klepdekselpakking vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
micadema

klepdekselpakking vervangen

Bericht door micadema » 01 mei 2011, 20:41

Vanwege een kleine olielekkage dient het klepdekselpakking vervangen te worden. (diagnose dealer)

Wie zou mij een geschatte kostenindicatie kunnen geven ( schijnt dat het uitlaatspruitstuk verwijderd dient te worden).

De kmstand is 130000, is dit normaal dat een klepdeksel pakking dan lekt....??
na controle van het olieniveau blijkt dat deze iets boven de max staat ( dealeronderhouden).

mvg

mic.

Dess

Re: klepdekselpakking vervangen

Bericht door Dess » 01 mei 2011, 20:55

Diesel of Benzine? Bij mij was het in ieder geval zo dat bij de 150.000 klepdeksel pakking keihard was geworden en dit is normaal (als je het laat vallen breekt het net als glas in stukken), kosten 30,00 materiaal en uurtje werk. Enne moet je maar ff kijken of ik een benzine of een diesel heb ;)
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

micadema

Bericht door micadema » 10 mei 2011, 21:53

Hoi

De Mijne is een diesel !!!

en ze hebben het over een uurtje of 4 arbeid !!

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 10 mei 2011, 22:13

Een kleppendekselpakking bij een diesel.... Nog nooit meegemaakt, en dan al helemaal niet bij deze km standen. (werk zelf ook bij een dealer) Vind het een beetje vreemd. Ik denk dan eigenlijk eerder aan het inlaatspruitstuk wat lekt, of een turbo buis ofzo. Bij deze wagens is het verwijderen van het kleppendeksel inderdaad behoorlijk arbeidsintensief, omdat de verstuivers en brandstofgallerij etc. dan verwijderd moeten worden. Bij een benzine (niet de nieuwste daar is het ook veel werk), stelt het niet zo heel veel voor. Dat het oliepeil iets boven max. staat zou ik me geen zorgen om maken, wellicht wat teveel erin gegooid bij de beurt. Houd het even in de gaten zou ik zeggen, als het verder stijgt kan dat duiden op een lekke brandstofpomp waardoor er diesel bij de olie komt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”