Welk openluchtfilter?
Welk openluchtfilter?
Ik ben voor mijn 318i van nov. 1995 op zoek naar een open luchtfilter. Ben nu wat aan het rondzoeken naar de verschillende opties, waarbij deze vooral naar voren kwamen:
-K&N 57i
-Green filter
Het gaat mij voornamelijk om een wat lekkerder geluid, als ik meer vermogen had gewild had ik beter een sterkere motor kunnen kopen
Heeft iemand ervaringen met een van deze filters? Qua prijs schelen ze niet vreselijk veel. Heb ook nog zitten denken aan een inlegfilter, deze had ik ook in mijn vorige auto een, alleen merkte ik hier qua geluid amper iets van.
-K&N 57i
-Green filter
Het gaat mij voornamelijk om een wat lekkerder geluid, als ik meer vermogen had gewild had ik beter een sterkere motor kunnen kopen
Heeft iemand ervaringen met een van deze filters? Qua prijs schelen ze niet vreselijk veel. Heb ook nog zitten denken aan een inlegfilter, deze had ik ook in mijn vorige auto een, alleen merkte ik hier qua geluid amper iets van.
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Re: Welk openluchtfilter?
Meer vermogen krijg je ook niet door een open luchtfilter, je krijgt alleen een wat zwaarder geluid...al is dat ook niet echt extreem.
Dat weet ik, ik vraag dus ook niet hoeveel vermogen ik erbij krijg, maar welke set ik het beste kan nemen. Er zal hier toch wel iemand zijn die een van deze sets heeft of iets anders vergelijkbaars?
wij willen zelf gaan kijken voor een K&N 57i,
goede kwaliteit, en als je even googled op de specificaties word je ook wat wijzer over het onderhoud.
direct vermogen zul je er inderdaad niet meer van krijgen, maar uit ervaringen om mij heen heb ik vernomen dat je reactie ietsje scherper is, en jah de sound natuurlijk
goede kwaliteit, en als je even googled op de specificaties word je ook wat wijzer over het onderhoud.
direct vermogen zul je er inderdaad niet meer van krijgen, maar uit ervaringen om mij heen heb ik vernomen dat je reactie ietsje scherper is, en jah de sound natuurlijk
>>>>Showroom E36's<<<<
Ik denk dat ik een Pipercross viper kit zou proberen als ik jouw was...
Zien er wel vet uit, en ik lees er ook veel goede dingen over..
Zien er wel vet uit, en ik lees er ook veel goede dingen over..
Ik heb zelf op mijn 318i een KN luchtfilter geplaats! En the sound is mooi.
Niet te overheersend en ik hoor hem pas bij 3000 toeren! En als ik onder de 3000 toeren rijd hoor je hem niet en kan je rustig rijden zonder er gek van te worden!
Mijn auto is er zuiniger op geworden 50km! op een volle tank. En mijn ervaring is dat als hij bij 3000-4000 toeren door trek naar 6000 dan merk je dat hij meer lucht krijgt en beter door trekt.
Grz Thomas
Niet te overheersend en ik hoor hem pas bij 3000 toeren! En als ik onder de 3000 toeren rijd hoor je hem niet en kan je rustig rijden zonder er gek van te worden!
Mijn auto is er zuiniger op geworden 50km! op een volle tank. En mijn ervaring is dat als hij bij 3000-4000 toeren door trek naar 6000 dan merk je dat hij meer lucht krijgt en beter door trekt.
Grz Thomas
50 kilometer op een volle tank is niet veel
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
Ik zou er niet aan beginnen, je hebt er meer ellende van dan dat het goed doet
inlegfilter is het beste
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
-
Mattiieee......50 km is wel weinig op volle tank lol. 1 liter per km. Wow
Ik heb zelf ook een K&N luchtfilter. Geen extra vermogen. Maar idd zoals sommige het al zeiden, Je auto word er wel scherper op als je de gaspedaal in trapt . En geeft een sexy sound @3000+ toeren kan je lekker stoer doen als je rondje in de stad boekt
Ik heb zelf ook een K&N luchtfilter. Geen extra vermogen. Maar idd zoals sommige het al zeiden, Je auto word er wel scherper op als je de gaspedaal in trapt . En geeft een sexy sound @3000+ toeren kan je lekker stoer doen als je rondje in de stad boekt
Ben ik de enige die 50 KM op een tank door alleen de luchtfilter veel vind, en het ook ongeloofwaardig vind.
Heb zojuist een set gekocht van Green, na een hoop goede verhalen van bekenden hierover en een schappelijke prijs. Hopelijk deze of volgende week nog binnen. Zal uiteraard zsm foto's plaatsen
Ik heb zelf geen ervaring met luchtfilters, maar naar het lezen van dit topic vroeg ik me af... Is dit dan niets?
http://www.winparts.nl/225/motor/filter ... -e30-e36-8
Zolang het toch filtert en meer lawaai maakt is het toch goed?
http://www.winparts.nl/225/motor/filter ... -e30-e36-8
Zolang het toch filtert en meer lawaai maakt is het toch goed?
Ieder openluchtfilter wat zo in het motorruim geplaatst wordt gaat vermogen kosten i.p.v. extra leveren.
Je gaat tenslotte meer warme lucht aanzuigen, en warme lucht is nu exact wat je niet wilt natuurlijk.
K&N levert daarom zo’n mooi hitteschild bij de nieuwere 57i kits.
Je hebt ook het Gruppe N type filter met een hele carbon box erom heen ter bescherming tegen warme lucht, kosten zijn wel echt extreem bij zo’n set… 1.000 euro ben je zo kwijt voor een originele…
Als je dan naar de andere risico’s kijkt van een open filter, meer vuil aanzuigen etc.
Moet je het in mijn ogen echt alleen voor de sound doen en het vermogensverlies voor lief nemen.
Zelf heb ik op advies van veel BMW mensen de snorkel uit mijn standaard airbox gehaald en een K&N inleg filter erin gedaan.
Geluid is precies leuk nu, huilt wat meer als de 6 cilinder echt gaat werken, qua vermogen misschien nog wel 1 pk winst i.p.v. meerdere pk’s verlies……
Je gaat tenslotte meer warme lucht aanzuigen, en warme lucht is nu exact wat je niet wilt natuurlijk.
K&N levert daarom zo’n mooi hitteschild bij de nieuwere 57i kits.
Je hebt ook het Gruppe N type filter met een hele carbon box erom heen ter bescherming tegen warme lucht, kosten zijn wel echt extreem bij zo’n set… 1.000 euro ben je zo kwijt voor een originele…
Als je dan naar de andere risico’s kijkt van een open filter, meer vuil aanzuigen etc.
Moet je het in mijn ogen echt alleen voor de sound doen en het vermogensverlies voor lief nemen.
Zelf heb ik op advies van veel BMW mensen de snorkel uit mijn standaard airbox gehaald en een K&N inleg filter erin gedaan.
Geluid is precies leuk nu, huilt wat meer als de 6 cilinder echt gaat werken, qua vermogen misschien nog wel 1 pk winst i.p.v. meerdere pk’s verlies……
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013