BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Frank535
Berichten: 612
Lid geworden op: 29 nov 2010, 08:11

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Frank535 » 18 mar 2011, 10:21

z3mrunner schreef:Geweldig Frank. En zo herkenbaar. Het is een mooi duo en met unieke BMW kennis. Ik was er al heel lang niet geweest. Mooi dat er nog niets veranderd is. Ze worden door de echte liefhebbers wel gevonden. Ik zou er haast langs gaan voor ons stuur/flipper vraagstuk.
Haha, ik moest gelijk denken aan de winkel van Malle Pietje toen ik daar binnenkwam (voor de oudere jongeren onder ons ..)

Ik vertelde Gerard nog over de inbouw van een flipperstuur en daar had hij geen ervaring mee. Dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen fixen, maar het lijkt me logisch om het eerst bij Laarman te proberen - gezien hun ervaring daarmee.

Ze zijn wel erg terughoudend over het toevoegen van electronica in een E60/61 vanwege de complexe infrastructuur in die auto's. Maar over de motorblokken zijn ze zeer positief, en noemden het zelfs de beste blokken van BMW ooit. Leuk was dat mijn auto geen type achterop heeft staan, maar ik startte de auto en hij zegt gelijk - dat is zeker een 535, die lopen het mooiste.

Hun mening/ervaring m.b.t. Swirl Flaps; bij de modellen met kunststof swirl flaps (zoals de meeste hier hebben) hoef je je niet zo druk te maken als bij de oudere flaps die van metaal zijn. Er lag nog een zuiger met ingesmolten asje van een flap op de zuigerrand die dan de cilinderwand om zeep helpt, de metalen flap zelf blijft meestal aan de klepsteel hangen. Dan kan de klep niet meer 100% dicht en raakt hij de zuiger enz. en hoor je knars knars piep piep - kassa !! :'(
Zij kunnen de swirl flaps wel preventief verwijderen voor ca. 180 euro, maar hij zag er bij de types met kunststof flaps niet de noodzaak van in.

Wat ze nogal eens tegenkomen bij E60/61'ers is het uitdrogen van de luchtslangen die bovenop het motorblok liggen en naar de turbo(s) gaan. Dat merk je aan het wegvallen van vermogen (turbodruk). Plus het bekende uitlaatspruitstuk van de diesels met 1 turbo, dat kan gaan lekken / scheuren.
Tip van deze mannen; trek op een zaterdag eens de bekleding van je kofferbak los en check alles op vocht. Vooral bij de Touring omdat daar de waterafvoerslangen van het panoramadak uitkomen. Het uiteinde van die slangen goed checken, want die zitten nogal eens dicht (tectyl / rubber sealing) en dan loopt het water je kofferbak in, waar een aantal regelunits zitten. Bij 2 van hun klanten is daardoor kortsluiting ontstaan en is de auto daarna in de brand gevlogen. Da's niet leuk !
Laatst gewijzigd door Frank535 op 18 mar 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door nassje » 18 mar 2011, 11:03

Het beschadigde velg heb je netjes hersteld, maar heb je nog wel met blanke lak afgewerkt?
Als je dit namelijk niet doet is het nieuwe gedeelte tegen niks beschermt en zal het gaan bladeren etc. en dan kost het je meer tijd/werk om het weer mooi te krijgen.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

z3mrunner
Berichten: 688
Lid geworden op: 21 nov 2010, 13:31

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door z3mrunner » 18 mar 2011, 11:08

Leuke feed back Frank. Inderdaad de winkel van malle Pietje. :P

Gebruikersavatar
Frank535
Berichten: 612
Lid geworden op: 29 nov 2010, 08:11

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Frank535 » 18 mar 2011, 14:14

nassje schreef:Het beschadigde velg heb je netjes hersteld, maar heb je nog wel met blanke lak afgewerkt?
Als je dit namelijk niet doet is het nieuwe gedeelte tegen niks beschermt en zal het gaan bladeren etc. en dan kost het je meer tijd/werk om het weer mooi te krijgen.
Heb je gelijk in - dat zou ik bijna vergeten !
Ik heb gisteren de 2e velg bijgewerkt en ik ga ze in het weekend allebei met blanke lak aflakken. 8)

Dan ...
1. de Eibach veren eronder
2. langs Barendrecht om de achterkant software-matig te laten zakken (volgens hen toch nodig - snap ik het nog ? nee !)
3. 19 inch wielen eronder
4. laten uitlijnen

Oja, en nog iets met een stuur geloof ik ... :X
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Gebruikersavatar
suyker
Berichten: 1608
Lid geworden op: 12 jan 2011, 08:54

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door suyker » 18 mar 2011, 14:36

heheh goed bezig.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Aron

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Aron » 18 mar 2011, 21:58

Hey Frank...laat ff weten wanneer je langs barendrecht gaat,
als ik vrij ben rij ik ff langs..kan ik ook het een een ander vragen daar..


houden we een mini meet!!

Gebruikersavatar
suyker
Berichten: 1608
Lid geworden op: 12 jan 2011, 08:54

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door suyker » 18 mar 2011, 22:00

Ik ga maandagochtend voor me sensor en passagierstoel te laten uitlezen.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank535
Berichten: 612
Lid geworden op: 29 nov 2010, 08:11

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Frank535 » 19 mar 2011, 00:00

Maandagochtend al ?!!
Bij die gloeiendegruwelijkepadjakker van een BMW stealer in Rotterdam was ik pas over 3 weken aan de beurt !!! :bang:
Maar dat is lekker niet meer nodig, want de mannen in Barendrecht lossen het veel sneller op.
aron22 schreef:Hey Frank...laat ff weten wanneer je langs barendrecht gaat,
als ik vrij ben rij ik ff langs..kan ik ook het een een ander vragen daar..
houden we een mini meet!!
Lijkt me gezellig, maar ik breng de auto 's avonds weg en haal hem een dag later weer op, dus ik blijf er niet bij als er een nieuwe telefoon-unit ingaat.
Maar ik kom er vast nog wel een keer - binnenkort moet ik toch nog de achtervering op gelijke hoogte laten zetten als de Eibach veren eronder gaan.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Gebruikersavatar
suyker
Berichten: 1608
Lid geworden op: 12 jan 2011, 08:54

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door suyker » 19 mar 2011, 03:50

ja bij advanced engineering dan heh :duimen:
Laatst gewijzigd door Gast op 19 mar 2011, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

z3mrunner
Berichten: 688
Lid geworden op: 21 nov 2010, 13:31

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door z3mrunner » 21 mar 2011, 20:53

Check this: bekerhouder. Schijn je in een E61 te kunnen bouwen:
http://www.schmiedmann.com/5_series/E61 ... .htm#19402

Gebruikersavatar
The Shrike
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 mei 2010, 20:06

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door The Shrike » 21 mar 2011, 21:49

da's slechts het bewegende deel YK. Die knapt vaak af, dus dan moet je vervangen. Het stukje waar deze in moet wegzinken is het niet bijgeleverde dure (vanwege de inbouwkosten)

Gebruikersavatar
suyker
Berichten: 1608
Lid geworden op: 12 jan 2011, 08:54

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door suyker » 23 mar 2011, 20:34

Hey frank

Hier nog een foto van mijn stuur
Afbeelding


Dezelfde?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anil
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2011, 21:38
Locatie: Drachten

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Anil » 23 mar 2011, 22:24

Je auto ziet er goed uit, Frank!

Gr. Anil

Gebruikersavatar
Frank535
Berichten: 612
Lid geworden op: 29 nov 2010, 08:11

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Frank535 » 24 mar 2011, 22:16

Hey suyker, jouw stuur heeft wel dezelfde nok bij de opnemer van de stuurpen zitten, alleen mis je het gele blok dat erop zit bij mij (soort demper). Maar die gaan wij toch gewoon passend maken, of niet ? Kijk naar de verschillen:

Afbeelding

Die nok aan de bovenkant kun je met een Dremel netjes wegslijpen, en de nok aan de onderkant moet vervangen worden door zo'n blokje wat op het originele stuur zit. Natuurlijk moet het netjes gedaan worden, maar het is geen rocket science, of wel ?!
Anil schreef:Je auto ziet er goed uit, Frank!
Gr. Anil
Hey Anil !! De man met x-ray vision .. hoe gaat ie met de opleiding ? lukt het met alle latijnse namen ?!!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Gebruikersavatar
Anil
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2011, 21:38
Locatie: Drachten

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door Anil » 24 mar 2011, 23:17

Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Hallo!
Met mijn opleiding gaat het goed, alle benamingen zitten er inmiddels in hoor. Nog een half jaartje als alles goed gaat, ben nu bezig met mijn afstudeeronderzoek. Hoe gaat het met jou? Met de groene flits ook alles OK?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”