E46 Bi-xenon koplampen
E46 Bi-xenon koplampen
Ben van plan een OEM set xenons te bestellen, ( of in ieder gevall op te bieden)
Maar mijn vraag was dan ook past dat setje in mijn auto? heb eens gehoord ( misch op dit forum) dat het wel zou moeten passen maar met een kleine aanpassing? klopt dit??
heeft iemand hier meer ervaring of kennis mee ??
het gaat overigens over dit setje :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 2759.l1259
Maar mijn vraag was dan ook past dat setje in mijn auto? heb eens gehoord ( misch op dit forum) dat het wel zou moeten passen maar met een kleine aanpassing? klopt dit??
heeft iemand hier meer ervaring of kennis mee ??
het gaat overigens over dit setje :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 2759.l1259
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Re: E46 Bi-xenon koplampen
Er loopt al een topic hier over.
Maar het is i.d.d. pas te maken. De ideeen over hoe dat moet lopen uiteen.
Zoals ik het gedaan heb:
Koplampen uit een schadeauto € 100,--
Weerstandkabels om je BC voor de gek te houden € 35,--
Kabels van BMW voor Bi-xenon functie € 60,--
En dat werkt perfect.
I.p.v. die weerstandkabels is het misschien netter om de originele lichtschakelaar voor xenon te kopen. Die kost bij de dealer € 270,-- en hier op het forum € 90,-- , maar dan kun je je koplampen niet meer handmatig wat lager zetten en je moet langs de dealer om de lichtschakelaar in te leren. Dat was voor mij de reden dat ik dat dus met een weerstandkabel heb opgelost. Ik heb een toering en als je dan een weekend weg gaat met het gezin en je pleurt de kofferbak vol moeten de xenons wel een tikkie lager.
Maar het is i.d.d. pas te maken. De ideeen over hoe dat moet lopen uiteen.
Zoals ik het gedaan heb:
Koplampen uit een schadeauto € 100,--
Weerstandkabels om je BC voor de gek te houden € 35,--
Kabels van BMW voor Bi-xenon functie € 60,--
En dat werkt perfect.
I.p.v. die weerstandkabels is het misschien netter om de originele lichtschakelaar voor xenon te kopen. Die kost bij de dealer € 270,-- en hier op het forum € 90,-- , maar dan kun je je koplampen niet meer handmatig wat lager zetten en je moet langs de dealer om de lichtschakelaar in te leren. Dat was voor mij de reden dat ik dat dus met een weerstandkabel heb opgelost. Ik heb een toering en als je dan een weekend weg gaat met het gezin en je pleurt de kofferbak vol moeten de xenons wel een tikkie lager.
Re: E46 Bi-xenon koplampen
okey dus met deze opstelling werkt de B-xenon functie dus wel?Klobster schreef:Er loopt al een topic hier over.
Maar het is i.d.d. pas te maken. De ideeen over hoe dat moet lopen uiteen.
Zoals ik het gedaan heb:
Koplampen uit een schadeauto € 100,--
Weerstandkabels om je BC voor de gek te houden € 35,--
Kabels van BMW voor Bi-xenon functie € 60,--
En dat werkt perfect.
I.p.v. die weerstandkabels is het misschien netter om de originele lichtschakelaar voor xenon te kopen. Die kost bij de dealer € 270,-- en hier op het forum € 90,-- , maar dan kun je je koplampen niet meer handmatig wat lager zetten en je moet langs de dealer om de lichtschakelaar in te leren. Dat was voor mij de reden dat ik dat dus met een weerstandkabel heb opgelost. Ik heb een toering en als je dan een weekend weg gaat met het gezin en je pleurt de kofferbak vol moeten de xenons wel een tikkie lager.
maar wat ik me ook afvroeg is,, omdat het natuurlijk facelift lampen zijn, past dat wel in mijn Pre-facelift coupe,, of is dat passend te maken?
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Re: E46 Bi-xenon koplampen
De units voor coupe/cabrio en sedan/touring zijn geheel anders. Pas maken zou kunnen, maar ik zou het er niet op gokken. Units van de facelift zijn ook anders dan het model er voor. Je kunt beter xenon units opzoeken voor een coupe, als je het mij vraagt. Waar ik mijn xenons gekocht heb liggen er nog wel meer, ik zal eens kijken of er voor een coupe (non facelift) nog units tussen liggen.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 01:24
- Locatie: In de buurt van PSV
Re: E46 Bi-xenon koplampen
Klobster: weet jij of dat adresje van je nog voor een leuk prijsje een setje bixenon heeft liggen voor facelift touring/ sedan?Klobster schreef:De units voor coupe/cabrio en sedan/touring zijn geheel anders. Pas maken zou kunnen, maar ik zou het er niet op gokken. Units van de facelift zijn ook anders dan het model er voor. Je kunt beter xenon units opzoeken voor een coupe, als je het mij vraagt. Waar ik mijn xenons gekocht heb liggen er nog wel meer, ik zal eens kijken of er voor een coupe (non facelift) nog units tussen liggen.
Re: E46 Bi-xenon koplampen
Ik heb voor een mede forum lid ook al eens gekeken, maar het meeste is niet te gebruiken. Ik heb nog wel een set voor de pre-facelift. Dat is geen bi-xenon, maar wel compleet en heel.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 01:24
- Locatie: In de buurt van PSV
Re: E46 Bi-xenon koplampen
Aah okee, jammer ;( Ik heb namelijk een facelift, dus gaat niet passen. Thanx anywayKlobster schreef:Ik heb voor een mede forum lid ook al eens gekeken, maar het meeste is niet te gebruiken. Ik heb nog wel een set voor de pre-facelift. Dat is geen bi-xenon, maar wel compleet en heel.