kachel radiateur vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
OnNo_4

kachel radiateur vervangen

Bericht door OnNo_4 » 22 feb 2011, 17:12

Hallo,

Helaas is me radiateur lek en deze wil ik gaan vervangen. Bijna heel me dashboard losgetrokken, omdat ik niet zeker wist wat de radiateur was..

Afbeelding

Klopt het dat wat ik op de foto heb staan de radiateur is ?
Zo ja, is deze dan simpelweg te vervangen door die 2 torxbutjes los te draaien en eruit trekken?

Uiteraard eerst nog de kvs opvangen, maar moet nog even goed bekijken hoe ik die leidingen los krijg.

Alvast bedankt!

bm.w.im

Re: kachel radiateur vervangen

Bericht door bm.w.im » 22 feb 2011, 18:18

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar volgens mij zit mijn radiator onder de moterkap en niet onder mijn dashboard :? . Dus weet je wel zeker dat je radiator lekt en niet iets anders. en waarom haal je heel je dashboard eerst uit elkaar voor je weet wat je zoekt (| .
Als ik het goed heb moet je van de radiator (vooraan onder de moterkap :) ) eerst de kvs aftappen dat alle slangen los koppelen en dan doormiddel van 2 clips boven op de radiator kun je hem zo naar boven trekken.

Succes ermee
PS. als je de kachelunit bedoeld dan moet inderdaad heel je dashboard eruit maar daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee ;)

OnNo_4

Bericht door OnNo_4 » 22 feb 2011, 18:28

Als je topic titel had gelezen wist je dat het om de kachel radiateur ging....

De reden dat ik alles demonteer is simpelweg, omdat ik wou weten waar de kvs vandaan kwam en ik geen flauw idee had hoe een kachelradiateur eruit zag. Ik wist alleen ongeveer waar deze zou moeten zitten.

Daarom dus ook mijn vraag of hetgeen dat op de foto staat het juiste is, maar dit weet ik inmiddels al bijna zeker. Evengoed wil ik wel nog steeds weten of deze te verwijderen is door alleen de 2 torx bouten los te draaien.

En nee, ik heb het niet over de volledige kachelunit. Alleen een onderdeel daarvan...

bm.w.im

Bericht door bm.w.im » 22 feb 2011, 18:45

sorry heb ik het inderdaad verkeerd begrepen :X

OnNo_4

Bericht door OnNo_4 » 24 feb 2011, 18:40

Inmiddels heb ik een nieuwe kachelradiateur liggen. Ik zit nu alleen met het probleem om hem eruit te krijgen. De 2 torxboutjes die hem vasthouden in de kachelunit zijn geen probleem, maar de leidingen die eraan vast zitten krijg ik niet los. Naar mijn idee is dat ook een torx alleen zit deze in een zowat onmogelijke hoek.

Iemand een tip hoe ik dit het makkelijkste los kan krijgen? Wellicht die leidingen mee loshalen ? Dan is alleen de vraag, hoe doe ik dat ?

alle tips zijn welkom! Ben toch wel blij als me ramen niet meer beslaan met verdampte kvs bende....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”