330ci 2001, wil soms niet starten.
330ci 2001, wil soms niet starten.
Beste Forumleden,
Ik ben een tijdje offline geweest, maar eenmaal terug op het forum zit ik gelijk met een brandende vraag!
Enwel;
Ik heb een probleem met mijn e46 330ci 2001 met 109.000km op de teller (indien interessant),
deze wil soms (steeds vaker) niet starten/aanslaan.
Zodra ik het contact omdraai gaan alle signaal-lampjes aan die horen te branden, zonder foutmeldingen.
Op het moment dat ik probeer te starten gebeurd er helemaal niets, de startmotor draait niet om. (de brandstofpomp doet wel netjes zijn werk, deze hoor ik zoemen zodra ik het contact omdraai).
Probeer ik het bovenstaande een paar keer achter elkaar soms twee keer soms vijftig keer wil hij vaak wel starten, de startmotor slaat aan en de auto draait alsof er nooit wat aan de hand is geweest.
Dit probleem kan dan weer een paar dagen duren, maar het kan ook een paar weken, maanden weer wegblijven.
Niet geslaagde pogingen;
1. Ik heb al eens de reserve-sleutel gebruikt, echter ook dit doet geen wonderen.
(probeer blijft zicht voortdoen, dus codechip in de sleutel is goed?)
2. Accu vervangen.
3. De auto is weggesleept naar een garage, eenmaal bij de garage starte de auto weer normaal, en heeft de monteur meerde malen de motor afgezet en opnieuw gestart, het euvel was opeens verdwenen!
4. De auto is uitgelezen, echter nooit wanneer het probleem zicht daadwerkelijk voordoet. Ik kan het op geen enkele manier nabootsen en dan laten uitlezen.
5. Google, ik ben wel het volgende tegengekomen, iemand met exact hetzelfde probleem
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=130808
Help!?
Ik ben een tijdje offline geweest, maar eenmaal terug op het forum zit ik gelijk met een brandende vraag!
Enwel;
Ik heb een probleem met mijn e46 330ci 2001 met 109.000km op de teller (indien interessant),
deze wil soms (steeds vaker) niet starten/aanslaan.
Zodra ik het contact omdraai gaan alle signaal-lampjes aan die horen te branden, zonder foutmeldingen.
Op het moment dat ik probeer te starten gebeurd er helemaal niets, de startmotor draait niet om. (de brandstofpomp doet wel netjes zijn werk, deze hoor ik zoemen zodra ik het contact omdraai).
Probeer ik het bovenstaande een paar keer achter elkaar soms twee keer soms vijftig keer wil hij vaak wel starten, de startmotor slaat aan en de auto draait alsof er nooit wat aan de hand is geweest.
Dit probleem kan dan weer een paar dagen duren, maar het kan ook een paar weken, maanden weer wegblijven.
Niet geslaagde pogingen;
1. Ik heb al eens de reserve-sleutel gebruikt, echter ook dit doet geen wonderen.
(probeer blijft zicht voortdoen, dus codechip in de sleutel is goed?)
2. Accu vervangen.
3. De auto is weggesleept naar een garage, eenmaal bij de garage starte de auto weer normaal, en heeft de monteur meerde malen de motor afgezet en opnieuw gestart, het euvel was opeens verdwenen!
4. De auto is uitgelezen, echter nooit wanneer het probleem zicht daadwerkelijk voordoet. Ik kan het op geen enkele manier nabootsen en dan laten uitlezen.
5. Google, ik ben wel het volgende tegengekomen, iemand met exact hetzelfde probleem
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=130808
Help!?
BMW 330Ci Executive '01 (AUT5) Steptronic,
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
- OEM Autodim. binnenspiegel
- OEM PDC strip met WAECO MWE850
Wishlist: - MTEC II pakket,
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Re: 330ci 2001, wil soms niet starten.
Ik zou zeggen startmotor eens vervangen? Misschien heeft die wel kuren.
De monteur, (vriend van de familie) raad aan dit niet te doen, omdat ik soms twee maanden nergens last van heb, vervolgens sta ik dan weer een dagje op het parkeerterrein van een supermarkt en kom ik niet weg.
(20 minuten in de auto zitten, net doen alsof ik aan het bellen ben maar intussen het contact 100x omgedraait).
Bij een defecte startmotor wil je vaak het relais geklik wel horen, maar bij mij gebeurd er echt helemaal niets. op het gezoem van de brandstofpomp na.
(20 minuten in de auto zitten, net doen alsof ik aan het bellen ben maar intussen het contact 100x omgedraait).
Bij een defecte startmotor wil je vaak het relais geklik wel horen, maar bij mij gebeurd er echt helemaal niets. op het gezoem van de brandstofpomp na.
Laatst gewijzigd door Gast op 30 dec 2010, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Heb het ook ooit gehad, met een vorige auto, was bij mij het startrelais dat af en toe oververhit raakte.
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren
Oke? Die heb ik nog niet eerder gehoord.Moderatoropmerking Darudevampire
Kan deze overhit raken na een ijskoude nacht, waarbij ik de auto sochtends probeer te starten maar dit niet lukt?
Je zou eerder denken bij overmatig aandraaien van het contact en/of startrelais, toch?
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
@Morzail, betreft het startrelais zou je weleens gelijk kunnen hebben, aangezien ik tijdens het euvel inderdaad geen befaamde "klik" hoor.
Ik neem aan dat een startrelais afzonderlijk van de startmotor te vervangen is. Wat was je toen kwijt?
Is er overigens een mogelijkheid om het startrelais te testen?
Ik neem aan dat een startrelais afzonderlijk van de startmotor te vervangen is. Wat was je toen kwijt?
Is er overigens een mogelijkheid om het startrelais te testen?
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Bij mij was het met een Mercedes, eerst 3 keer bij de dealer gebracht, maar dan zul je net zien, dan start ie, ANWB wel eens gebeld, kwam ook niets uit.
Later bij een onafhankelijk bedrijf gebracht, die heeft hem een week zelf meegenomen, en die is er achter gekomen.
Volgens mij spoot hij (op het moment dat ie niets deed) met een spuitbus ijs op het relais, waardoor hij meteen afkoeldde, en startte.
Wat het kostte, zou ik niet meer weten iig.
Bij mij was het ook niet te voorspellen wanneer het gebeurdde, was als de dood als ik ging tanken, mijn parkeerkaartje rekende ik pas af nadat ik hem gestart had enz.
edit: volgens mij zit die gewoon bij allerlei relais bij elkaar ergens bij je zekeringen ofzo, iig niet bij je startmotor als ik het goed heb.
Later bij een onafhankelijk bedrijf gebracht, die heeft hem een week zelf meegenomen, en die is er achter gekomen.
Volgens mij spoot hij (op het moment dat ie niets deed) met een spuitbus ijs op het relais, waardoor hij meteen afkoeldde, en startte.
Wat het kostte, zou ik niet meer weten iig.
Bij mij was het ook niet te voorspellen wanneer het gebeurdde, was als de dood als ik ging tanken, mijn parkeerkaartje rekende ik pas af nadat ik hem gestart had enz.
edit: volgens mij zit die gewoon bij allerlei relais bij elkaar ergens bij je zekeringen ofzo, iig niet bij je startmotor als ik het goed heb.
@Morzail.
Volgens mij heb ik al eerder een reactie gevonden van jou in een ander topic.
Waarin je inderdaad het probleem beschrijft, echter bij jou was het wanneer de auto warm was gelopen?
Bij mij is het vaak wanneer de auto is afgekoeld naar de omgevingstemperatuur. (dus koud)
Maar is zou best, als het niet al te hoge kosten zijn alleen het relais kunnen vervangen.
Al ben ik niet zo van het vervangen zonder dat het echt aantoonbaar is, maar hier ontkom ik denk ik niet aan.
Ik weet zelf niet waar het startrelais zich bevindt.
volgens realoem zit het startrelais aan de startmotor vast?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=25
Volgens mij heb ik al eerder een reactie gevonden van jou in een ander topic.
Waarin je inderdaad het probleem beschrijft, echter bij jou was het wanneer de auto warm was gelopen?
Bij mij is het vaak wanneer de auto is afgekoeld naar de omgevingstemperatuur. (dus koud)
Maar is zou best, als het niet al te hoge kosten zijn alleen het relais kunnen vervangen.
Al ben ik niet zo van het vervangen zonder dat het echt aantoonbaar is, maar hier ontkom ik denk ik niet aan.
Ik weet zelf niet waar het startrelais zich bevindt.
volgens realoem zit het startrelais aan de startmotor vast?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=25
Laatst gewijzigd door JII1985 op 30 dec 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
bij mij was het niet te voorspellen wanneer dat was, ene keer s'morgens, andere keer als ik gereden had.
Zat net ff te googlen, maar hij zit toch vast aan de startmotor als ik zo lees.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=713619
Zat net ff te googlen, maar hij zit toch vast aan de startmotor als ik zo lees.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=713619
Ik gok op het contact blokje achterop het contactslot
Gaan wel eens vaker kapot met het zelfde probleem zoals je omschrijft.
Gaan wel eens vaker kapot met het zelfde probleem zoals je omschrijft.
www. M3 register .nl
@B46,
Contactblokje? Nooit van gehoord!
Welke functie moet dit blokje uitoefenen, en waar zit dit blokje, makkelijk prefentief zelf te vervangen?
(waarschijnlijk het gehele slot meganisme vervangen)
Contactblokje? Nooit van gehoord!
Welke functie moet dit blokje uitoefenen, en waar zit dit blokje, makkelijk prefentief zelf te vervangen?
(waarschijnlijk het gehele slot meganisme vervangen)
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Dit is sowieso niet het kenmerk van een kapotte startmotor... Als die stuk is dan moet die het slecht doen ongeacht of die warm of koud is eigenlijk.JII1985 schreef: Bij mij is het vaak wanneer de auto is afgekoeld naar de omgevingstemperatuur. (dus koud)
Wanneer tijdens het starten geen klik te horen is van het startrelais dan kan dit twee dingen betekenen:
- het relais zit geplakt en krijgt wel spanning maar door het plakken komt het relais niet in.
- het relais krijgt geen spanning en kan daarom ook niet inkomen dit is wat Bertus waarschijnlijk bedoeld.
Wat kun je hier "simpel" zelf aan doen?
- connectors naar en op het startrelais goed reinigen/opschuren, kunnen geoxideerd zijn namelijk en daarom extra weerstand geven.
- een beetje spelen met de connectors en voedingskabels zodat je kunt testen of het probleem met de hand op te lossen of te simuleren valt.
- wanneer het probleem zich voor doet met bijvoorbeeld een lange schroevendraaier op het relais tikken, het plakkende relais kan hier door losschieten en inkomen.
Succes met uitproberen
- het relais zit geplakt en krijgt wel spanning maar door het plakken komt het relais niet in.
- het relais krijgt geen spanning en kan daarom ook niet inkomen dit is wat Bertus waarschijnlijk bedoeld.
Wat kun je hier "simpel" zelf aan doen?
- connectors naar en op het startrelais goed reinigen/opschuren, kunnen geoxideerd zijn namelijk en daarom extra weerstand geven.
- een beetje spelen met de connectors en voedingskabels zodat je kunt testen of het probleem met de hand op te lossen of te simuleren valt.
- wanneer het probleem zich voor doet met bijvoorbeeld een lange schroevendraaier op het relais tikken, het plakkende relais kan hier door losschieten en inkomen.
Succes met uitproberen
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
@bmwpeter,
Dankje voor je tips, het is inderdaad het ontbreken van het "klik" geluid.
Misschien een gekke vraag? Maar als ik recht voor mij motor sta, waar kan ik dan het starrelais vinden, ik meen ergens rechtsboven en het zit waarschijnlijk bedekt met een plastic kap of iets dergelijks?
Een foto zou wel handig zijn!
Dankje voor je tips, het is inderdaad het ontbreken van het "klik" geluid.
Misschien een gekke vraag? Maar als ik recht voor mij motor sta, waar kan ik dan het starrelais vinden, ik meen ergens rechtsboven en het zit waarschijnlijk bedekt met een plastic kap of iets dergelijks?
Een foto zou wel handig zijn!
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
kijk ff bij mijn laatste post van gister, daar staat een link met waar die hoort te zitten
nr.1
nr.1