hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker) opgelost

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 16 apr 2011, 11:11

de EGS heb ik ook losgekoppeld gehad, zonder resultaat.

wouternl86
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2011, 11:47

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door wouternl86 » 16 apr 2011, 13:40

Wat gebeurt er als je de dynamo en/of de startmotor loskoppeld?

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 16 apr 2011, 14:28

niets, zie eerdere posts. ;)

Sander

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door Sander » 16 apr 2011, 22:02

Toen ik last had van lekstroom was het idd geen constante afname van 0,5 amp, het was eigenlijk onregelmatig. Wat je misschien zou kunnen doen is voelen of die weerstand warm is als je auto al een tijdje stil staat?

Als je 1 voor 1 de zekeringen eruit haalt zou het toch op moeten houden en terugvallen naar 0,05 amp, of het moet iets zijn dat buiten de zekeringen om gaat maar dat zullen heel weinig onderdelen zijn lijkt me.

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 17 apr 2011, 09:12

Als je 1 voor 1 de zekeringen eruit haalt zou het toch op moeten houden en terugvallen naar 0,05 amp, of het moet iets zijn dat buiten de zekeringen om gaat maar dat zullen heel weinig onderdelen zijn lijkt me.
alle zekeringen zijn er tegelijk uit geweest, zelfde resultaat.

Toen ik hem kocht hebben ze er een trekhaak onder gebouwd die deels buiten het reguliere stroomnet valt, daar heb ik nog even mijn hoop op gezet.

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 17 apr 2011, 12:04

vanmorgen in de kofferbak aan het werk geweest, en kwam een aantal verrassingen tegen, namelijk het reservewiel waarvan ik dacht dat het er niet inzat :roll: en waarvoor ik een comressorsetje had gekregen :whistle: .
toen ik vlak voor de achterbank de grote klep optilde kwam ik een kastje tegen van de pdc en daarnaast een ander kastje, maar wat is dat, kan dit van de trekhaak zijn? Afbeelding
het bedrijf had me wel gezegd dat ze een originele bmw kabelboom hadden gebruikt, maar ik heb de grote stekker losgekoppeld maar het resultaat bleef hetzelfde.
ik geef het nu in handen van het bedrijf, gooi de handdoek in de ring.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door dw70 » 17 apr 2011, 12:26

AHM = Anhängermodul

contactslotconnector al losgenomen (defect aan het contactslot)?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 17 apr 2011, 13:30

bedankt, neem aan dat dat dan ook de originele plaats is van die module, want hij past precies.
contactslot nog niet geprobeert, moet ik dan de stuurkolom beplating losschroeven?

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door dw70 » 17 apr 2011, 16:28

ja.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 19 apr 2011, 15:46

Nog even over de kachelweerstand, ik las op een duits forum dat deze maximaal moet blazen als je de temp max zet.
Klopt deze bewering, ik heb de airco op 16 gr ingesteld maar de klima geeft ongeveer driekwart vermogen op de lampjes zichtbaar, als ik hem nu op 30 gr zet krijg ik dezelfde uitslag, druk ik dan op de knop rechtsboven(ik denk voor achterruit en snel verwarmen) dan gaat hij wel naar de maximale stand.
klopt dit verhaal of is de weerstand dan toch defect.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door dw70 » 19 apr 2011, 16:43

meestal merken we dat de kachelweerstand defect is doordat de knop in stand 2 geen enkele verhoging van het toerental van de blazer produceert en in stand 3 en stand 4 weer wel. (mijn e36 heeft nog een airco met een draaiknop).
Er is dus gewoon een stand "weg".
Het weerstand pakket bevat weerstanden die parallel aan elkaar geschakeld zijn (weerstandgroepen).

Het zou wel vreemd zijn als in de hoogste stand de weerstand kapot zou zijn. Vaak gaat deze in de lagere standen kapot. Lagere stand (laag toerental) is hogere weerstand en hogere stand (hoog toerental) is lagere weerstand.
Naar jouw verhaal: ik denk dat je installatie in orde is. Full power is maximale ontwaseming en koeling.
En dat gebeurd ook.

Merk je verschil als je stationair draait of gas erop blijft houden. Verandert dan de 3/4 indicatie wel of niet?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 19 apr 2011, 16:54

dat heb ik nog niet getest, maar het gaat mij nog steeds om die 0,5 amp verbruik, ik was zaterdag bij de buis van de ventilatie onderin maar kon hem zo niet loskrijgen en wou niet breken, want daarachter schijnt de weerstand te zitten als het goed is.
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... C_ID=71008

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door dw70 » 20 apr 2011, 10:06

ook al zou je complete weerstandsgroep defect zijn: bij het afzetten met de contactsleutel wordt deze groep compleet spanningsloos. Ook al zou hij niet spanningsloos zijn: de ventilator op stand 0 zorgt dan alsnog dat er geen kortsluiting in kan zitten. Het is gewoon een schakelaar.

Het moet ergens in zitten.
De grootste verbruikers:
-Achterruitverwarming losnemen/ achterklep openen en meten/achterklep sluiten en meten (het zwakste punt van de touring is en blijft de achterklepbedrading). Voel die dan ook aan de tand. Buigen of barsten voor bedrading in afgeschermde leidingssystemen (flink bewegen en blijven meten).
-Centrale deurvergrendeling / antidiefstal beveiliging losnemen op de modules en meten na het losnemen
-Koelvloeistof voorverwarming losnemen. Elektrische componenten losnemen en meten.
-Verwarmingssysteem/airconditioning losnemen. Idem dito
-DME op vochtproblemen gecontroleerd?
-Binnenverlichtingsmodule compleet losnemen.
-Radio en versterkers losnemen.

Systematisch zoeken is en blijft de oplossing.

Doet het ontlastingsrelais voor het boordnet wel goed zijn werk? Valt het relais ook daadwerkelijk af of blijft de stroomkring openstaan door een defect aan dit relais, na het terugdraaien van de contactsleutel? Voor de e36 kan ik je nu zeggen waar die zit. Voor de e46 moet je even bij een mede e46 rijder te rade gaan waar dit relais bij de e46 zit. Heet officieel: "entlastungsrelais" (voor het boordnet bij jou; cabrio rijders hebben er nog een extra voor de verwarmde stoelen en die heb jij niet).

Ik weet niet of de E46 nog batterijen in zijn cockpit heeft zitten die kunnen gaan lekken net zoals bij de e30 modellen. Lekkage is kortsluiting en wordt een continue verbruiker.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
peet330d
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:42

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door peet330d » 20 apr 2011, 14:28

DW70, bedankt voor het meedenken, heb inmiddels een aantal dingen gehad,
De grootste verbruikers:

zekering van achterruit verwijderd ivm per ongelijk achterruit openen -Achterruitverwarming losnemen/ achterklep openen en meten/achterklep sluiten en meten (het zwakste punt van de touring is en blijft de achterklepbedrading). Voel die dan ook aan de tand. Buigen of barsten voor bedrading in afgeschermde leidingssystemen (flink bewegen en blijven meten).
Anti diefstal is niet aanwezig. -Centrale deurvergrendeling / antidiefstal beveiliging losnemen op de modules en meten na het losnemen
-Koelvloeistof voorverwarming losnemen. Elektrische componenten losnemen en meten.
-Verwarmingssysteem/airconditioning losnemen. Idem dito
-DME op vochtproblemen gecontroleerd?
-Binnenverlichtingsmodule compleet losnemen.
verwijderd -Radio en versterkers losnemen.
ben het wel een beetje zat, weet niet of ik hem wegbreng naar de garage of er zelf nog mee aan de gang ga, moet nu elke 3 dagen de accu opladen als ik de auto niet gebruik. krijg al vragen uit de buurt of ik soms een hybride heb -_-

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: hoe snel is de accu leeg (sluipverbruiker)

Bericht door dw70 » 20 apr 2011, 15:42

het is een verbruiker van 6W die je nekt.
Eentje in de kategorie: Is het lampje van de koelkast wel uit als ik de koelkastdeur dichtmaak?
Je hebt toch niet ergens permanent verlichting branden; bv in je dashboardkastje.. :leip:
(nee, dat zou te makkelijk zijn...) :hug:

Toch maar eens het ontlastingsrelais met spoed gaan zoeken.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”