ruitenwissers
Re: ruitenwissers
Ik zou voor de OEM flatblades gaan. Passen veel beter, zien er beter uit en wissen ook vele malen beter dan de Bosch Aerotwins. Heb de Aerotwins een paar weken erop gehad en daarna van ellende maar een setje OEMs gehaald.
OEM flatblades zijn ook ruk...
Gewoon de klassieke OEM variant zou ik voor gaan
Die zijn dus bij veel dealers al niet meer te krijgen, ik kon alleen nog maar de flatblades krijgen.
Welke het bij mij overigens erg goed doen!
Welke het bij mij overigens erg goed doen!
Geen Aerotwins dus :?
Nou dan kan ik ze net zo goed bij de dealer bestellen of bij BimmerParts en dan toch maar klassiek OEM als die leverbaar zijn.
Nou dan kan ik ze net zo goed bij de dealer bestellen of bij BimmerParts en dan toch maar klassiek OEM als die leverbaar zijn.
Ik heb aerotwins d'r op. Wat mij betreft beter dan de bladen die er op zaten, kon nu tenminste merken dat er gewist werd
BMW 320i 1999
Why? Heb je wel die geleider verwijderd? Zie partnr 9 op onderstaande afbeelding..Griffendahl schreef:OEM flatblades zijn ook ruk...
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODk0MDlfcA==.png
De dealer heeft ze gemonteerd bij een servicebeurt... Ik ga er vanuit dat dat goed gebeurd is.
Ik had na 3 maanden al nieuwen nodig omdat ze strepen gingen trekken bij het leven, tweede setje idem dito... Ik reed nou eenmaal minimaal 60.000km per jaar en dan heb je je ruitenwissers echt superveel aan, die flatblades zijn bij mij behoorlijk door de mand gevallen.
Volgens de dealer waren de oude nog wel gewoon leverbaar alleen hebben de flatblades de voorkeur omdat ze goedkoper zijn.
Ik had na 3 maanden al nieuwen nodig omdat ze strepen gingen trekken bij het leven, tweede setje idem dito... Ik reed nou eenmaal minimaal 60.000km per jaar en dan heb je je ruitenwissers echt superveel aan, die flatblades zijn bij mij behoorlijk door de mand gevallen.
Volgens de dealer waren de oude nog wel gewoon leverbaar alleen hebben de flatblades de voorkeur omdat ze goedkoper zijn.
De oude zijn niet meer leverbaar (helaas..)
En inderdaad nummer 9 verwijderen, dan werken ze optimaal!
En inderdaad nummer 9 verwijderen, dan werken ze optimaal!
- Edit:
- Excuses, de oude zijn nog WEL leverbaar..
Had laatst van SWF merk ruitenwissers echt een drama zelfs mijn oude Bosch Origineel van BMW waren nog beter. Klap geluid, strepen kortom r*k heb ze na een maand terug gebracht naar Brezan en kreeg netjes mijn geld terug. Ik ga nu toch OEM Bosch hetzelfde wat ik nu heb.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Heb je nog wel antwoord gehad op je initiele vraag thamoosio? ;-)thamoosio schreef:Why? Heb je wel die geleider verwijderd? Zie partnr 9 op onderstaande afbeelding..Griffendahl schreef:OEM flatblades zijn ook ruk...
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODk0MDlfcA==.png
Ik heb nu die OEM flatblades door de dealer laten monteren bij de APK. Maar tijdens harde wind of flink gebruik van de wissers, gaat dat klepje (nr acht) open en dichtklappen. Ik schrok me eerst rot, bang dat ik een wisser zou kwijtraken in de stromende regen.. maar het bleef allemaal wel goed zitten. Het ziet er erg ielig uit en als het moet vastklikken, dan doet het dat bij mij met moeite. Of zou de dealer nr negen per ongeluk vergeten zijn of heeft het daar niet mee te maken?
Hij wist overigens wel prima en lekker stil!
Ik was vorig jaar al eens bij de dealer voor nieuwe ruitenwissers, maar die vertelde inderdaad dat er alleen flatblades leverbaar waren. Jammer, want de oude wissers liepen qua lijn nou juist zo mooi mee met de wisserarm. Maar goed, flatblades erop (deed de dealermeneer voor me, lief he!) en het wist eigenlijk prima. Ben laatst aan m'n 2e setje begonnen en eigenlijk ook geen klachten. Die geleider zit er overigens nog gewoon, waarom moet die er eigenlijk af?
Ben benieuwd naar je ervaring met de Bosch Aerotwins. Ik heb in het verleden de wissers van wisserbladen.nl gehad. Ze werkten prima echter ik vond het lelijk dat de ruitenwisserarmen een behoorlijk stuk hoger kwamen te staan. Dat komt door het grote montageblok op de wisserbladen.320driver schreef:Ik ga binnenkort ook Bosch Aerotwins laten monteren, deze zijn als beste getest door het blad auto&motor techniek
Ze zijn ook aan vervanging toe want ik heb dat nog steeds niet laten doen :fuit:
Die conventionele ruitenwissers zijn gewoon leverbaar hoor, heb die er bij de laatste inspectie 2 gewoon weer op laten zetten
Hoe heb je dat geregeld dan? Gewoon artikelnummers gegeven die ze moeten bestellen? Ik vond die conventionele namelijk veel mooier staan!
Zweer bij de normale OEM ruitenwissers, 60€ uitgegeven aan flatblades: TROEP!!!!!