Vragen bluetooth/iPod aansluiting

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Tom_

Vragen bluetooth/iPod aansluiting

Bericht door Tom_ » 26 mar 2011, 18:04

Hallo,

Ik zou graag een bluetooth aansluiting in mijn 08/2002 coupé willen toevoegen, en daarnaast zou ik de cd-wisselaar willen vervangen door een iPod aansluiting :) .

De huidige situatie:
Ik heb er nu een originele draadloze autotelefoon inzitten (die overigens niet wordt gebruikt) en een (MK3?) navigatiesysteem met cd-wisselaar. Ik wil nu eigenlijk op het originele systeem mijn telefoon aan kunnen sluiten. Het telefoonboek via de navigatie kunnen doorkijken of spraakherkenning o.i.d. is geen vereiste, ik ga er op termijn toch een telefoonhouder inzetten dus als de carkit maar werkt ben ik al tevreden :) (Al zou het natuurlijk wel erg tof zijn als het wel werkt 8) )
Nu heb ik vandaag even gekeken bij de cd-wisselaar of er een assist of bluetooth module toevallig al inzat, maar dit is volgens mij niet het geval.

Daarnaast wil ik mijn iPod kunnen bedienen via de radio, ik had al gelezen dat daar meerdere systemen voor te krijgen zijn (bijv. de DICE-kit). Dus vroeg ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, en wat kunnen aanraden (of afraden natuurlijk ;) )
Ik heb meteen een paar foto's gemaakt, misschien dat iemand mij kan vertellen of dit een heel lastig verhaal gaat worden?
De telefoon
Afbeelding
En wat er onder de telefoon zit
Afbeelding
Bij de cd-wisselaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het 16:9 scherm
Afbeelding
En dan kan een foto van de cassette speler niet ontbreken natuurlijk :D echt apart dat die er toen nog inzat..
Afbeelding

Gr Tom

boukeh

Re: Vragen bluetooth/iPod aansluiting

Bericht door boukeh » 08 apr 2011, 10:09

Leuke telefoon; die ligt bij mij ook in mijn middenconsole! Je kunt je cd-wisselaar vervangen voor een Dension / Grom Audio. Aangezien je een navigatiesysteem hebt, zal alles aangesloten moeten worden in de kofferbak. Zelf heb ik slechte ervaringen met de Grom, maar ook over de Dension zijn de meningen niet uitsluitend positief. Wat je met de autotelefoon moet doen... geen idee. Zelf heb ik 'm nog aangesloten gelaten, maar je zou 'm misschien ook kunnen vervangen door een opbergvakje.

Tom_

Bericht door Tom_ » 08 apr 2011, 18:15

Als je nu eens op je eigen link klikt kun je zien dat het mijn eigen review is van de dension ;)
Ik heb hem ondertussen na wat aanpassingen helemaal goed werkend in de auto zitten, toch bedankt voor je reactie :duim:

boukeh

Bericht door boukeh » 08 apr 2011, 18:20

:stupid:

Werkt je siemens-telefoon nog steeds in combinatie met de Dension? Of zit die er nog in ter decoratie? De Dension 500 lijkt me wel interessant om m'n Grom Audio te vervangen.

Tom_

Bericht door Tom_ » 08 apr 2011, 20:24

Ter decoratie idd, dat was tenminste zo toen hij nog verlicht was. Ik heb het pas net werkend en hoopte dat hij verlicht zou kunnen blijven, maar nu dat niet is gelukt denk ik toch dat er maar een zo'n opbergvak met schuif inkomt als ik er 1 tegenkom.. :'(

Zullen we verdere vragen trouwens maar even doen in het dension topic, dan kunnen we het een beetje centraal houden ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”