Welke banden?
Re: Welke banden?
Op mijn e 91 touring rij ik met dunlop sport maxx in de maat voor 235/19 en achter265/19 met een spanning van 2.8 bar en ben daar goed tevreden over zowel op droog als nat en met de M3 rij ik met Michilin psp 2 in de maat voor 245/20 en achter 285/20 met ook dezelfde bandenspanning 2.8 dus deze heb ik er nog niet zolang opliggen maar tot nu toe goed tevreden goeie grip ;D
e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
Dilemma: heb nieuwe zomerbanden nodig in de maat 205/55/16 voor een 320d touring uit 2002. Twijfel tussen Conti Sport Contact 2, Dunlop Sport Maxx TT en Bridgestone Potenza RE 50. Is er iemand die minimaal 2 van deze type banden heeft gehad en mij een afgewogen advies kan geven?
Heb 2 weken geleden m'n Continental SportContact 3's ingewisseld voor Pirelli Cinturato P7's. Banden bevallen goed (ook in deze tijd) en kwamen bovendien als beste uit de ANWB zomerbandentest 2010, ook in andere testen kwamen ze als beste of zeer goed uit de bus.
Kan ze iedereen aanraden, de Continental's bevielen trouwens ook heel goed en kwamen tevens ook goed uit de testen..
Kan ze iedereen aanraden, de Continental's bevielen trouwens ook heel goed en kwamen tevens ook goed uit de testen..
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Volgens de ANWB de band met de beste eigenschappen (2010)
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Voor de zomerbanden twijfel ik tussen de potenza re050a en de dunlop sportmaxx tt.
De sportmaxx tt heeft velgenbescherming weet ik, maar heeft de potenza dat ook?
Qua prijs scheelt het 50 euro voor 4 banden dus ze liggen dicht bijelkaar. (225/40/R18)
Wat is de betere keus volgens ervaringen?
De sportmaxx tt heeft velgenbescherming weet ik, maar heeft de potenza dat ook?
Qua prijs scheelt het 50 euro voor 4 banden dus ze liggen dicht bijelkaar. (225/40/R18)
Wat is de betere keus volgens ervaringen?
Ik heb als laatste zomerbanden de Michelin PRIMACY HP (225, 45, 17) gehad. Hier heb ik niets over te klagen! Gister heb ik 4 stuks Vredestein ULTRAC SESSANTA besteld. Iemand hier ervaring mee?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Mijn vriendin rijdt op vredestein sessanta, zijn prima banden! Alleen hebben ze een apart profiel, het profiel is assymetrisch. Ook het afrolgeluid kan je wat tegen gaan staan.
Maar qua performance een hele goeie band
Maar qua performance een hele goeie band
-
Wat voor banden spanning raden jullie aan op conti sportcontact? (255/35-18 + 225/40-18)
Ik rijd nu met 2,9 achter en 2,6 voor, rijd op zich prima maar misschien zijn er mensen die hun bevindingen willen delen?
Ik rijd nu met 2,9 achter en 2,6 voor, rijd op zich prima maar misschien zijn er mensen die hun bevindingen willen delen?
Binnenkort moeten de winterbandjes er maar eens af en moeten de zomerbandjes er weer op.
Toen ik de auto kocht in oktober, lagen er deze bandjes op van het 'nieuwe A-merk' Meteor, maar na 2 weken heb ik er al winterbanden onder gelegd. Ik moet zeggen dat dat geen merkbare achteruitgang leek in grip of afrolgeluid
Nou heb ik zo'n vaag vermoeden dat deze bandjes niet echt een A-merk ervaring gaan leveren, maar omdat ik wil sparen voor een 18" setje twijfel ik of ik er andere bandjes op ga laten gooien. Mijn ervaringen met b- of c- merken zijn nogal teleurstellend geweest tot nu...
Wat zouden jullie doen? Toch de Meteor's? Of toch a-merk? De bandenboer in het dorp hier heeft ook Uniroyals liggen waar ie zelf iig wel positief over is.
Nu liggen er wintercontact's onder van 205 breed, de meteor's zijn 225 op dezelfde 16" velg.
Toen ik de auto kocht in oktober, lagen er deze bandjes op van het 'nieuwe A-merk' Meteor, maar na 2 weken heb ik er al winterbanden onder gelegd. Ik moet zeggen dat dat geen merkbare achteruitgang leek in grip of afrolgeluid
Nou heb ik zo'n vaag vermoeden dat deze bandjes niet echt een A-merk ervaring gaan leveren, maar omdat ik wil sparen voor een 18" setje twijfel ik of ik er andere bandjes op ga laten gooien. Mijn ervaringen met b- of c- merken zijn nogal teleurstellend geweest tot nu...
Wat zouden jullie doen? Toch de Meteor's? Of toch a-merk? De bandenboer in het dorp hier heeft ook Uniroyals liggen waar ie zelf iig wel positief over is.
Nu liggen er wintercontact's onder van 205 breed, de meteor's zijn 225 op dezelfde 16" velg.
- Spoiler: Laat zien
lekker op die meteors rijden en een setje 18 inch kopen met een betere band.
En de Meteor's it is...
Mijn vrouw d'r auto krijgt vandaag een nieuwe koppeling en drukgroep, dat hadden we niet verwacht, dus andere velgies gaat wat langer duren
En ik reed vandaag mijn rechterachterband lek...Er zat direct vanaf t werk naar huis een tik in een wiel en dat bleek een metalen prop to groot als een 2 euro munt of zo. Dat ding zat nogal vast, dus ik dacht er nog mee naar huis te rijden, maar een kilometer of 5 voor thuis vloog ie er met een harde knal toch uit. De band was in een paar honderd meter volledig leeg!
Op een stil weggetje direct de thuiskomer gemonteerd en daar mocht ook wel wat lucht bij :
Boordgereedschap is gelukkig beter dan het eruit ziet, t kostte me een kwartiertje ofzow.
Morgenvroeg naar de bandenman. Die had t nogal druk, dus misschien doet ie alleen eerst achter.
Mijn vrouw d'r auto krijgt vandaag een nieuwe koppeling en drukgroep, dat hadden we niet verwacht, dus andere velgies gaat wat langer duren
En ik reed vandaag mijn rechterachterband lek...Er zat direct vanaf t werk naar huis een tik in een wiel en dat bleek een metalen prop to groot als een 2 euro munt of zo. Dat ding zat nogal vast, dus ik dacht er nog mee naar huis te rijden, maar een kilometer of 5 voor thuis vloog ie er met een harde knal toch uit. De band was in een paar honderd meter volledig leeg!
Op een stil weggetje direct de thuiskomer gemonteerd en daar mocht ook wel wat lucht bij :
Boordgereedschap is gelukkig beter dan het eruit ziet, t kostte me een kwartiertje ofzow.
Morgenvroeg naar de bandenman. Die had t nogal druk, dus misschien doet ie alleen eerst achter.
Heeft er iemand de EAGLE F1 Asymmetric ? Ik was benieuwd of deze velgbescherming had, kan op het internet niks vinden. En geldt dit gelijk voor alle maten als een band zo'n beschermring heeft ?