afwaterventielen panorama dak

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
micadema

afwaterventielen panorama dak

Bericht door micadema » 01 mei 2011, 20:40

Via verschillende forums heb ik vernomen dat bij de 530 D E61 touring met panorama dak de afwaterventielen nog wel eens verstopt kunnnen raken.
Hierdoor hoopt zich water op in de electronica ruimte (kofferbak).

Hoe en waar kunnen deze ventielen gereinigd worden (of misschien beter verwijderd)

z3mrunner

Re: afwaterventielen panorama dak

Bericht door z3mrunner » 01 mei 2011, 21:03

Panorama dak openen. Giet water in elke van de vier hoeken. Het moet dan uit elke hoek onder de auto vandaan komen. Vervolgens moet je aan onderzijde van de auto een luchtcompressor even op het slangetje zetten. Om bij de slangetjes aan de achterzijde te komen moet eigenlijk je bumper er af (bij een touring) of de zijkant van de bumper los maken en een beetje open houden en dan bij de slang zien te komen.

Frank535

Re: afwaterventielen panorama dak

Bericht door Frank535 » 03 mei 2011, 12:36

Ik kreeg het advies om een keer op een zonnige dag in het weekend de binnenbekleding van de kofferruimte los te halen, incl. plastik kuip voor je reservewiel. Dan zie je daaronder de elektronica units zitten en daaromheen zouden een aantal afwaterkanalen / slangen zitten die je met een lange schroevendraaier kunt doorprikken omdat ze vaak door tectyl o.i.d. verstopt zijn.

Ik moet het zelf nog steeds doen - komend weekend is het in elk geval wel zonnig ... ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”