CTD's Facelift 330Cd: Pensioen!
- darkdriver
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 17:33
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
netjes. kan je misschien de technische kant posten?
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Niet echt bevorderlijk voor je xenon lampen en ballasten.
Waarom denk je dat ze bij een E46 voor de 'seinfunctie' halogeenlampen hebben gebruikt?
Enige systeem waarbij je geen last hebt van snel in- en uitschakelen is bixenon (vanaf 2003).
Maar technisch gezien gaat hierbij de lamp ook niet uit, maar verschuift de lens simpelweg.
Tcoh +1 voor de hoeveelheid werk die erin zit.
Waarom denk je dat ze bij een E46 voor de 'seinfunctie' halogeenlampen hebben gebruikt?
Enige systeem waarbij je geen last hebt van snel in- en uitschakelen is bixenon (vanaf 2003).
Maar technisch gezien gaat hierbij de lamp ook niet uit, maar verschuift de lens simpelweg.
Tcoh +1 voor de hoeveelheid werk die erin zit.
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Complimenten voor de ingenieusiteit!
Wat gebeurt er als je je waaschuwingslichten laat afgaan :?
Wat gebeurt er als je je waaschuwingslichten laat afgaan :?
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Ik heb 2 jaar garantie op de lampjes en er is me verteld dat deze lampjes er geen effect van hebben. Ze zijn dus vrij zeker van hun stuk als ze me er dan nog 2 jaar garantie op geven...
Als ik de waarschuwingslampen aanzet (4pinkers) gaan de mistlichten niet branden. Dit was ook de bedoeling!
Als ik de waarschuwingslampen aanzet (4pinkers) gaan de mistlichten niet branden. Dit was ook de bedoeling!
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
jmmr van die fade zo lijkt het me hinderlijk voor het verkeer zo
BMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
@ Blazer,
Ik denk dat t wel meevalt, gezien het feit dat CTD gefilmd heeft in het pikkedonker en vrij snel stuurt/knipperlichten aanzet...
denk als je dit bijvoorbeeld in de stad aanzienelijk minder is... alleen zitten er Xenon lampen in zijn mistlichten die het effect ook groter maken als dat je normalen HB4 lampen erin hebt....
Ik denk dat t wel meevalt, gezien het feit dat CTD gefilmd heeft in het pikkedonker en vrij snel stuurt/knipperlichten aanzet...
denk als je dit bijvoorbeeld in de stad aanzienelijk minder is... alleen zitten er Xenon lampen in zijn mistlichten die het effect ook groter maken als dat je normalen HB4 lampen erin hebt....
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
klopt helemaal!!
- Dominic-Breda
- Berichten: 983
- Lid geworden op: 19 jun 2009, 20:40
- Locatie: NBrabant
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
heb je dit met je elight gedaan ?
of hoe heb je het anders gedaan ?
of hoe heb je het anders gedaan ?
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Dit is niet met de elight gedaan!
Ik heb eigenlijk gewoon een testmodule genomen die ik gemaakt had toen ik mijn adaptief remlicht aan het maken was. Ik heb deze aangepast om in plaats van rechtuit G-krachten te meten, zijdelingse metingen te doen.
Na deze aanpassing moest ik nog zien dat deze module op de pinkers geactiveerd kon worden. Dit was door gebruik van enkele simpele relais gefixt!
Nu werkte alles in de eerste fase maar was nog niet optimaal. Zo bleven de lichten te lang branden na het voltooien van de bocht en pulste de lichten (flikkeren als strobe omdat dit zo was ingesteld bij het adaptief remlicht).
Na dit aangepast te hebben kwam het volgende probleem. Omdat de mistlichten origineel in serie zijn aangesloten, gingen telkens beide mistlichten branden wanneer mijn module stroom stuurde naar 1 licht. De stroom die dus naar slechts 1 lamp gestuurd werd door de module, ging over de OEM mistlichtbedrading ook naar de andere kant mistlicht.
Ik heb dus op de OEM kabel een diode (600V, 5A) gezet die niet toelaat dat stroom van het ene naar het andere mistlicht kon, terwijl beide aanzetten met de OEM knop gewoon bleef werken.
Nu werkte alles naar behoren, enkel flikkerden de lichten nog lichtjes bij het uitschakelen. Dit was zo in de module voor het adaptief bochtenlicht voorzien (dimmen). Omdat de xznonlichten in de mistlichten niet kunnen dimmen (zijn gaslampen) heb ik deze chip moeten uitsolderen. Dit is nu gebeurd en dat probleem is dus opgelost. Helaas bracht dit met zich mee dat ik nu wel een storing heb op de boordcomputer. Ik ga dus morgen mijn bestelde chip halen zodat de foutmelding wegblijft, zonder een dimfunctie te hebben. Moest ik achteraf terug halogeenlampjes inbouwen, kan ik deze chip nog herprogrammeren om toch te dimmen (wat wel mooier is).
Een DIY kan ik helaas niet posten omdat ik geen schema's heb opgesteld of dergelijke, enkel een cursusblok met kribbels.
Ik heb eigenlijk gewoon een testmodule genomen die ik gemaakt had toen ik mijn adaptief remlicht aan het maken was. Ik heb deze aangepast om in plaats van rechtuit G-krachten te meten, zijdelingse metingen te doen.
Na deze aanpassing moest ik nog zien dat deze module op de pinkers geactiveerd kon worden. Dit was door gebruik van enkele simpele relais gefixt!
Nu werkte alles in de eerste fase maar was nog niet optimaal. Zo bleven de lichten te lang branden na het voltooien van de bocht en pulste de lichten (flikkeren als strobe omdat dit zo was ingesteld bij het adaptief remlicht).
Na dit aangepast te hebben kwam het volgende probleem. Omdat de mistlichten origineel in serie zijn aangesloten, gingen telkens beide mistlichten branden wanneer mijn module stroom stuurde naar 1 licht. De stroom die dus naar slechts 1 lamp gestuurd werd door de module, ging over de OEM mistlichtbedrading ook naar de andere kant mistlicht.
Ik heb dus op de OEM kabel een diode (600V, 5A) gezet die niet toelaat dat stroom van het ene naar het andere mistlicht kon, terwijl beide aanzetten met de OEM knop gewoon bleef werken.
Nu werkte alles naar behoren, enkel flikkerden de lichten nog lichtjes bij het uitschakelen. Dit was zo in de module voor het adaptief bochtenlicht voorzien (dimmen). Omdat de xznonlichten in de mistlichten niet kunnen dimmen (zijn gaslampen) heb ik deze chip moeten uitsolderen. Dit is nu gebeurd en dat probleem is dus opgelost. Helaas bracht dit met zich mee dat ik nu wel een storing heb op de boordcomputer. Ik ga dus morgen mijn bestelde chip halen zodat de foutmelding wegblijft, zonder een dimfunctie te hebben. Moest ik achteraf terug halogeenlampjes inbouwen, kan ik deze chip nog herprogrammeren om toch te dimmen (wat wel mooier is).
Een DIY kan ik helaas niet posten omdat ik geen schema's heb opgesteld of dergelijke, enkel een cursusblok met kribbels.
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Maar betekend dit dat je bochtverlichting in je koplamp moet hebben om dit werkend te kunnen krijgen, of voldoen gewone xenon lampen ook?
Als dit zo is mag je dit bij mij ook wel inbouwen
Als dit zo is mag je dit bij mij ook wel inbouwen
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Haha, Neen, OEM bochtverlichting is niet nodig. Dit past op elke E46, E38, E39 en E53.
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Wat vraag je ervoor om een 2e set te maken?
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Normaal doe ik dit niet maar contacteer me even via een PB. Misschien kan ik nog wel iets doen (als ik nog genoeg materialen heb).
Re: CTD's Facelift 330Cd: Bochtverlichting over mistlichten. p52
Dit bedoelde ik dus met de hoeveelheid werk die erin zit. Petje af.CTD schreef:Dit is niet met de elight gedaan!
Ik heb eigenlijk gewoon een testmodule genomen die ik gemaakt had toen ik mijn adaptief remlicht aan het maken was. Ik heb deze aangepast om in plaats van rechtuit G-krachten te meten, zijdelingse metingen te doen.
Na deze aanpassing moest ik nog zien dat deze module op de pinkers geactiveerd kon worden. Dit was door gebruik van enkele simpele relais gefixt!
Nu werkte alles in de eerste fase maar was nog niet optimaal. Zo bleven de lichten te lang branden na het voltooien van de bocht en pulste de lichten (flikkeren als strobe omdat dit zo was ingesteld bij het adaptief remlicht).
Na dit aangepast te hebben kwam het volgende probleem. Omdat de mistlichten origineel in serie zijn aangesloten, gingen telkens beide mistlichten branden wanneer mijn module stroom stuurde naar 1 licht. De stroom die dus naar slechts 1 lamp gestuurd werd door de module, ging over de OEM mistlichtbedrading ook naar de andere kant mistlicht.
Ik heb dus op de OEM kabel een diode (600V, 5A) gezet die niet toelaat dat stroom van het ene naar het andere mistlicht kon, terwijl beide aanzetten met de OEM knop gewoon bleef werken.
Nu werkte alles naar behoren, enkel flikkerden de lichten nog lichtjes bij het uitschakelen. Dit was zo in de module voor het adaptief bochtenlicht voorzien (dimmen). Omdat de xznonlichten in de mistlichten niet kunnen dimmen (zijn gaslampen) heb ik deze chip moeten uitsolderen. Dit is nu gebeurd en dat probleem is dus opgelost. Helaas bracht dit met zich mee dat ik nu wel een storing heb op de boordcomputer. Ik ga dus morgen mijn bestelde chip halen zodat de foutmelding wegblijft, zonder een dimfunctie te hebben. Moest ik achteraf terug halogeenlampjes inbouwen, kan ik deze chip nog herprogrammeren om toch te dimmen (wat wel mooier is).
Een DIY kan ik helaas niet posten omdat ik geen schema's heb opgesteld of dergelijke, enkel een cursusblok met kribbels.
Veel mensen die alleen het resultaat zien, beseffen niet hoeveel tijd en voorbereiding in zo'n mod zit.
Vooral op een BMW met zijn vele modules en elektronica.
Knap gedaan.