E61 535D van Z3MRunner
Re: E61 535D van Z3MRunner
Geweldig he ?!!
Als ik de kick-down gebruik zeg ik altijd tegen mezelf "en afvuren maar" want zo voelt het. Net wat je zegt; alsof de rest op de snelweg achteruit gaat !
Mijn favoriet is invoegen op de snelweg; in Sport stand de kick-down gebruiken bij 50-60 km/u, dan wordt je diep in je stoel gedrukt en moet je vooral niet schrikken van de enorme push die je dan krijgt en die die niet ophoudt voordat je het gas loslaat - die twin-turbo diesel blijft maar duwen en duwen in je rug !!!
Als ik de kick-down gebruik zeg ik altijd tegen mezelf "en afvuren maar" want zo voelt het. Net wat je zegt; alsof de rest op de snelweg achteruit gaat !
Mijn favoriet is invoegen op de snelweg; in Sport stand de kick-down gebruiken bij 50-60 km/u, dan wordt je diep in je stoel gedrukt en moet je vooral niet schrikken van de enorme push die je dan krijgt en die die niet ophoudt voordat je het gas loslaat - die twin-turbo diesel blijft maar duwen en duwen in je rug !!!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E61 535D van Z3MRunner
Het lijkt inderdaad of het niet ophoudt. Hij blijft maar accelereren zonder te verslappen.
Vanochtend nog een of andere Ford GTI achtig product. Doet heftig z'n best om me er niet langs te laten komen.
Bij het stoplicht kom ik toevallig toch links voor te staan.
Zie ik 'm achter mij tussen auto's door slingeren om direct achter me te komen staan.
Ik heb geen idee hoe snel dat soort lichte GTI achtige producten zijn.
Pookje naar links. Groen. Kick down. Ik zie hem heftig schakelen maar na enkele meters wordt het al kansloos.
De 535 blijft als een idioot door acceleren. De Ford blijkt plots "toevallig" geen haast meer te hebben en gaat rechts in het rijtje rijden. Ik denk: "hihi".
Doen ze bij de Z3M ook. Eerst proberen ze je op te duwen en als je echt gas geeft, hebben ze zogenaamd plots geen haast meer en gaan ze een eind achter je rechts rijden.
Vanochtend nog een of andere Ford GTI achtig product. Doet heftig z'n best om me er niet langs te laten komen.
Bij het stoplicht kom ik toevallig toch links voor te staan.
Zie ik 'm achter mij tussen auto's door slingeren om direct achter me te komen staan.
Ik heb geen idee hoe snel dat soort lichte GTI achtige producten zijn.
Pookje naar links. Groen. Kick down. Ik zie hem heftig schakelen maar na enkele meters wordt het al kansloos.
De 535 blijft als een idioot door acceleren. De Ford blijkt plots "toevallig" geen haast meer te hebben en gaat rechts in het rijtje rijden. Ik denk: "hihi".
Doen ze bij de Z3M ook. Eerst proberen ze je op te duwen en als je echt gas geeft, hebben ze zogenaamd plots geen haast meer en gaan ze een eind achter je rechts rijden.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Zo, vanochtend maar even snel een paar plaatjes gemaakt voordat die donderdag en vrijdag een remake krijgt van Jeremy en straks de zomervelgjes er op komen.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Filmpje erbij, ook altijd gezellig.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Frank535 schreef:Psssttt z3mrunner, als je geen geld meer wilt uitgeven moet je het volgende maar niet uiklappen ...
Niet uitgeklapt ? Goedzo !!
- Spoiler: Laat zien
Gewoon een set A merk schijven en blokken scoren (check bijv. http://www.tarox-remmen.nl ) en netjes inremmen, dan heb je een stel optimale stoppers. Het blijft gewoon een zware wagen bij het afremmen, dat merk ik ook nogal eens. Goed inschatten dus !
ALs ik dat had geweten dan had ik die gekocht. Was nu ook 775 kwijt voor schijven en remmen voor en achter. ACh ja ik rij ook niet harder als 120 dus
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: E61 535D van Z3MRunner
Ik ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien, het is nu al een plaatje ! (misschien nog een gemengde zwarte voorgrille ? )
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: E61 535D van Z3MRunner
Bah, wat is die schoon zeg.z3mrunner schreef:Zo, vanochtend maar even snel een paar plaatjes gemaakt voordat die donderdag en vrijdag een remake krijgt van Jeremy en straks de zomervelgjes er op komen.
Mooi verhaal over die sprintjes, denk je wel een beetje aan je rijbewijs - anders kun je straks alleen maar naar je mooie Beemer kijken.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E61 535D van Z3MRunner
Ben net bij een goede vriend geweest met de Beemer. Ik vermoed dat er morgen weer 535D wordt aangeschaft. Eenmaal in zo'n 535D gereden, ben je verloren.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Yep, koppel is verslavend.
Voor de zomerset, gebruik je daar runflats voor ? Ik vond ze met 18 inch hinderlijk stoten en het rijcomfort negatief beïnvloeden.
Voor de zomerset, gebruik je daar runflats voor ? Ik vond ze met 18 inch hinderlijk stoten en het rijcomfort negatief beïnvloeden.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
- Dutch 530i
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:21
Re: E61 535D van Z3MRunner
fantastic condition and colour!! enjoy!!!
Re: E61 535D van Z3MRunner
Thnx Dutch.
@ A90: Ik moet nog zomerbanden uitkiezen. Zijn die Runflats echt zo waardeloos?
Op de wintervelgen rijden ze redelijk goed. (Heb nog niet boven de 200 km/uur gereden). Hoewel ze inderdaad wel hobbelen. Ik dacht dat dit aan de weg lag. Zal er morgen nog eens extra op letten.
@ A90: Ik moet nog zomerbanden uitkiezen. Zijn die Runflats echt zo waardeloos?
Op de wintervelgen rijden ze redelijk goed. (Heb nog niet boven de 200 km/uur gereden). Hoewel ze inderdaad wel hobbelen. Ik dacht dat dit aan de weg lag. Zal er morgen nog eens extra op letten.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Op de 540i had ik Continentals rft zitten, die waren echt niet te harden. Toen Michelin PS2's rft eronder (of zero pressure zoals Michelin het noemt) en dat was al iets beter. De 540i had wel adaptive drive voor zover dat nog iets uit zou kunnen maken.
Feit blijft dat ik nu met 19i niet-runflat Michelin PS2's comfortabeler reed dan met de 18i Michelin PS2's rft.
Ik hoef nooit rft's meer, dat gestoot en gebonk, gek werd ik er van. Ooit 1 x een lekke rft gehad (lek ventiel eigenlijk) en geloof maar niet dat je lekker rijd hoor, je wil echt zo snel mogelijk stoppen, het voelt gewoon niet goed.
Als je bandenmaat het toelaat en je op zoekt bent naar echt goed zomer-rubber dan zou je eens kunnen kijken naar de 2 nieuwe banden van Michelin, de PS3's zijn weer beter dan de PS2's en de Super Sports schijnen helemaal het summum te zijn. Met beiden heb ik nog geen ervaring.
(nee ik heb geen Michelin aandelen, gewoon een tevreden gebruiker)
Feit blijft dat ik nu met 19i niet-runflat Michelin PS2's comfortabeler reed dan met de 18i Michelin PS2's rft.
Ik hoef nooit rft's meer, dat gestoot en gebonk, gek werd ik er van. Ooit 1 x een lekke rft gehad (lek ventiel eigenlijk) en geloof maar niet dat je lekker rijd hoor, je wil echt zo snel mogelijk stoppen, het voelt gewoon niet goed.
Als je bandenmaat het toelaat en je op zoekt bent naar echt goed zomer-rubber dan zou je eens kunnen kijken naar de 2 nieuwe banden van Michelin, de PS3's zijn weer beter dan de PS2's en de Super Sports schijnen helemaal het summum te zijn. Met beiden heb ik nog geen ervaring.
(nee ik heb geen Michelin aandelen, gewoon een tevreden gebruiker)
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: E61 535D van Z3MRunner
Waarde vrienden, heeft iemand enig idee, hoe ik dit paneeltje los kan maken.
Ik kan het niet in de TIS vinden en wil daar mijn stingerdisplay op monteren maar dan moet ie er eerst uit om de bedrading er achter te krijgen.
Ik kan het niet in de TIS vinden en wil daar mijn stingerdisplay op monteren maar dan moet ie er eerst uit om de bedrading er achter te krijgen.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Heel simpel is dat.
Je houten sierlijst dat vanaf je stuur loopt tot aan de passagiersdeur moet je lostrekken.
Je begint aan de stuurkant. Niet bang zijn. Het is gewoon erin geklikt.
Let op... er zit een knop eraan met bekabeling (vergrendeling en knipperlichten).
Ter hoogte van de ventilatie roosters zie je 2 schroeven. Die zijn van de afdekplaat. Als je deze 2 schroeven verwijderd is de rest van het afdekplaat nog vast geklikt. Deze kan je er ook zo uit trekken.
Je houten sierlijst dat vanaf je stuur loopt tot aan de passagiersdeur moet je lostrekken.
Je begint aan de stuurkant. Niet bang zijn. Het is gewoon erin geklikt.
Let op... er zit een knop eraan met bekabeling (vergrendeling en knipperlichten).
Ter hoogte van de ventilatie roosters zie je 2 schroeven. Die zijn van de afdekplaat. Als je deze 2 schroeven verwijderd is de rest van het afdekplaat nog vast geklikt. Deze kan je er ook zo uit trekken.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: E61 535D van Z3MRunner
Wow, super Ralph! Ben ik heel blij mee.