Subframe weer gemaakt :)
Re: Subframe weer gemaakt :)
Komt het ook vaak voor bij een 320d en 330d? En zit er nog verschil tussen sedan en touring?
Re: Subframe weer gemaakt :)
Upje voor mijn vraag.
Komt het veel voor bij de 320d 1999 versie?
Komt het veel voor bij de 320d 1999 versie?
Re: Subframe weer gemaakt :)
Bij veel modellen voor de PFL komt dit voor.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
- Robbiegoal
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:29
- Locatie: Veldhoven
Re: Subframe weer gemaakt :)
Ik heb ooit eens een lijst gezien en het zijn voornamelijk de snellere coupés viel mij op. Dus 323ci en 328ci van eerste bouwjaren.
Mijn auto onlangs nog eens gecontroleerd en het geherstelde subframe ziet er nog altijd 'goed' uit...
Mijn auto onlangs nog eens gecontroleerd en het geherstelde subframe ziet er nog altijd 'goed' uit...
Re: Subframe weer gemaakt :)
aan de buitekant is het niet altijd te zien helaas of de herstelling goed is
maar je merkt het wel als het niet meer vast zit
en het zijn inderdaad de 6 cilinders die t meeste problemen hebben, vooral BJ 2000 lijkt consequent kaput te zijn
maar je merkt het wel als het niet meer vast zit
en het zijn inderdaad de 6 cilinders die t meeste problemen hebben, vooral BJ 2000 lijkt consequent kaput te zijn
Re: Subframe weer gemaakt :)
Het schijnt vanaf september 2000 te zijn verbeterd, maar zekerheid daarover is er niet. Er is zoveel tegenstrijdig materiaal daarover. Mijn 325Ci uit december 2000 heeft er in elk geval geen last van, dat is het enige wat ik weet.
Re: Subframe weer gemaakt :)
Vraag me af of het de auto is die je hoort, kan ook een metalen drempel zijn die tegen het beton aan klapt.Holographic91 schreef:Draagarmen, Rubbers en schokbrekers zullen zowiezo sterk aan slijtage onderhevig zijn door deze drempels. Maar ging me zo meer om het frame zelf.
Ga eens luisteren als er een ander overheen rijdt.
Gr Gerben
Re: Subframe weer gemaakt :)
Je kunt beter het subframe van te voren laten verstevigen. Bij ons op het werk zijn zelfs verschillende 318's voorbij gekomen met uitgescheurd subframe.
Verstevigen kost een stuk minder dan repareren! (verstevigen kan van bovenaf) en laat het a.u.b. fatsoenlijk maken. alleen alles wat los zit vastbakken werkt niet!
Bij een vriend van me bleek het al eens te zijn "gerepareerd" (=vastgebakken en veel tectiel erover). Dat was dus 2 dagen werk om het fatsoenlijk te maken.
Maar nu gaat ie gegarandeerd niet meer kapot!
Alle e46 van >320d of zwaarder komen allemaal aan de beurt. ook m3! het is een fabel dat deze wel een sterkere bodem zouden hebben
Coulance regeling van BMW heb je weinig aan.. coulance van 1000euro korting op een reparatie van 3500 euro... waarbij eenzelfde slappe kofferbodem wordt gemonteerd heeft weinig nut imo.
Ik zal hier niet zomaar wat reclame gaan maken. Maar als iemand info over kosten wil en een adres voor een degelijke reparatie PB me
Verstevigen kost een stuk minder dan repareren! (verstevigen kan van bovenaf) en laat het a.u.b. fatsoenlijk maken. alleen alles wat los zit vastbakken werkt niet!
Bij een vriend van me bleek het al eens te zijn "gerepareerd" (=vastgebakken en veel tectiel erover). Dat was dus 2 dagen werk om het fatsoenlijk te maken.
Maar nu gaat ie gegarandeerd niet meer kapot!
Alle e46 van >320d of zwaarder komen allemaal aan de beurt. ook m3! het is een fabel dat deze wel een sterkere bodem zouden hebben
Coulance regeling van BMW heb je weinig aan.. coulance van 1000euro korting op een reparatie van 3500 euro... waarbij eenzelfde slappe kofferbodem wordt gemonteerd heeft weinig nut imo.
Ik zal hier niet zomaar wat reclame gaan maken. Maar als iemand info over kosten wil en een adres voor een degelijke reparatie PB me
-- Houdoe wanne --
Re: Subframe weer gemaakt :)
Ik zal volgende week eens kijken hoe 't er bij mij uit ziet, maar wat ik lees hoef je je niet echt zorgen te maken bij 4 cilinders zoals de 318i die ik heb. Meer bij de zwaardere motoren. Maar verstevigen, hoe kun je dat het beste doen? Een kit kopen zoals dit? http://www.turnermotorsport.com/p-91-e4 ... t-kit.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Re: Subframe weer gemaakt :)
nee niet met kit. Verstevigingsplaten in de koffervloer en onder de zitting van de achterbank lassen.
-- Houdoe wanne --
Re: Subframe weer gemaakt :)
kit de; m -s (kistje voor) gereedschap; setje
Heb je de link wel bekeken uit mijn post?
Heb je de link wel bekeken uit mijn post?
Laatst gewijzigd door TommyGun op 10 mei 2011, 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: Subframe weer gemaakt :)
Zou je nou altijd geklapper enzo horen met een gescheurd subframe? Ik heb geklapper wat ik het meest hoor bij die klinker weggetjes, auto op de brug gehad, maar kon niet echt een gescheurd subframe constateren zoals op de foto's als in dit topic.
Re: Subframe weer gemaakt :)
De mijne was afgelopen week ook aan de beurt. Tijdens de APK kwamen ze erachter. In october was er nog niks te zien, dus ik had gehoopt dat t nog wat langer weg zou blijven.
Gelukkig waren ze er op tijd bij, dus vielen de kosten (relatief) mee, maar toch een financiele tegenvaller.
Gelukkig waren ze er op tijd bij, dus vielen de kosten (relatief) mee, maar toch een financiele tegenvaller.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: Subframe weer gemaakt :)
Thanks voor de info! En is het altijd bij die subframe bevestigingen die je zeg maar ziet als je het wiel eraf haalt/onder de auto kijkt, want ik heb nog 2 plastic kappen onder de auto zitten die ik had weg gehaald en dan zie je volgens mij de twee andere bevestigings punten.
Kijken of ik straks even wat foto's kan schieten.
Ik ga er wel mee naar de BMW Specialist volgende maand, want word gek van het geklapper en wil nu wel eens weten wat het is.
Kijken of ik straks even wat foto's kan schieten.
Ik ga er wel mee naar de BMW Specialist volgende maand, want word gek van het geklapper en wil nu wel eens weten wat het is.
Re: Subframe weer gemaakt :)
Er zijn aan beide kanten verstevigingsplaten ingelast bij van Ooijen in Asten. Vlgs hen is het daarmee 100% opgelost.judaz schreef:...snip...
@ Dynamo, hoezo ben je er relatief goedkoop vanaf dan? Er bestaan maar 2 manieren om dit fatsoenlijk te fixen. 1 is een volledige nieuwe bodem in de koffer te lassen gelijk BMW doet (dan kom je op een goeie 3500€ uit) 2 is het gescheurde stuk eruit zagen en een verstevigingsplaat erin lassen (Liefst langs de binnenzijde), ja, en dan heb je natuurlijk de schuim optie wat bmw heeft geprobeert in den beginne...een soort van schuim derin knallen wat mega hard word, maar dat noem ik gewoon een nerveuse idiote onbezonnen oplossing waar je alleen maar meer ellende mee creeert.... stel je voor dat je het subframe om een of andere reden eronder uit wilt halen.... krijg je de bout nog niet meer los... en gewoon terug aan mekaar plakken door de scheuren dicht te lassen met hun eigen materiaal houd echt niet...
Nu was ik bijna 900 euro kwijt voor vervangen van alle metalen remleidingen (teveel roest), lassen verstevigingen, lassen nieuwe uitlaatbeugel en weghalen van een heleboel roest tegen de bodem incl afwerken tegen verder roesten en dan de APK zelf. Auto heeft er ook 4 dagen gestaan.
Zoals het mij werd uitgelegd, kost het ongeveer 1000 euro ex BTW alleen voor het subframe verstevigen als het echt verder zou zijn gescheurd.