Heel groot probleem.
Re: Heel groot probleem.
Ik geloof ook niet dat de krukas gebroken is, echt onmogelijk dat je dan nog over je volle vermogen kan beschikken. Bovendien aan een zijde zit je distributie zoals hierboven ook al gezegd is, dan zou je allerlei lampjes moeten zijn en dan draait je HD pomp ook niet. Dus doet je motor het niet. Aan de andere kant zit je motor vast aan de bak dus als hij daar gebroken is dan heb je geen aandrijving. Onzin dus, het is onmogelijk dat je krukas is gebroken en je wordt gewoon opgelicht dus.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Heel groot probleem.
Dat denk ik dus ook. Dan zou de krukas ook speling moeten hebben.. Dan zou je theoretisch je krukaspoelie axiaal kunnen bewegen met een bandijzer.
Re: Heel groot probleem.
Jah dat lijkt mij dus ook.
Vreemd verhaal.
Vreemd verhaal.
Re: Heel groot probleem.
Onzin, als het breukvlak schuin is of geribbeld kan het prima voorkomen dat de ene helft gewoon met de andere helft mee draait. Vandaar mijn vermelding 'als het breukvlak gunstig is'.JdM schreef:Als een krukas breekt op een "gunstige" plek zoals je zegt dan zal er altijd een zuiger of een aantal zuigers blijven staan. Dan loopt je motor echt niet meer. Distributie/waterpomp/dynamo/etc. wordt namelijk aan de ene kant aangedreven en vliegwiel aan de andere kant. Als door een gebroken krukas een kant niet meedraait zal dat dus altijd resulteren in een niet vooruitgaande auto.
Voorbeeld:
Snap je het zo beter ??
Beide zijden kunnen in het 'gunstige geval' pas onafhankelijk van elkaar draaien als er enorm veel axiale speling is. Die zit er niet op de krukas en dus neemt door de 'vorm' van het breukvlak, de ene helft de andere helft mee. Zodra er te veel speling op gaat komen of je hebt een breuk zoals ik bij 'ongunstig' beschrijf zijn de twee helften in staat om onafhankelijk van elkaar te draaien en dan zal je auto niet meer lopen.
Re: Heel groot probleem.
Ooit een drijfstang door het blok heen gezien? Er komen zo veel krachten op die krukas dat dat niet mogelijk is.
Re: Heel groot probleem.
Ja, meermaals... En toch denk ik dat het kan, 't is niet alleen een kwestie van de juiste breuk, maar ook de juiste plaats... Als die breuk binnen het lager zit kan die geen kant op. Zie ook de reactie van 'bmw 320 touring', ik heb dit ook wel eens in het echt gezien, echter ook niet bij een BMW.
Maar met zo'n breuk gaat het natuurlijk wel een keer helemaal mis, da's een kwestie van - korte - tijd...
Maar met zo'n breuk gaat het natuurlijk wel een keer helemaal mis, da's een kwestie van - korte - tijd...
Re: Heel groot probleem.
Weet je zeker dat je niet genaaid wordt door de garage?
Re: Heel groot probleem.
Maar als de breuk zo gunstig is, dat de motor nog zijn volle vermogen heeft.. , er geen lampjes gaan branden, geen speling heeft en voorderest nog goed werkt.. hoe kan het dan zijn dat je die tikken, klappen en wat je verder beschreef hoort en voelt.. ?
Re: Heel groot probleem.
Jongens ik heb het oude blok thuis staan.
En ben aan het sleutelen gegaan.
Heb de carter eronder weggehaald want ik was wel benieuwd.
En heb de krukas gezien en het is toch echt een materiaal fout.
Gewoon domme pech.
Heb foto's van gemaakt alleen weet niet hoe ik die kan uploaden.
En heb ik nog een vraag heb dus nu een 2 hands blok erin.
Maar nu het volgende als ik de auto gestart heb.
Dan gaat na 5 sec mijn oranje olie niveau.
Lampje branden gedurende 10 sec.
En dan gaat die weer uit en olie is op pijl.
Zit nu speciale olie in voor 2000km.
Om het blok te spoelen enz...
Maar verder rijd die perfect hij is zelf nog wat stiller.
Dan het vorige blok komt uit een duitse auto.
Heb het service boekje erbij gekregen allemaal dik in orde.
En ben aan het sleutelen gegaan.
Heb de carter eronder weggehaald want ik was wel benieuwd.
En heb de krukas gezien en het is toch echt een materiaal fout.
Gewoon domme pech.
Heb foto's van gemaakt alleen weet niet hoe ik die kan uploaden.
En heb ik nog een vraag heb dus nu een 2 hands blok erin.
Maar nu het volgende als ik de auto gestart heb.
Dan gaat na 5 sec mijn oranje olie niveau.
Lampje branden gedurende 10 sec.
En dan gaat die weer uit en olie is op pijl.
Zit nu speciale olie in voor 2000km.
Om het blok te spoelen enz...
Maar verder rijd die perfect hij is zelf nog wat stiller.
Dan het vorige blok komt uit een duitse auto.
Heb het service boekje erbij gekregen allemaal dik in orde.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Re: Heel groot probleem.
Oliepeilsensor stuk, is die sensor bij je carterpan.
Verwissel hem anders bij de volgende beurt met de sensor van je oude blok als die goed is tenminste, en als je geen risico wilt nemen bij de dealer kost het je rond de 100€
Ben trouwens erg benieuwd naar de foto's, gebroken krukas! Wat voor verleden heeft je wagen gehad denk ik dan..
Verwissel hem anders bij de volgende beurt met de sensor van je oude blok als die goed is tenminste, en als je geen risico wilt nemen bij de dealer kost het je rond de 100€
Ben trouwens erg benieuwd naar de foto's, gebroken krukas! Wat voor verleden heeft je wagen gehad denk ik dan..
Re: Heel groot probleem.
Oké bedankt ik denk ik mijn oude sensor van me oude blok erop zetten.
Ik ben nog bezig met de foto's komt wel goed.
Maar ik kan je wel vertellen water gescheurd is.
Dat is de krukas wang compleet afgescheurd.
Ik ben nog bezig met de foto's komt wel goed.
Maar ik kan je wel vertellen water gescheurd is.
Dat is de krukas wang compleet afgescheurd.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 apr 2011, 22:02
Re: Heel groot probleem.
dit is wat er op mijn werk ook weleens voorkwam, het ging hier ook om een productie fout bepaalde serie (overens niet een bmw) hoor.
het blijkt dus toch te kunnen al lijkt het zo onwaarschijnlijk.een gebroken krukas.
remco
het blijkt dus toch te kunnen al lijkt het zo onwaarschijnlijk.een gebroken krukas.
remco
Re: Heel groot probleem.
Ja ik heb ook verschillende mensen gehoord.
Van het gebeurd inderdaad wel vaker.
Dus ik heb echt net de pech gehad.
Maar maak er wel werk van met BMW Nederland.
Meld het in iedegeval wel.
Dus we zien wel wat er van komt.
Heb er nu een 2e hands blok in.
van het zelfde bouwjaar 2001'' met 1 Ton minder op teller.
Hij rijd weer als nieuw trouwens alleen moet even nieuwe.
Olie niveau meter in verder toppie !!!
Van het gebeurd inderdaad wel vaker.
Dus ik heb echt net de pech gehad.
Maar maak er wel werk van met BMW Nederland.
Meld het in iedegeval wel.
Dus we zien wel wat er van komt.
Heb er nu een 2e hands blok in.
van het zelfde bouwjaar 2001'' met 1 Ton minder op teller.
Hij rijd weer als nieuw trouwens alleen moet even nieuwe.
Olie niveau meter in verder toppie !!!
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket