raar probleem met automaat van 530D

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
pierre1969

raar probleem met automaat van 530D

Bericht door pierre1969 » 25 mar 2011, 20:05

Ik heb een raar probleem met mijn 530D (e60).

Als de automaat schakelt naar 6, zo rond 80km/u hoor ik steeds een soort rammeltje, ik ben bang dat het vanuit de bak komt. de garage heeft reeds een nieuwe koppelomvormer geplaatst. daarna begonnen de problemen, lekkage versnellingsbak olie nu dit weer. Ook hoor je vlak voor het overschakelen een soort zoem/ gefluit.

De auto is uitgelezen en geeft geen foutcodes aan, de olie en filters zijn vervangen. het is op het moment geen pretje te rijden met zo'n mooie auto De garage zegt niks aan de hand, alleen dat geluid is niet te negeren. metname dat rammeltje of kraakje zint me niet. De auto zit nog in de garantie dus ik wil de onderste steen boven

Wie heeft ervaring met dit probleem?

lekkerwijf1

Re: raar probleem met automaat van 530D

Bericht door lekkerwijf1 » 26 mar 2011, 09:47

Rammeltje bij overschakelen duid vaak op het flexibele uitlaatdeel dat aan zijn einde is.
Wat is de km-stand van je bmw.
Dit komt nml wel eens voor rond de 2 ton.

boskabouter

Re: raar probleem met automaat van 530D

Bericht door boskabouter » 26 mar 2011, 12:18

hi, ik had soortgelijk met mijn vorige 525dT (E61). Daar moest volgens de dealer een toevoeging aan de bak-olie worden toegevoegd waardoor de viscositeit verandert. Dat loste wel de bijgeluiden op, overigens bleek bij mijn auto het hydrauliek-stuurblok vervangen te moeten worden, maar er waren bij mij dan ook meer klachten dan alleen dat geluid.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”