Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Das een hele mooie uitleg in het nederlands alleen voor mij een paar weken te laat. Heb net zelf alles werkend en ook een week of twee bezig geweest met het vergaren van informatie over alle software en hoe je deze gebruiken moest.
Alleen ben ik in de tussentijd overgegaan van WinXP 32B naar Win7 64B en daarbij werkte NCS-Expert weer niet op, dus toen weer verder gaan zoeken, en zo zijn we constant lekker bezig.
Alleen ben ik in de tussentijd overgegaan van WinXP 32B naar Win7 64B en daarbij werkte NCS-Expert weer niet op, dus toen weer verder gaan zoeken, en zo zijn we constant lekker bezig.
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
- lekkerwijf1
Hee echt top dat je deze dummie hebt geplaatst. Ik heb net even de dummie gevolgt en de digitale speedometer aangezet.
Klopt het dat wanneer je de ECU gaat lezen dat je voor KOMBI moet kiezen en niet nogmaals CAS?
Want toen ik voor KOMBI koos en toen doorging, werd de speedometer wel actief.
Echt bedankt, het werkt . Nu even kijken of de mp3 functie aangezet kan worden.
Klopt het dat wanneer je de ECU gaat lezen dat je voor KOMBI moet kiezen en niet nogmaals CAS?
Want toen ik voor KOMBI koos en toen doorging, werd de speedometer wel actief.
Echt bedankt, het werkt . Nu even kijken of de mp3 functie aangezet kan worden.
hmmmm kreeg halverwege een foutmelding misschien kan iemand daar mee helpen.
FAULTY CODE: COAPI-1141: FSW FAULTY TCM_ALIVE_MONITOR
alvast bedankt
grtz
Jaco
FAULTY CODE: COAPI-1141: FSW FAULTY TCM_ALIVE_MONITOR
alvast bedankt
grtz
Jaco
Als ik een CAPL van een 2006 inlees geen probleem. Kan dan van alles doen.
Maar bij een van bijv. 2004 krijg het volgende:
"Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file CAS2.C05"
Iemand deze ook gehad?
Ben vooral op zoek naar de oplossing hiervoor.
Maar bij een van bijv. 2004 krijg het volgende:
"Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file CAS2.C05"
Iemand deze ook gehad?
Ben vooral op zoek naar de oplossing hiervoor.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- lekkerwijf1
Ik krijg precies dezelfde foutmelding, heel raar.
Tzit hem ook in wat je aanpast, toen ik Acoustic in de module CAPPL op aktiv zette gaf die geen foutmelding.
Maar als ik dus dat van mp3_ccc aan wil zetten en dat bestand naar de auto wil zenden, geeft die dezelfde melding.
Gaat om een 2003. Ben benieuwd wat het kan zijn.
Tzit hem ook in wat je aanpast, toen ik Acoustic in de module CAPPL op aktiv zette gaf die geen foutmelding.
Maar als ik dus dat van mp3_ccc aan wil zetten en dat bestand naar de auto wil zenden, geeft die dezelfde melding.
Gaat om een 2003. Ben benieuwd wat het kan zijn.
@lekkerwijf1: klopt, als eerste kies je altijd CAS en daarna de specifieke module die je wilt programmeren.
Vergeet niet na ELKE programmeer opdracht om je FSW_PSW.MAN leeg te maken. Denk dat daar je fout met de MP3 functie vandaan komt.
@Crazy & Ralph: ja ben ook maar net begonnen en van foutcodes weet ik niets. Probeer eens wat te posten op dezewebsite, zitten meer mensen met kennis. Meestal zijn het oude DATEN files....
Het kan ook zijn dat de software van de auto een komplete upgrade nodig heeft omdat sommigen functie's per auto in verschillende module's kunnen zitten.
Vanavond was KINGFISHER bij mij en we hebben veel succes gehad! Van alles aangezet voor hem maar hij kwam met name voor de inklappende spiegels bij het op slot zetten van de auto. Overal lees je dat dat in de KGM module moet zitten maar die module kon ik bij hem niet kiezen!!! We zijn toen alle modules langs gegaan en vonden de "BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL" opie in de modules TMBT & TMFT (bijrijder en rijder modules). Toen we in beide modules de "BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL" op "aktiv" hadden gezet klapten zijn beide spiegels in bij het op slot zetten! Hij was zo blij als een klein kind.
Zal binnenkort mijn spreadsheet even aanpassen. Vond vanavond nog dit dus:
Vergeet niet na ELKE programmeer opdracht om je FSW_PSW.MAN leeg te maken. Denk dat daar je fout met de MP3 functie vandaan komt.
@Crazy & Ralph: ja ben ook maar net begonnen en van foutcodes weet ik niets. Probeer eens wat te posten op dezewebsite, zitten meer mensen met kennis. Meestal zijn het oude DATEN files....
Het kan ook zijn dat de software van de auto een komplete upgrade nodig heeft omdat sommigen functie's per auto in verschillende module's kunnen zitten.
Vanavond was KINGFISHER bij mij en we hebben veel succes gehad! Van alles aangezet voor hem maar hij kwam met name voor de inklappende spiegels bij het op slot zetten van de auto. Overal lees je dat dat in de KGM module moet zitten maar die module kon ik bij hem niet kiezen!!! We zijn toen alle modules langs gegaan en vonden de "BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL" opie in de modules TMBT & TMFT (bijrijder en rijder modules). Toen we in beide modules de "BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL" op "aktiv" hadden gezet klapten zijn beide spiegels in bij het op slot zetten! Hij was zo blij als een klein kind.
Zal binnenkort mijn spreadsheet even aanpassen. Vond vanavond nog dit dus:
COMFORT FOLDING MIRRORS FOR PRE 2005/6
TMBT & TMFT (The modules were installed in the driver and passenger doors untill they moved it to the KGM module in 2005/6)
- Kingfisher
- Contacteer:
Jaja, het was het ritje van een uur heen en een uur terug zeker waard.
En leuk om jou en je bolide eens in het echt gezien te hebben, BMW_Lover bedankt!
En leuk om jou en je bolide eens in het echt gezien te hebben, BMW_Lover bedankt!
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
dat zijn weer goede berichten
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Respect hoor. Ik ben onder de indruk, zeker na het lezen van deze instructies. Je moet toch echt wel weten wat je doet,
thx BMW_Lover die site was ik nog niet tegengekomen via Google.
FF wakker worden en dan ga ik die site ff door spitten
grtz
Jaco
FF wakker worden en dan ga ik die site ff door spitten
grtz
Jaco
Vandaag even module voor module uitgelezen en een backup per module gemaakt. Altijd handig. Behalve de LMA module kon ik de volgende ook niet inlezen:
6BMOT
CGATE
CID
EGS
LMA
RLS
Ben nu de 4.0 daten files aan het downloaden en morgen maar even kijken of ik er dan wel bij kan....
6BMOT
CGATE
CID
EGS
LMA
RLS
Ben nu de 4.0 daten files aan het downloaden en morgen maar even kijken of ik er dan wel bij kan....
Als je ISTA V39 download krijg je 15GB aan daten erbij. Per model is er een ISO.
De E60 daten is 3.02 GB groot.
Maar in NCS zijn ook daten. Dus nu even gaan kijken wat wat is.
Bij de foutmelding "Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file CAS2.C05" lees ik in de fora dat het aan oude daten kan liggen.
Dat komt er bij mij niet in. Als de daten nieuw genoeg is om een 2006 ecu foutloos te lezen, hoe kan diezelfde daten dan plots te oud zijn voor een 2004 ccc?
BMWCODING.com heeft in ieder geval genoeg stof om heel wat van mijn avonden te gaan vullen als leesvoer.
BMW-Lover sorry voor het vervuilen van je topic? Wellicht een idee om 2 aparte topics te maken. Een voor de programmeer successen en een met de fouten.
De E60 daten is 3.02 GB groot.
Maar in NCS zijn ook daten. Dus nu even gaan kijken wat wat is.
Bij de foutmelding "Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file CAS2.C05" lees ik in de fora dat het aan oude daten kan liggen.
Dat komt er bij mij niet in. Als de daten nieuw genoeg is om een 2006 ecu foutloos te lezen, hoe kan diezelfde daten dan plots te oud zijn voor een 2004 ccc?
BMWCODING.com heeft in ieder geval genoeg stof om heel wat van mijn avonden te gaan vullen als leesvoer.
BMW-Lover sorry voor het vervuilen van je topic? Wellicht een idee om 2 aparte topics te maken. Een voor de programmeer successen en een met de fouten.
Laatst gewijzigd door Ralph op 13 mar 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
als ik jullie allemaal zo hoor,
begin ik me steeds dommer te voelen....
begin ik me steeds dommer te voelen....
Mannen, hier een in de categorie "fouten"...Ralph schreef:Wellicht een idee om 2 aparte topics te maken. Een voor de programmeer successen en een met de fouten.
Op t moment dat ik "CAS" selecteer en op okay druk krijg ik een popup: "following feature is invalid for fa +ipod"... Bij het googlen ben ik de foutmelding een keer eerder tegengekomen en als oplossing had diegene "ipod" ge-delete. Echter heeft ie er niet bij verteld waar hij dit had ge-delete (kan de thread ook niet meer terugvinden).
Is een van jullie een soortgelijke melding al eens tegengekomen? En zo ja, hoe heb je dit op kunnen lossen?
Verder heb ik ook gelezen dat het updaten van de "daten-files" dergelijke problemen zou kunnen voorkomen. Nu heb ik ook de V40 daten-files. Morgen maar eens de update uitvoeren.