? Bestaat dit?
Of bestaan er alleen dempers van Eisenmann? Ik heb al is rond gezocht op internet maar kon eigenlijk vrij weinig vinden..
En met compleet bedoel ik eigenlijk vanaf me spruitstuk..
Nou las ik bij jullie op de site dat je blijkbaar twee verschillende versies heb. Dit wist ik nog niet eens!
Er is een Sport Versie beschikbaar maar ook een Race Versie zie ik.
Nou is die Race Versie alleen gehomologeerd. Wat houdt dit in? Kom ik dan niet meer door de APK keuring heen?
En wat is het verschil tussen de Sport en Race Versie? Sport win je geluid en Race win je pk's? Of moet ik dit anders zien?
Kunt u mij dit uitleggen?
En stel dat ik bij jullie een opmaat gemaakte RVS uitlaat zou willen, van voor tot achter, vanaf me spruitstuk dus.
Met een Eisenmann demper + sport-katalysator enz enz. De hele ratteplan!
Ook heb ik op jullie site gezien dat jullie andere spruitstukken hebben...ik zou graag een spaghetti spruitstuk willen van RVS.
Hebben jullie deze voor mijn auto? Zo ja hoeveel kost dit dan?
Ben zeer benieuwd en kijk uit naar een offerte van jullie!
Mvg.
Simon Wyckelsma.
Antwoord:
Hallo Simon,
Ten eerste kan ik je vertellen dat Eeisemann geen complete systemen maakt vanaf bv de spruitstukken.
We spreken voor jou model over een einddemper welke vanaf de katalysatoren word aan gesloten.
Ook is er inderdaad een keuze uit de normale versie (sport) en de supersound versie (race).
De normale versie is voorzien van een homologatie wat inhoud dat er in Duitsland een tuv keuring is op afgegeven en dat het geluid in combinatie met de originele uitlaat delen en katalysatoren niet te hard is.
De race versie heeft dit niet en inwendig is deze Eisenmann uitlaat iets anders uitgevoerd waardoor er iets meer performance is maar ook een feller en wat harder (donkerder geluid)!
De aankoop prijs verschilt niet tussen een normale versie en de race versie hiervoor kan gewoon gekozen worden.
In Nederland is er geen regelgeving over een e-keur op een uitlaat, enkel kan de politie bv wel moeilijk doen als het geluid veel te hard is (eigenlijk ook wel logisch).
Als je een Eisenmann uitlaat op je verdere originele uitlaat systeem monteert adviseren wij de race versie je heb hiermee iets meer vermogen en een zeer mooi geluid wat toch binnen de perken valt en geen problemen geeft zowel voor de apk als voor de politie.
De Eisenmann einddemper is er in een aantal uitvoeringen dat wil zeggen de sierstukken (eindstyling) verschilt in grootte en vorm.
Er is een uitvoering met een ovaal eindstuk maar deze word nauwelijks verkocht…
De meeste verkochte versies zijn met dubbele ronde pijpjes deze zijn er in dubbel 70 mm - dubbel 76 mm of dubbel 83 mm.
Ik ben even van de duurste uitgegaan met dubbel 83 mm de prijs van deze uitlaat is 669 euro.
Je heb hierbij ook de verbindingsbuis set nodig en deze set kost 99 euro.
De montage van deze set met de einddemper is verder gratis bij aanschaf (mogelijk is dat er een nieuwe ophangingset nodig is dit heeft een kleine meerprijs).
Om je volgende vragen te beantwoorden moet ik je meegeven dat het hierbij verder over een echte Tuning uitlaat gaat als je dit wilt uitvoeren.
Een spruitstuk in RVS uitgevoerd kost 289 euro, dit is een goedkopere versie maar is verder goed!
Er is ook een duurdere versie maar dan moet u zeker denken aan +- 650 euro.
De goedkopere versie is eigenlijk een kopie van de duurdere en net zo goed ook van RVS t304.
Je auto is voorzien van 2 hoofdkatalysatoren en 2 secundaire. Deze kunnen vervangen worden door metaal sportexemplaren waardoor er meer vermogen ontstaat. Prijs indicatie van 2 metaal sportkatalysatoren zit op 400 euro.
Verder moeten wij dan nog een aansluitdeel maken op de Eisenmann demper.
Ook moeten de lambda sondes opnieuw worden aangesloten en moeten hiervoor aansluitingen gemaakt worden.
Een totaal prijs gerekend als wij deels de uitlaat op maat maken in combinatie met de eisenmann uitlaat is dan als volgt:
- Spruitstuk 289 euro (even van deze uitgaande)
- Sportkatalysatoren 400 euro
- Eisenmann aansluit set 99 euro
- Eisenmann uitlaat 669
(incombinatie met een op maat gemaakt systeem raden wij aan de normale versie te nemen omdat er al meer geluid word gecreeerd door het spruitstuk en de sportkats)
Montage van het spruitstuk het maken van de verbindingen en verdere arbeid en materialen zit op 250 euro.
Totale prijs voor dit systeem zou dan zijn 1700 euro afgemaakt incl btw (er dient wel rekening gehouden te worden dat er mogelijk een oud tapeind kan afbreken van de oude spruitstuk verbinding dit kan extra werk met zich meebrengen en qua kosten wat uitlopen, wij zeggen dit wel er bij omdat deze kans bestaat)
Hopende u hiermee voldoende te hebben voorzien van info,
Mvg Nik.
Lang verhaal he
Nou is mijn vraag dus:
Zal het qua pk's super veel uitmaken als ik een gehele RVS uitlaat neem? Vanaf me spruitstuk?
En wat zouden jullie doen? Alleen de demper met de aansluitbuizen? Of zouden jullie een heel uitlaat systeem nemen?
Denk het spruitstuk ff weg, dit heb ik wel meteen gevraagd omdat ik nieuwschierig was hoeveel die koste!
Maar ik wil jullie mening ff horen wat JULLIE zouden doen?
Geheel systeem? Of alleen de demper? En dan vraag ik me af, als ik alleen de demper neem, kan ik net zogoed de Race nemen toch?
Kijk zij adviseren de normale versie met RVS systeem (logische ook wel) maar als ik alleen de demper neem kan ik beter Race nemen toch?
Geef ff jullie mening over het totaal plaatje!
Wel RVS spruitstuk? Of niet?
Wel benzinedrukregelaar? Of niet?
Wel M50 inlaatspruitstuk? Of niet?
Wel Chippen? Of niet?
Wel heel RVS systeem? Of niet?
Wel Race demper? Of niet?
Please guys!
Geef me jullie mening en jullie ervaring!
Ik zit zo in de knoop met mezelf! Heb zoveel vragen en kan er maar niet goed achterkomen
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en jullie mening kunnen geven!
Ik weet gewoon dat ik op jullie kan rekenen, jullie hebben me nu al vaak genoeg geholpen en advies gegeven!
Dus dit kunnen jullie ook wel
Je hoeft niet antwoord de hebben op alle 5 de vragen, één is ook al goed ;D
Ik dank jullie vriendelijk, zeer vriendelijk
Groeten Simon.
Bedankt voor juellie het vele lees werk!! En alvast bedankt voor jullie meningen en adviezen !
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Kerol!,
Ja...was best een lang verhaal, ma dat maak niet uit
Je hoort het idd wel vaker , een m50 inlaatspruitstuk erop maar je leest ook dat dit soms problemen met zich mee neemt. Van goed lopen m50 spruitstuk erop en dan slecht gaan lopen.
had voor mijn vorige coupe hier gekeken ( nmparts.nl )
Chippen, je kan je orginele ecu laten herschrijven. Een bekende van mij heeft dat gedaan icm nokkenas en die heeft nu uit verder orgineel m50 blok , 250 wiel pk
Miss vergeet ik nog wat , zal zo nog keer even je stuk lezen!
Ja...was best een lang verhaal, ma dat maak niet uit
Je hoort het idd wel vaker , een m50 inlaatspruitstuk erop maar je leest ook dat dit soms problemen met zich mee neemt. Van goed lopen m50 spruitstuk erop en dan slecht gaan lopen.
- Spoiler: Laat zien
had voor mijn vorige coupe hier gekeken ( nmparts.nl )
Chippen, je kan je orginele ecu laten herschrijven. Een bekende van mij heeft dat gedaan icm nokkenas en die heeft nu uit verder orgineel m50 blok , 250 wiel pk
Miss vergeet ik nog wat , zal zo nog keer even je stuk lezen!
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Hey gozer!
Kijk is aan, ik zal het verhaaltje ff lezen mann!
Thanks!
Jaa nmparts.nl had ik inderdaad gemaild! Daar is die mail ook van
Ecu? Uuuhhh...en dit is ? Me computer ofzo?
Jaa nokkenassen heb ik inderdaad nu net nog over zitten denken, net nadat ik me verhaal plaatste!
Hoe zit dan met die nokkenassen dann?
Is wel veel gek! 250 pk's...
En die heeft ook een 328? (of in ieder geval een 2.8 )
Jaa lees het nog maar een keertje, kan me voorstellen dat je de helft alweer vergeten bent
Hahaha ;D !
In ieder geval bedankt voor je reactie kerel, top!
Ook bedankt voor de snelle reactie
Kijk is aan, ik zal het verhaaltje ff lezen mann!
Thanks!
Jaa nmparts.nl had ik inderdaad gemaild! Daar is die mail ook van
Ecu? Uuuhhh...en dit is ? Me computer ofzo?
Jaa nokkenassen heb ik inderdaad nu net nog over zitten denken, net nadat ik me verhaal plaatste!
Hoe zit dan met die nokkenassen dann?
Is wel veel gek! 250 pk's...
En die heeft ook een 328? (of in ieder geval een 2.8 )
Jaa lees het nog maar een keertje, kan me voorstellen dat je de helft alweer vergeten bent
Hahaha ;D !
In ieder geval bedankt voor je reactie kerel, top!
Ook bedankt voor de snelle reactie
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Ik heb het verhaal gelezen van Nardo..
Klinkt niet echt positief ;( ..
Zal over de inlaat dus nog goed moeten nadenken en overwegen of dit dan wel een goed idee is
Heb geen zin een problemen of zoek plaatjes zoals Nardo !
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp Jaap!
Top mann
Ik hoop op nog mee reacties !
Klinkt niet echt positief ;( ..
Zal over de inlaat dus nog goed moeten nadenken en overwegen of dit dan wel een goed idee is
Heb geen zin een problemen of zoek plaatjes zoals Nardo !
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp Jaap!
Top mann
Ik hoop op nog mee reacties !
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
No thnx ,
ecu , is engine control unit. Idd de computer, deze is te herschrijven. Dan is het niet nodig om te chippen zeg maar.
Zonder andere aanpassingen win je hiermee wel veel!
Snelle/scherpe nokkenas geeft meer vermogen bij hoge toeren. Omdat de timing van de kleppen dan anders is.
Je hebt dan meer veromogen (pk) maar wel wat koppelverlies onderin
ecu , is engine control unit. Idd de computer, deze is te herschrijven. Dan is het niet nodig om te chippen zeg maar.
Zonder andere aanpassingen win je hiermee wel veel!
Snelle/scherpe nokkenas geeft meer vermogen bij hoge toeren. Omdat de timing van de kleppen dan anders is.
Je hebt dan meer veromogen (pk) maar wel wat koppelverlies onderin
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Ik heb ook een M50 spruitstuk gehad op mijn vorige 328. Ik had hem kant en klaar van ebay gekocht.(lees: al omgebouwd).
Het monteren ervan heb ik met een kameraad gedaan, ik ben zelf niet super technisch, maar we zijn er toch uitgekomen met zijn tweeen, neem er wel de tijd voor. Je merkte het verschil echt goed! Vooral wat hoger in zijn toeren is er echt een duidelijk verschil. Ik had alleen wat probelemen bij stationair lopen, wat heel vervelend was. Waarschijnlijk lag dit aan valse lucht bij het spruitstuk.
Vervolgens het inlaatspruitstuk weer gedemonteerd, uit elkaar gehaald en zelf weer dicht geplakt. Toen heb ik mijn 328 met inlaatspruitstuk verkocht, dus ik heb hem nooit weer kunnen proberen, maar ik vermoed toch dat daar het probleem lag.
Ik heb nu zelf weer een 328. En als ik van de zomer is wat tijd over heb ga ik wel weer met zo`n projectje beginnen denk ik. Maar dan koop ik sowieso geen kant en klare, maar eentje die is zelf ombouw, dan weet je zeker dat het goed zit.
Mijn conclusie M50 inlaatspruitstuk: mits enige kennis, zeker doen. Maar doe de ombouw van het spruitstuk ook zelf zodat je zeker weet dat daar het probleem niet ligt. Qua PK/prijsverhouding is dat het eerste wat ik zou doen..
Het monteren ervan heb ik met een kameraad gedaan, ik ben zelf niet super technisch, maar we zijn er toch uitgekomen met zijn tweeen, neem er wel de tijd voor. Je merkte het verschil echt goed! Vooral wat hoger in zijn toeren is er echt een duidelijk verschil. Ik had alleen wat probelemen bij stationair lopen, wat heel vervelend was. Waarschijnlijk lag dit aan valse lucht bij het spruitstuk.
Vervolgens het inlaatspruitstuk weer gedemonteerd, uit elkaar gehaald en zelf weer dicht geplakt. Toen heb ik mijn 328 met inlaatspruitstuk verkocht, dus ik heb hem nooit weer kunnen proberen, maar ik vermoed toch dat daar het probleem lag.
Ik heb nu zelf weer een 328. En als ik van de zomer is wat tijd over heb ga ik wel weer met zo`n projectje beginnen denk ik. Maar dan koop ik sowieso geen kant en klare, maar eentje die is zelf ombouw, dan weet je zeker dat het goed zit.
Mijn conclusie M50 inlaatspruitstuk: mits enige kennis, zeker doen. Maar doe de ombouw van het spruitstuk ook zelf zodat je zeker weet dat daar het probleem niet ligt. Qua PK/prijsverhouding is dat het eerste wat ik zou doen..
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Volgens mij ga je met een compleet uitlaatstysteem wel wat PK's vooruit, maar verwacht geen wonderen. Ik zou het eerder voor het geluid als voor de PK's doen...
Dan een chip, ik zou nooit mijn standaard 328 laten chippen. Maar als je eerst al die andere dingen hebt laten doen(M50 spruitstuk, uitlaatstysteem, benzinedrukregelaar, nokkenassen etc.) dan zou ik zeker een CHIP OP MAAT laten maken. Dit zorgt ervoor dat alles is aangepast en hij soepel loopt na al die veranderingen. Ook krijg je zo de laatste pk's uit je auto..
Dan een chip, ik zou nooit mijn standaard 328 laten chippen. Maar als je eerst al die andere dingen hebt laten doen(M50 spruitstuk, uitlaatstysteem, benzinedrukregelaar, nokkenassen etc.) dan zou ik zeker een CHIP OP MAAT laten maken. Dit zorgt ervoor dat alles is aangepast en hij soepel loopt na al die veranderingen. Ook krijg je zo de laatste pk's uit je auto..
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
@ Jaap:
Oke oke, dus dit zou je kunnen doen inplaats van chippen?
Of begrijp ik het verkeerd ?
Mmmm...oke dus hij zou hem dan sneller door trekken naar ze top ofzo?
Maar is dus bijvoorbeeld langzamer met optrekken dan?
Want dan zit je in je lage toeren...right?
Of zie ik dit ook verkeerd ?
@ Nardo:
Oke oke oke...maar stel dat je GEEN kant en klare versie koopt. Wat moet je er dan nog aan doen om het ready te maken?
En over dat chippen dacht ik inderdaad al dat dat als laatste moest dat je dan alles goed afsteld!
Zo'n vermoeden had ik al! Nu heb ik dus me bevestiging
En tsja ik doe het ook meer en deels voor geluid die uitlaat, geheel systeem zal je ongetwijfeld meer horen..
Of je moet die Race demper nemen..dan blijft het geluid misschien het zelfde als een geheel systeem..
Alleen win je denk ik meer pk's met een geheel systeem dan alleen met een demper!
Dus voor geluid zou een geheel systeem uiteindelijk niet uitmaken vermoed ik...
Dan zou ik het dus meer moeten doen voor de pk's...
Word langzamerhand stukje bij beetje allemaal wat duidelijker voor me
Thanks voor jullie reacties!
Oke oke, dus dit zou je kunnen doen inplaats van chippen?
Of begrijp ik het verkeerd ?
Mmmm...oke dus hij zou hem dan sneller door trekken naar ze top ofzo?
Maar is dus bijvoorbeeld langzamer met optrekken dan?
Want dan zit je in je lage toeren...right?
Of zie ik dit ook verkeerd ?
@ Nardo:
Oke oke oke...maar stel dat je GEEN kant en klare versie koopt. Wat moet je er dan nog aan doen om het ready te maken?
En over dat chippen dacht ik inderdaad al dat dat als laatste moest dat je dan alles goed afsteld!
Zo'n vermoeden had ik al! Nu heb ik dus me bevestiging
En tsja ik doe het ook meer en deels voor geluid die uitlaat, geheel systeem zal je ongetwijfeld meer horen..
Of je moet die Race demper nemen..dan blijft het geluid misschien het zelfde als een geheel systeem..
Alleen win je denk ik meer pk's met een geheel systeem dan alleen met een demper!
Dus voor geluid zou een geheel systeem uiteindelijk niet uitmaken vermoed ik...
Dan zou ik het dus meer moeten doen voor de pk's...
Word langzamerhand stukje bij beetje allemaal wat duidelijker voor me
Thanks voor jullie reacties!
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
citaat JAAPIE: Een bekende van mij heeft dat gedaan icm nokkenas en die heeft nu uit verder orgineel m50 blok , 250 wiel pk
Dat betekent dat de motor 300pk heeft,dus een vermogen winst van 107 pk winst ,ik wil een hoop geloven maar dat niet
Sterker nog dat is onmogelijk,ik hou van bewijzen dus laat maar een dyno zien hiervan.
Mijn M3 E36 had met een Eisenmann uitlaat en open filter op de dyno 292pk en 247 op de wielen dus een 328i met alleen andere nokkenassen+ECU aanpassing heeft meer dan een M3 E36
Ps:ik kan dit wel bewijzen want ik heb een dyno uitdraai hiervan.
Dat betekent dat de motor 300pk heeft,dus een vermogen winst van 107 pk winst ,ik wil een hoop geloven maar dat niet
Sterker nog dat is onmogelijk,ik hou van bewijzen dus laat maar een dyno zien hiervan.
Mijn M3 E36 had met een Eisenmann uitlaat en open filter op de dyno 292pk en 247 op de wielen dus een 328i met alleen andere nokkenassen+ECU aanpassing heeft meer dan een M3 E36
Ps:ik kan dit wel bewijzen want ik heb een dyno uitdraai hiervan.
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Is een race specalist, bouwt al 25 jaar bmw blokken op. Blok is helemaal opnieuw opgebouwd met race onderdelen, auto staat daardoor ook niet op kenteken. Kan wel een uitdraai voor je vragen hoor
Hij heeft een 328 als daily met wat aanpassingen met 235 pk, 300nm en 255 km/h op de gps, of kan dat ook niet..?
Maar goed ik ga dit topic niet verder vervuilen
Hij heeft een 328 als daily met wat aanpassingen met 235 pk, 300nm en 255 km/h op de gps, of kan dat ook niet..?
Maar goed ik ga dit topic niet verder vervuilen
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Ik heb het (bijna) allemaal.
M50 mod, nu een K&N filter dicht bij de voorbumper (meer koude lucht) rvs spaghetti en Eisenmann einddemper (4x70).
Rijd erg lekker en zeker aan te raden, benzine drukregelaar heb ik niet maar dat heeft Niels wel gehad. Bleek toch erg veel benzine mee te komen geloof ik.
Chippen kan niet met een 328, deze heeft geen losse chip maar een dme (computer). Dus laten herschrijven is een optie, word bij mij ook nog gedaan voordat de Turbo er op komt.
Heb geen uitdraai er van maar zal wel aardig pk's gewonnen hebben, hoeveel laat ik me nooit over uit aangezien ik niet geloof dat je dat kan voelen in een auto.
En als je alle internet praatjes moet geloven zou ik moeten hebben aan pk's (los van de vraag of een 328 niet meer dan 193 pk standaard levert, google maar eens op): 193 + 30 + 5 + 10 + 10 = 248 pk moeten hebben. Geloof ik zelf niks van maar kan wel zeggen dat het allemaal wat soepeler loopt en geen dipjes heeft met optrekken.
M50 mod, nu een K&N filter dicht bij de voorbumper (meer koude lucht) rvs spaghetti en Eisenmann einddemper (4x70).
Rijd erg lekker en zeker aan te raden, benzine drukregelaar heb ik niet maar dat heeft Niels wel gehad. Bleek toch erg veel benzine mee te komen geloof ik.
Chippen kan niet met een 328, deze heeft geen losse chip maar een dme (computer). Dus laten herschrijven is een optie, word bij mij ook nog gedaan voordat de Turbo er op komt.
Heb geen uitdraai er van maar zal wel aardig pk's gewonnen hebben, hoeveel laat ik me nooit over uit aangezien ik niet geloof dat je dat kan voelen in een auto.
En als je alle internet praatjes moet geloven zou ik moeten hebben aan pk's (los van de vraag of een 328 niet meer dan 193 pk standaard levert, google maar eens op): 193 + 30 + 5 + 10 + 10 = 248 pk moeten hebben. Geloof ik zelf niks van maar kan wel zeggen dat het allemaal wat soepeler loopt en geen dipjes heeft met optrekken.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
@ G-style,
Misschien wel een goed idee om hem op de dyno te zetten en kijken wat hij nu heeft,en als het turbo project klaar is weer op de dyno(afstellen?) om het verschil te zien,dan weet je precies wat je onder de kap hebt.
Ik ben blij dat ik mijn M3 op de dyno heb gehad voordat we aan het turbo project begonnen want je hoeft nooit te gissen wat het verschil is.
Misschien wel een goed idee om hem op de dyno te zetten en kijken wat hij nu heeft,en als het turbo project klaar is weer op de dyno(afstellen?) om het verschil te zien,dan weet je precies wat je onder de kap hebt.
Ik ben blij dat ik mijn M3 op de dyno heb gehad voordat we aan het turbo project begonnen want je hoeft nooit te gissen wat het verschil is.
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Zeker een idee, was ook de bedoeling.
Blijf het alleen wel lastig vinden naar wie je moet gaan voor een eerlijke test, je hoort vaak dat veel banken te hogen cijfers geven. Ook heb ik geen zin om 2x naar de andere kant van het land er voor te rijden
Ik hoorde van een bekende dat (voor mij in de buurt) Bullpower uit Dronten een goede moet zijn. Hij heeft een 325 en gaf de eerste run 192 pk aan en de 2e run 191 pk. Losse run kost 100 euro dus volgens mij ook nog wel redelijk geprijsd toch?
Blijf het alleen wel lastig vinden naar wie je moet gaan voor een eerlijke test, je hoort vaak dat veel banken te hogen cijfers geven. Ook heb ik geen zin om 2x naar de andere kant van het land er voor te rijden
Ik hoorde van een bekende dat (voor mij in de buurt) Bullpower uit Dronten een goede moet zijn. Hij heeft een 325 en gaf de eerste run 192 pk aan en de 2e run 191 pk. Losse run kost 100 euro dus volgens mij ook nog wel redelijk geprijsd toch?
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Dan rijd ik hem er de 2e x wel voor je heenG-Style schreef:Ook heb ik geen zin om 2x naar de andere kant van het land er voor te rijden
Re: Ik wil even jullie mening jongens! Performance..
Bij Verhoeven in Harskamp en DP-engineering in Nijmegen krijg je een eerlijke test,daar heb ik hem op de dyno gehad zonder turbo.
Toen de turbo erop zat heb ik de motor af laten stellen door de jongens van DP,deze twee dyno banken geven wel lagere(eerlijke) waardes dan bijv een Dynojet .
er zit geloof ik +-4pk verschil in die twee dyno,s dus dat is is niet veel, de meeste mensen gaan naar 1 van hun toe die ik spreek op Extreme-machines of op andere forums
Toen de turbo erop zat heb ik de motor af laten stellen door de jongens van DP,deze twee dyno banken geven wel lagere(eerlijke) waardes dan bijv een Dynojet .
er zit geloof ik +-4pk verschil in die twee dyno,s dus dat is is niet veel, de meeste mensen gaan naar 1 van hun toe die ik spreek op Extreme-machines of op andere forums