Led kentekenverlichting storing?
-
Led kentekenverlichting storing?
Goedenavond,
Een fitting van mijn kentekenverlichting was geoxideerd... lampje werkte dus niet, maar ook geen fout melding.
Uiteindelijk heb ik de fitting weer aan de gang gekregen door een draadje om te leggen.
Nu ik toch met de kentekenverlichting bezig was dacht ik; Jaah ledjes monteren. Maarrr nu geeft hij WEL een storing??
Raar aangezien hij geen storing gaf met kapotte en zonder lampjes...
Ik neem aan dat er meer mensen met led kentekenverlichting rond rijden? hoe hebben jullie dit opgelost? een weerstand er tussen gesoldeerd? wat voor weerstand? evt medling uit laten zetten bij de dealer?
Misschien hebben jullie wat antwoorden? mijn dank is iig groot!
Een fitting van mijn kentekenverlichting was geoxideerd... lampje werkte dus niet, maar ook geen fout melding.
Uiteindelijk heb ik de fitting weer aan de gang gekregen door een draadje om te leggen.
Nu ik toch met de kentekenverlichting bezig was dacht ik; Jaah ledjes monteren. Maarrr nu geeft hij WEL een storing??
Raar aangezien hij geen storing gaf met kapotte en zonder lampjes...
Ik neem aan dat er meer mensen met led kentekenverlichting rond rijden? hoe hebben jullie dit opgelost? een weerstand er tussen gesoldeerd? wat voor weerstand? evt medling uit laten zetten bij de dealer?
Misschien hebben jullie wat antwoorden? mijn dank is iig groot!
Re: Led kentekenverlichting storing?
heey
ik heb ook led kenteken verlichting.
maar je moet geen losse lampjes gebruiken want dan geeft die idd storing aan. je moet een complete module kopen.
dus je oude kentekenverlichting eruit en de nieuwe set erin en dan krijg je geen storingen en 10x meer licht dan wanneer je losse lampjes gebruikt omdat in die complete module meerdere ledjes inzitte.
en zon setje die koste ongeveer 50 euro
hoop dat je hier wat aan hebt.
gr poeria
ik heb ook led kenteken verlichting.
maar je moet geen losse lampjes gebruiken want dan geeft die idd storing aan. je moet een complete module kopen.
dus je oude kentekenverlichting eruit en de nieuwe set erin en dan krijg je geen storingen en 10x meer licht dan wanneer je losse lampjes gebruikt omdat in die complete module meerdere ledjes inzitte.
en zon setje die koste ongeveer 50 euro
hoop dat je hier wat aan hebt.
gr poeria
M-power
Iemand hier ervaring mee?
Zou geen storing geven, en toch goedkoper als die modules.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... K:MEWAX:IT
Zou geen storing geven, en toch goedkoper als die modules.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... K:MEWAX:IT
Ik heb deze in mijn vorige auto gehad.
Ik zou ze niet aanraden. Snellere oxidatie door vocht waardoor ze sneller defect gaan. Later dezelfde gekocht maar met glazen omhulsel en deze gingen wel langer mee. Overigens waren deze niet een BMW ingebouwd maar in een VW (canbus).
Voor mijn BMW heb ik complete sets gekocht zoals vorige spreker aangeeft. Echter nog geen tijd gehad om deze te monteren.
Zijn wel wat duurder.
Ik zou ze niet aanraden. Snellere oxidatie door vocht waardoor ze sneller defect gaan. Later dezelfde gekocht maar met glazen omhulsel en deze gingen wel langer mee. Overigens waren deze niet een BMW ingebouwd maar in een VW (canbus).
Voor mijn BMW heb ik complete sets gekocht zoals vorige spreker aangeeft. Echter nog geen tijd gehad om deze te monteren.
Zijn wel wat duurder.
-
Ik heb zelf een setje gehad van HL automotive die was geloof ik 45,- het ging hier dan om het vervangen van de gehele licht modules. Dus idd plastic waarin het printplaatje zit met de led's die je zo kan omwisselen met de originele modules. Resultaat bak met wit licht en zag er super uit. Maar helaas heeft het volgens mij net 6 maanden goed gewerkt, mij viel op mindere licht opbrengst wat kwam doordat er een aantal ledjes waren uitgevallen. Verder geen storingen.
Probleem voorgelegd aan HL Automotive, en die hebben mij netjes een nieuwe setje opgestuurd nadat ik mijn niet meer goed functionerende set had terug gestuurd. Wel waren dit andere, ze lijken op die jij in de ebay link hebt gepost. Volgens HL automotive zouden deze juist beter moeten werken.
Jammer genoeg nog niet kunnen inbouwen ivm dat mn auto nog bij Braspenning staat. Wat ik heb begrepen van LED verlichting is dat de LED's wel goed zijn maar de aansturende electronica van der mate cheap ass kwaliteit is waardoor je uit eindelijk problemen kan krijgen.
Probleem voorgelegd aan HL Automotive, en die hebben mij netjes een nieuwe setje opgestuurd nadat ik mijn niet meer goed functionerende set had terug gestuurd. Wel waren dit andere, ze lijken op die jij in de ebay link hebt gepost. Volgens HL automotive zouden deze juist beter moeten werken.
Jammer genoeg nog niet kunnen inbouwen ivm dat mn auto nog bij Braspenning staat. Wat ik heb begrepen van LED verlichting is dat de LED's wel goed zijn maar de aansturende electronica van der mate cheap ass kwaliteit is waardoor je uit eindelijk problemen kan krijgen.
Die problemen heb ik dus nu, ik heb destijds via een Groupbuy hier kenteken ledverlichting aangeschaft maar nu doemen af en toe de waarschuwingslichten op m'n BC op, ik zeg af en toe want het meerendeel van de tijd zie ik geen waarschuwing op de BC.
Ik heb laatst gekeken toen de lampjes op m'n BC aan sprongen en toen zag ik dat de ene keer één kant niet werkte en de andere keer waren beide ledlampen gewoon uit
Ik denk er hard over om maar weer gewoon terug te gaan naar OEM kentekenverlichting want die lampjes op de BC zijn af en toe erg frustrerend..
Ik heb laatst gekeken toen de lampjes op m'n BC aan sprongen en toen zag ik dat de ene keer één kant niet werkte en de andere keer waren beide ledlampen gewoon uit
Ik denk er hard over om maar weer gewoon terug te gaan naar OEM kentekenverlichting want die lampjes op de BC zijn af en toe erg frustrerend..
ik heb gelukkig nog niks eraan gehad.
ik heb de complete led modules nu al bijna 5 maanden erin zitte en ze werken perfect.
en ik heb op de bon gekeken voor de prijs nog eens te bekijken en toen kwam ik erachter dat er ook 1 jaar garantie bij mij opzit
en de nieuwprijs was 63 euro voor 2 stuks speciaal voor de e46.
ik heb de complete led modules nu al bijna 5 maanden erin zitte en ze werken perfect.
en ik heb op de bon gekeken voor de prijs nog eens te bekijken en toen kwam ik erachter dat er ook 1 jaar garantie bij mij opzit
en de nieuwprijs was 63 euro voor 2 stuks speciaal voor de e46.
M-power
-
Vannochtend heb ik een stuk gereden, onder het rijden zijn de controle lampjes weer uitgegaan
Wel raar? ben benieuwd hoe lang die dat gaat volhouden.
Jammer dat de ledjes die geen storing geven meteen +/- € 50,- kosten, deze waren € 10,- .
Wel raar? ben benieuwd hoe lang die dat gaat volhouden.
Jammer dat de ledjes die geen storing geven meteen +/- € 50,- kosten, deze waren € 10,- .
Precies..onder het rijden gaan de lampjes soms weer uit of aan, ik heb deze ledverlichting nu ruim een jaar erin zitten en altijd zonder problemen tot een paar weken geleden dus
Dat is raar, ik heb die van pilot gekocht (alleen lampen) en heb geen enkel probleem met de BC verder
Gaat om deze dus:
Gaat om deze dus:
- Spoiler: Laat zien
- darkdriver
gewoon canbus lampjes erin en geen storing en veel licht