Cliff's E36 - Nieuwe auto gekocht!

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Cliff

Re: Cliff's E36 - Te Koop - Winterwielen

Bericht door Cliff » 28 nov 2010, 15:17

Vanochtend de winterwielen erop gelegd..

Van zo >

Afbeelding
Afbeelding

Naar zo >

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cliff

Bericht door Cliff » 28 nov 2010, 16:25

Wat denk je zelf? ;)
Spoiler: Laat zien
Tuurlijk!

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 29 nov 2010, 13:32

Sjonge jonge wat glimt die zeg.... ASO..

Ik moet wel zeggen, dat ik die winterwielen er beter bij vind passen. Staat heel netjes.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Touw2k10

Bericht door Touw2k10 » 29 nov 2010, 14:21

Vind ik ook, die OEM wieldoppen vind ik persoonlijk stukken netter staan dan die velgen. 8) Echt een keurige auto zo :)

Sim0n

Bericht door Sim0n » 30 nov 2010, 22:22

Danishbmw schreef:Sjonge jonge wat glimt die zeg.... ASO..

Ik moet wel zeggen, dat ik die winterwielen er beter bij vind passen. Staat heel netjes.
Ik wilde precies dezelfde 2 dingen zeggen :roll:

Mooie bak mann!
Jij bent er tenminste zuinig op, de volgende koper mag ze handjes dichtknijpen vriend!
Zeer mooie Bmw, waren alle Bmw's maar zo goed onderhouden -_-

Respect mann. Respect :amen:
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

Cliff

Re: Cliff's E36 - Te Koop - Slecht nieuws.....

Bericht door Cliff » 05 dec 2010, 12:37

Paar weken terug dacht ik dat de kettingspanner aan z'n einde was...dit is niet het geval nadat ik uren hierover gespeculeerd heb...

Bij koudstart brandt het oliedruklampje en loopt de auto bar slecht... na een minuut ofzo gaat het lampje uit en loopt ie perfect. Als ik ga rijden is niks aan de hand. Echter als ie ongeveer 10 a 15 seconden stationair draait dan gaat het lampje weer branden...bij gas geven (vanaf 1100 toeren) gaat het lampje uit en is niks aan de hand.

Mijn conclusie...oliepomp kapot...ik denk dat hij wel olieopbrengst heeft maar niet genoeg...Dus wel druk maar te weinig opbrengst. (oliefilter huis loopt ook snel leeg...niet helemaal maar er staat niet genoeg olie in bij starten)

Na lang nadenken en wakker liggen heb ik toch maar het besluit genomen om hem te laten maken...ik ga de oliepomp en meteen de kettingspanner laten vervangen als toch alles open ligt.

Ik was er ook aan het denken om hem nu al in te gaan ruilen maar hier ga ik spijt van krijgen. De auto hou ik dus een half jaartje langer en koop dan op m'n gemak een andere waar ik geen spijt van krijg. Ik kan nu wel overhaast een andere auto kopen, maar daar krijg ik spijt van.

De auto is voor de rest namelijk perfect....

Ik baal er ontzettend van maar het zei zo...

Heb ik een goed besluit genomen volgens jullie...?

mantisnl

Bericht door mantisnl » 05 dec 2010, 13:01

Niet zo best kerel! Maar vind het wel een goed besluit van je.
Als je m nu inruilt krijg je er natuurlijk nauwelijks wat voor terug. Dan beter nog een halfjaartje plezier er van hebben en vervolgens er nog een mooi prijsje voor kunnen krijgen (want dat issie wel waard).
Succes met de reparaties!

Beens1

Bericht door Beens1 » 05 dec 2010, 13:06

Het is inderdaad wel flink balen, maar net wat DV zegt: Het is verstandig dat je voor deze keuze gegaan bent! Ik weet van mezelf dat overhaaste kopen vrijwel altijd slecht aflopen, dus doe vooral geen domme dingen.
Het is even een bedrag wat je neer zal moeten leggen, maar dan heb je de wagen wel weer helemaal tiptop in orde.
Ik laat deze maand mijn auto ook helemaal doen (inspectie II) + extra punten, terwijl ik ook de wagen van de hand wil doen. De eventuele koper heeft er eigenlijk alleen maar voordelen aan.
Misschien dat je de prijs van het gerepareerde niet helemaal terug kunt krijgen via de verkoop van de auto, dat zij zo dan. Tenminste, zo denk ik er over. Ik wil het bijvoorbeeld ook niet op m'n geweten hebben dat de volgende eigenaar net z'n huis kan bereiken met de wagen en dan diep in de --- zit doordat ik m'n wagen niet goed onderhouden heb.

Dus, naar mijn inziens neem je een verstandige keuze om de wagen te laten maken, zodat je met een goed gevoel de wagen over een poosje van de hand doet en nu geen overhaaste beslissing maakt voor inruil.

davebv
Contacteer:

Bericht door davebv » 05 dec 2010, 13:17

Juiste keuze Cliff,

uiteraard vervelend dat het geld kost,

maar gehaast een andere auto kost uiteindelijk veel meer ( wrang gevoel )

Veel rijplezier nog komend half jaar ermee !
Afbeelding

Mail voor meer informatie of kijk op http://www.paservice.nl

Ook voor (winter)banden

320driver

Bericht door 320driver » 05 dec 2010, 14:47

Respect voor je keuze Cliff het is balen maar je kunt hem inderdaad beter laten repareren en hem dan later goed verkopen. Zo'n straf is het niet om er nog wat langer in te rijden toch ;)

Verheeske

Bericht door Verheeske » 05 dec 2010, 15:53

repareren zou ik wel doen ja, anders willen maar weining hem hebben denk ik. of je moet echt een bodemprijs op gaan zoeken.

Is het niet te doen met gebruikte onderdelen? ook zonde om er nu een nieuwe pomp op te knallen als jij hem er toch uit doet. Je maakt mij niet wijs dat de volgende eigenaar er nog meer dan een ton bij rijdt.
-- Houdoe wanne --

Rene08

Bericht door Rene08 » 05 dec 2010, 18:33

Juiste keuze, een auto in deze staat hoort ook in de staat te blijven.

Grt, René

Cliff

Bericht door Cliff » 05 dec 2010, 19:10

verheeske316 schreef:repareren zou ik wel doen ja, anders willen maar weining hem hebben denk ik. of je moet echt een bodemprijs op gaan zoeken.

Is het niet te doen met gebruikte onderdelen? ook zonde om er nu een nieuwe pomp op te knallen als jij hem er toch uit doet. Je maakt mij niet wijs dat de volgende eigenaar er nog meer dan een ton bij rijdt.
Nee komt een nieuwe in...ik ga niet op een paar tientjes kijken ;)

Richy

Bericht door Richy » 05 dec 2010, 22:33

Kijk en daarom is deze auto ook in topstaat ;)

Nooit bezuinigen op kleine dingen.. Die bezuinging komt je op den duur duur te staan ;)

Jaapi

Bericht door Jaapi » 06 dec 2010, 10:01

Ja dat is zeker balen, maar deze wagen moet je idd niet verkopen voor een bedrag wat hij niet waard is!
Met dit soort onderdelen was ik zelf ook voor nieuwe gegaan.

Succes met de reparatie man!

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”