Stotteren en word erg warm
Re: Stotteren en word erg warm
je kan voor de grap is alles schoonmaken ..zoals je lmm gasklep ed ..kan je ook meteen je slangen checken luchtfilter
Ik ben redelijk onervaren dus ik meot toch even de vraag stellen : wat kan ik schoonmaken aan de LMM?
De slang achter me filter heb ik nog niet naar gekeken, maar zal ik zeker even doen.
De slang achter me filter heb ik nog niet naar gekeken, maar zal ik zeker even doen.
Heb even gekeken naar die slang en de ring die hem vastklemt zat niet goed vast, echter denk ik niet dat er hierdoor valse lucht in kon komen.
Inmiddels heb ik mezelf ook wat meer informatie verschaft over de LMM aangezien ik eigenlijk geen flauw idee had welk ding dat was. Morgen kijken hoe ik die het beste kan schoonmaken.
Na wat meer zoekwerk ben ik er ook achter gekomen dat het probleem in de lambdasonde kan zitten. Wat een lambdasonde precies regelt is mij nog onduidelijk (ook nog niet echt naar gezocht), maar waar hij zit weet ik wel.
Inmiddels heb ik mezelf ook wat meer informatie verschaft over de LMM aangezien ik eigenlijk geen flauw idee had welk ding dat was. Morgen kijken hoe ik die het beste kan schoonmaken.
Na wat meer zoekwerk ben ik er ook achter gekomen dat het probleem in de lambdasonde kan zitten. Wat een lambdasonde precies regelt is mij nog onduidelijk (ook nog niet echt naar gezocht), maar waar hij zit weet ik wel.
Ergens een beetje valse lucht kan al tot veel problemen leiden hoor, bij mijn vorige BMW had ik dit ook. het probleem was dan pas waarneembaar als je sportief optrok, stationair liep hij echter prima.
Vernevel anders eens wat water op je bougie kabels, mischien zit hier iets niet lekker.
Of spuit eens wat ( remmenreiniger/start up/cockpit spray ) bij je luchtslangen, als die valse lucht zuigen zul je het meteen in je toerental merken.
Maar zoals ik al zij het kan een heel klein scheurtje zijn..
En anders gewoon je Lmm schoonmaken, probeer anders eens wat onderdelen van de sloop.
Succes ermee
Vernevel anders eens wat water op je bougie kabels, mischien zit hier iets niet lekker.
Of spuit eens wat ( remmenreiniger/start up/cockpit spray ) bij je luchtslangen, als die valse lucht zuigen zul je het meteen in je toerental merken.
Maar zoals ik al zij het kan een heel klein scheurtje zijn..
En anders gewoon je Lmm schoonmaken, probeer anders eens wat onderdelen van de sloop.
Succes ermee
Ik ga je tips zeker proberen! Niet geschoten is altijd mis!
Net nog even een stukje gereden en nou leek het toch al wat minder te zijn. Ik merktte het eigenlijk pas in de wat hogere toeren....
Net nog even een stukje gereden en nou leek het toch al wat minder te zijn. Ik merktte het eigenlijk pas in de wat hogere toeren....
Een LambdaSonde meet het de zuurstof in het uitlaatgas en geeft deze aan je DME. Kleine afwijkingen in de verbranding worden dan bijgestuurd door de samenstelling van brandstof en lucht aan te passen.
Een lambdaSonde is erg prijzig...
Een lambdaSonde is erg prijzig...
Een LambdaSonde kost volgens mij rond de 150 euro.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
De prijs ligt inderdaad rond de €150. Ik ben enigzins wel bang dat het hem daarin zit nadat ik een aantal mensen heb gevonden die vrijwel hetzelfde probleem hebben. Enige verschil is het aantal toeren waar het in voorkomt.
Ik zal sowieso eerst de bovengenoemde zaken proberen alvorens ik aan de lambda begin. Mochten allen andere dingen niet helpen probeer ik eerst een andere kat met lambda, van de sloop of iets, om te testen wat dat doet.
Zou het resetten van de DME nog iets uithalen? Accu loshalen voor een X aantal minuten is de procedure, of zit ik dan helemaal mis?
Ik zal sowieso eerst de bovengenoemde zaken proberen alvorens ik aan de lambda begin. Mochten allen andere dingen niet helpen probeer ik eerst een andere kat met lambda, van de sloop of iets, om te testen wat dat doet.
Zou het resetten van de DME nog iets uithalen? Accu loshalen voor een X aantal minuten is de procedure, of zit ik dan helemaal mis?
Dat zou wel een super meetinstrument zijn. Zou de mens zo in zijn bloedbaan kunnen duwen om te zien hoeveel zuurstof erin zit. Helaas.Jellebmw schreef:Een LambdaSonde meet het de zuurstof in het uitlaatgas en geeft deze aan je DME....
Een lambda sonde is een thermokoppel. Een thermokoppel is afhankelijk van zijn omgevingtemperatuur. Hij meet helemaal niks, maar zet thermische energie om in elektrische energie. Daarom wordt bij een koude start door een lambda sonde niks gemeten en loopt een motor op zijn ruimste afstelling (veel benzine, weinig lucht). Om zo snel mogelijk van veel benzine af te komen, worden lambdasondes extra verwarmd om met hun werk te kunnen beginnen. Het registreren van de omgevingstemperatuur en het genereren van een spanning voor de DME. De opgewekte spanning wordt door de DME "gelezen".
Een verstoring in het benzine-luchtmengsel laat uitlaatgassen dermate afkoelen, dat een Lambda sonde dit feit registreert. En spontaan gaan er oranje lampjes branden op het dashboard.
OnNo_4: je kunt je lambda laten testen bij een vakgarage. Is niet zoveel werk hoor.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Ik zal er binnekort even mee langs de BMW garage rijden. Dat ik er vandaag mee reed merktte ik overigens geen probleem meer. Wellicht toch wat vasle lucht die achter de LMM naar binnen kwam?
Vandaag ben ik er niet meer mee bezig geweest wegens de tijd. Morgen hoop ik eerst me kachelradiateur erin te zetten en dan gaan we verder kijken.
Vandaag ben ik er niet meer mee bezig geweest wegens de tijd. Morgen hoop ik eerst me kachelradiateur erin te zetten en dan gaan we verder kijken.