Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
700 echte kilometers, of is dat wat de BC aangeeft??
Dat zou beteken dat je 1 op 11,1 rijdt!!! Tis toch wel een diesel en geen 320i??
Dat zou beteken dat je 1 op 11,1 rijdt!!! Tis toch wel een diesel en geen 320i??
Filerijden is de verbruiks killer!!!!
Maar in feite rijdt je dus 800/850 op een tank(63ltr)??
Heb je het werkelijke verbruik wel eens uitgerekend?? (BC wijkt wel iets af, zou meer kunnen zijn bij filerijden?)
Tank volgooien, dagteller op 0 en dan bij de volgende tankbeurt uitrekenen.(gereden km / aantal ltrs getankt.)
Ik heb gelukkig een sluiproute om de file te ontduiken, das een 60km weg, in z'n 4 en cruisecontrol aan = ook lekker zuinig.
Maar in feite rijdt je dus 800/850 op een tank(63ltr)??
Heb je het werkelijke verbruik wel eens uitgerekend?? (BC wijkt wel iets af, zou meer kunnen zijn bij filerijden?)
Tank volgooien, dagteller op 0 en dan bij de volgende tankbeurt uitrekenen.(gereden km / aantal ltrs getankt.)
Ik heb gelukkig een sluiproute om de file te ontduiken, das een 60km weg, in z'n 4 en cruisecontrol aan = ook lekker zuinig.
is iets meer dan 700 km, BC geeft verbruik van rond 8,5 aan , doe bijna geen autostrade en gebruik het vermogen wel regelmatig
Vanochtend getankt, vorige week 733,5 km gereden, 43,7 ltr getankt.
BC gaf aan 6,2ltr/100km, werkelijk verbruik komt op 5,96ltr/100km = 1 op 16.78. Dat begint er een beetje op te lijken!!
Resterende km: 297 volgens de BC (totaal 1030km)
BC gaf aan 6,2ltr/100km, werkelijk verbruik komt op 5,96ltr/100km = 1 op 16.78. Dat begint er een beetje op te lijken!!
Resterende km: 297 volgens de BC (totaal 1030km)
Auto gaf toen ik hem kocht 7.2/100km op de boordcomputer.
Flaps verwijderd, nieuwe olie en filters, nieuwe luchtfilter en nieuwe carterventilatie.. Inmiddels geeft hij nu 5.7/100km aan!!!
Afgelopen weekend met €40 Vpower diesel (€1,41) vertrokken vanuit Alkmaar naar Gelsenkirchen in Duitsland, tot aan de grens heel lief gereden en na de grens mijn Bimmer echt voor het eerst ingetrapt!
Heb met 28 liter precies 495 km gereden met snelheden tot aan 190 km/u
40/1,41= 28,4 liter 495/28,4= 17,5 !!!
1 op 17,5 mij hoor je niet klagen! Reken ik het zo goed uit
Flaps verwijderd, nieuwe olie en filters, nieuwe luchtfilter en nieuwe carterventilatie.. Inmiddels geeft hij nu 5.7/100km aan!!!
Afgelopen weekend met €40 Vpower diesel (€1,41) vertrokken vanuit Alkmaar naar Gelsenkirchen in Duitsland, tot aan de grens heel lief gereden en na de grens mijn Bimmer echt voor het eerst ingetrapt!
Heb met 28 liter precies 495 km gereden met snelheden tot aan 190 km/u
40/1,41= 28,4 liter 495/28,4= 17,5 !!!
1 op 17,5 mij hoor je niet klagen! Reken ik het zo goed uit
Dat gaat bij mij volgende week vrijdag ook gebeuren!!!! (+ wiellager achter, draagarmrubbers, stabilisatorstang(en)....)KadiR schreef:Flaps verwijderd, nieuwe olie en filters, nieuwe luchtfilter en nieuwe carterventilatie..
BC staat nu, sinds tanken maandag ochtend, op 5,8 ltr/100km
Begrijp alleen je berekening niet helemaal, heb je de auto volgetankt, toen 495 km gereden en daarna weer met 28.4 ltr volgegooid??
Nee, heb er gelijk nadat mijn reserve lampje brandde voor 40€ vpower getankt en dagteller op 0 gezet, daarna 495 km gereden totdat mijn reserve lampje weer aanging:)
Ik heb de ervaring dat het moment dat het lampje gaat branden niet echt maatgevend is... je moet echt de tank helemaal volgooien, dagteller op nul (even checken of de teller niet afwijkt trouwens), rijden en weer voltanken. De km's die je dan hebt gereden moet je delen door het aantal liters en dan heb je het verbruik.
Door die 320d km vreters ben ik nu ook met onze auto van de zaak een bmw 320d voor het eerst gaan proberen zo zuinig mogelijk te rijden.
Een keer wat anders dan het snel te verbruiken.
Ik vind dat we een soort van wedstrijdje moeten houden. Wie hier op het forum het meest zuinigst rijd met een 320d. En dan elkaar proberen te verslaan.
Maar.. Maar om valsspelen te voorkomen. Het aantal km's op de dagteller moet gezien zijn en/of het aantal km's je nog zou kunnen rijden en eventueel een tank bonnetje.
Kom op jongens.
Ik ben al bezig
Een keer wat anders dan het snel te verbruiken.
Ik vind dat we een soort van wedstrijdje moeten houden. Wie hier op het forum het meest zuinigst rijd met een 320d. En dan elkaar proberen te verslaan.
Maar.. Maar om valsspelen te voorkomen. Het aantal km's op de dagteller moet gezien zijn en/of het aantal km's je nog zou kunnen rijden en eventueel een tank bonnetje.
Kom op jongens.
Ik ben al bezig
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Ik heb eens gelezen van iemand die 1.400km op een tank kon doen. No way dat ik dat ga verslaan .
En ik ben ook te lui om m'n rijgedrag er voor aan te passen. Wat minder stadsverkeer zou al enorm schelen waarschijnlijk, net als af en toe niet doortrappen. Nouja, dan maar geen winnaar .
En ik ben ook te lui om m'n rijgedrag er voor aan te passen. Wat minder stadsverkeer zou al enorm schelen waarschijnlijk, net als af en toe niet doortrappen. Nouja, dan maar geen winnaar .
1400 op 1 tank ga ik ook nooit halen...
Kan nog niet echt iets over het verbruik zeggen op langere termijn, maar moest net even "naar de zaak" (heb oproep dienst)
Omdat de BC bij de garage al gereset was, heb ik dat nogmaals gedaan voor ik weg reed.
Een ritje heen en weer naar m'n werk (op een zondagmiddag) gaf als resultaat, op de BC 5,8 ltr/100km. (werkelijke verbruik zal dus nog iets lager liggen, is mijn ervaring)
Moet er wel bij zeggen dat de motor al warm was, geen file of andere vertragingen onderweg en heb het hele stuk snelweg bijna constant 120km/uur gereden op de CC.
Dus niet helemaal representatief voor m'n doordeweekse woon/werk ritjes, maar zoals gezegd, gaat de goeie kant op!!!!
- Spoiler: Laat zien
Kan nog niet echt iets over het verbruik zeggen op langere termijn, maar moest net even "naar de zaak" (heb oproep dienst)
Omdat de BC bij de garage al gereset was, heb ik dat nogmaals gedaan voor ik weg reed.
Een ritje heen en weer naar m'n werk (op een zondagmiddag) gaf als resultaat, op de BC 5,8 ltr/100km. (werkelijke verbruik zal dus nog iets lager liggen, is mijn ervaring)
Moet er wel bij zeggen dat de motor al warm was, geen file of andere vertragingen onderweg en heb het hele stuk snelweg bijna constant 120km/uur gereden op de CC.
Dus niet helemaal representatief voor m'n doordeweekse woon/werk ritjes, maar zoals gezegd, gaat de goeie kant op!!!!
- gip-c_angelo
hallo,
ik heb mijn 320d nu 2weken en heb er al 1700km opzitten haha
die van mij is heel zuinig, ik heb de eerste dag dat ik hem had,
50euro getankt en dan zat die net over de helft van de tank (hij was helemaal leeg)
en ik heb er 750km mee gereden, ongeveer 400km op autobaan de rest
door de stad dus dat is volgens mij wel zuinig. ik rij binnen de bebouwde kom
1 op 16 ongeveer, en op autobaan van 1op 20 tot 1 op 25 had hiervoor een
318is en een golf vr6 en dat verschil met tanken merk je wel
groetjes
ik heb mijn 320d nu 2weken en heb er al 1700km opzitten haha
die van mij is heel zuinig, ik heb de eerste dag dat ik hem had,
50euro getankt en dan zat die net over de helft van de tank (hij was helemaal leeg)
en ik heb er 750km mee gereden, ongeveer 400km op autobaan de rest
door de stad dus dat is volgens mij wel zuinig. ik rij binnen de bebouwde kom
1 op 16 ongeveer, en op autobaan van 1op 20 tot 1 op 25 had hiervoor een
318is en een golf vr6 en dat verschil met tanken merk je wel
groetjes
Ik zou je adviseren om 'm een keer helemaal vol te tanken, die tank leeg te rijden en dan nog eens vol te tanken, da's wat realistischer . Want 1:25 snelweg en 1:16 stads is wel heel positief. Dan moet je bijzonder goed je best doen en voor iemand die van een VR6 af komt lijkt me dat lastig .
Ik had eergister weer getankt en haalde op een volle tank 1150 km. Is erg moeilijk om lang zuinig te blijven rijden, want soms dan wil je toch ff doortrekken
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +