storing 320i E46 2002
storing 320i E46 2002
Geachte BMW rijders/monteurs.
Wie heeft een oplossing voor de volgende storing bij een 320i facelift E46 van 2002.
Start koud prima, loopt enkele minuten, gaat dan op 5 poten lopen, inmiddels gaat storings lampje branden.
Zet je de motor af en start opnieuw, loopt dan op 6 cylinders.
Geeft bij uitlezen aan uitval op 2e cylinder.
Inmiddels vernieuwd 6 bougies, bobine 2e cylinder, injector 2e cylinder, dop op bobine 2e cylinder.
motor laten reinigen via inlaat, en toevoeging benzine, heeft geen vacuum lek, inmiddels gecontroleerd.
Motor loopt verder zeer goed, niets mis mee, rookt niet, trekt goed, geen olie verbruik.
Wie heeft een idee???
Wie heeft een oplossing voor de volgende storing bij een 320i facelift E46 van 2002.
Start koud prima, loopt enkele minuten, gaat dan op 5 poten lopen, inmiddels gaat storings lampje branden.
Zet je de motor af en start opnieuw, loopt dan op 6 cylinders.
Geeft bij uitlezen aan uitval op 2e cylinder.
Inmiddels vernieuwd 6 bougies, bobine 2e cylinder, injector 2e cylinder, dop op bobine 2e cylinder.
motor laten reinigen via inlaat, en toevoeging benzine, heeft geen vacuum lek, inmiddels gecontroleerd.
Motor loopt verder zeer goed, niets mis mee, rookt niet, trekt goed, geen olie verbruik.
Wie heeft een idee???
-
Tommy
Re: storing 320i E46 2002
Ik heb 3 jaar geleden het zelfde gehad, dit bleek een kabel breuk te zijn naar een van de injetoren. Hopenlijk is het dit ook bij jouw het geval.
- born to run.
Mijn BMW
CSL staat nu bij de dealer met precies hetzelfde probleem maar dan storing/uitval op nr 4! ben begonnen met 6 nieuwe bougies dan 6 stuks bobines nieuw brandstofilter, toen naar de dealer gebracht en uit laten lezen plaatsen nieuwe injector op cilinder nr 4 maar dit was niet de boosdoener maar zo als het er nu uitziet waarschijnlijk een kabelbreuk deze kabelboom is in bestelling (is niet op vooraad bij BMW duurt twee weken kosten zonder inzetten 370 euro
) en als die erin zit moet het leed voorbij zijn
.
BMW ///M3 CSL the Perfect Driving.
-
Tommy
Oep, €370!?? en dan schrijf ik dat ik hoop dat dit ook het geval bij jouw is, sorry daarvoor. Bij mij was het nog garantie dus over de kosten kan ik niks zeggen. Ik weet wel dat het vrij snel verholpen was. Misschien hebben ze alleen de breuk verholpen i.p.v. nieuwe kabelboom.
- born to run.
Dat denk ik ook want bij BMW hebben ze de prijs opgave gedaan en ze hebben ook nog 3,5 uur nodig op deze kabel te vervangen! maar ik kom hier nog op terug als de auto weer ok` is
Zijn dat soort dingen bij een CSL niet gewoon duurder? En als er een kabelbreuk in zit dan moet je ook nog maar eens vinden waar die zit..en dan is soms vervangen de beste optie denk ik?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
ptrustfull
ik heb ditzelfde ook bij mijn auto. het rare aan "kabelbreuk" lijkt mij dat ie het dan ook tijdens het rijden en starten af en toe zou doen. ik heb dit alleen bij een koude start. ook bobines verwisseld, bougies en vacuumdingen allemaal nieuw. horen jullie je luchtpomp draaien als je start?
- born to run.
gisteren de
3 CSL opgehaald en hij rijd weer als nieuw! de motor kabel van de ECU naar nokkenas sensor,airbox,injectors was het probleem de rekening was wel wat hoog 1930 euro maar dan heb je ook wat
dit was wel incl nieuw brandstoffilter en een nieuwe injector en natuurlijk de verplichte donatie aan de belasting dienst
dus jullie beschreven problemen lijken verdacht veel op de mijne voorheen.
maar ik denk als je een beetje handig ben deze kabel zelf is te vervangen want de monteur zei dat het plug and play is want alles zit bijna op stekkers.
maar ik denk als je een beetje handig ben deze kabel zelf is te vervangen want de monteur zei dat het plug and play is want alles zit bijna op stekkers.
-
ptrustfull
glub 1930 is niet je kattepis. wel fijn dat ie weer als vanouds rijd. weet jij het onderdeel nummer van de kabelboom?
- born to run.
Het nummer van de kabelboom is 12 51 7 833 336 inderdaad zit het meeste geld in de arbeid totaal 10 uur werk en diverse keren uitlezen,gereset enz maar blijft inderdaad een hoop geld je kan er een jaar verzekering voor betalen dat dan weer wel 
-
ptrustfull
de snor. is jou probleem opgelost? indien ja, wat was de oorzaak. had jij ook last van hoger dan gemiddeld smeerolie verbruik
Veel geld, mocht dat mij ooit overkomen laat ik het m'n eigen monteur fixen á 30 euro per uur. Dan kom je met 10 uurtjes bij lange na niet aan dat bedrag...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Aan e46 (320i) rijders,
Storing opgelost,
Vernieuwd hydrolische klepstoters van 2e cylinder.
(deze gaf dus steeds de onderbreking)
Doe er uw voordeel mee!
Veel veilige km.ters.
De Snor.
Storing opgelost,
Vernieuwd hydrolische klepstoters van 2e cylinder.
(deze gaf dus steeds de onderbreking)
Doe er uw voordeel mee!
Veel veilige km.ters.
De Snor.