remschijf

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sjaak

remschijf

Bericht door Sjaak » 28 jan 2011, 16:11

Hallo dames en heren,
ik heb sinds kort, nadat de auto een week voor mijn stond geparkeerd met slecht winterweer, een probleem. Als ik normaal rij (gem. 50 km/uur bijvoorbeeld) en dan rem begint de stuur te trillen. Niet zo veel, maar wel voelbaar. Ligt dit aan de remschijven? Welk merk of type heb ik dan nodig (of maakt dat niet veel uit)? Waar moet ik op letten, want op marktplaats kun je vier remschijven (voor en achter) met remblokken vanaf 280 euro kopen.
Met vriendelijke groet,
Sjaak

Alibali

Re: remschijf

Bericht door Alibali » 28 jan 2011, 16:19

Remschijven op marktplaats zijn leuk maar niet heel erg hoopvol kwa stilheid vaak piepen deze snel en heb je al snel weer het trillent gevoel of het idee dat je wel je rem intrapt maar niet stil komt testaan..Remmen altijd origineel of van een merk ! ! is ook je veiligheid ..het kan ook eventueel aan je stuur liggen als je eerst 1 kant op krikt dan kan je aan je wiel al voelen of je speling heb vaak hoor je dan ook een soort tik uit je stuurhuis is dit het geval dan zijn het niet je remmen!

OGG530

Bericht door OGG530 » 28 jan 2011, 16:52

Bij mij waren de remschijven voor krom, wanneer ik ging remmen bij hoge snelheid voelde ik dit heel erg in de stuur. Nadat ik ze heb vervangen (twimva/brezan) is het gelijk opgehouden.

Maarrr dat tik uit stuurhuis, enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?? Ik heb helemaal begin hier last van gehad, maar nu niet meer.. heel raar, maar als het toch iets kleins is kan ik het gelijk vervangen :)

Alibali

Bericht door Alibali » 28 jan 2011, 18:05

Het getik kwam bij mij door het feit dat de auto een tijdje heeft stil gestaan en de rubbers lek waren waardoor er vocht in het stuurhuis kwam daardoor ontstond er roest en aanslag en daardoor kreeg ik speeling op men stuur ik heb die schoongemaakt en weer in elkaar gezet in gevet nieuwe rubbers en klaar en men fuseekogel en stuurarmpjes vervangen... daarna geen probleem meer gehad maar ja kan ook niet anders..

Dit had ik met men E39 en die stonden er volgens best bekend om last te hebben van lekkende rubbertjes :W

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 28 jan 2011, 18:16

Ik heb hetzelfde probleem en het wordt steeds heviger. (puur alleen met remmen)
Mijn ZGAN Remschijven laten afdraaien nog steeds trillen
Toen kwam ik erachter dat de stuurkogel veel speling had , vervangen en zo goed als mogelijk weer in het spoor gezet, nog steeds trillen
Ben bang dat ik me auto opnieuw moet gaan uitlijnen iemand tips?

Alibali

Bericht door Alibali » 28 jan 2011, 20:58

uitlijnen kan nooit kwaad toch

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 29 jan 2011, 11:29

Uitlijnen komt ook wel maar dan wil ik eerst de zomerwielen weer gemonteerd hebben.

Alibali

Bericht door Alibali » 29 jan 2011, 12:09

het is al weer zomer zonnetje schijnt min 1 hiero in het zoetermeer lekker genieten als men autotje terug komt van de spuiter 8)

VSB

Bericht door VSB » 05 mar 2011, 11:20

Als de fout hem alleen voordoet tijdens het remmen zijn het de schijven, één optie en dat zijn ander schijven. Afdraaien klinkt mooi maar het probleem komt snel terug en uitlijnen heeft daar niks mee te maken hé, als je ALTIJD trilling hebt zit het probleem in de velgen en moet je deze laten balanceren.

MVG

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 05 mar 2011, 13:54

Trillen in stuur tijdens remmen kan wel degelijk komen door de uitlijning :leip:

VSB

Bericht door VSB » 07 mar 2011, 00:05

Ik spreek niet over wat kan, ik sta elke dag onder dit soort wagens en ik bekijk het procentueel gezien en dan hebben 1 op 50 met een ander probleem dan de remmen.
Laatst gewijzigd door Gast op 07 mar 2011, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”