grotere motor erin hangen....
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
Re: grotere motor erin hangen....
haha jaa of turbo kitje
maar dat gaat me ff te ver:P miss voor een volgend project, haal je wel de bruute PK's naar boven hoor
maar dat gaat me ff te ver:P miss voor een volgend project, haal je wel de bruute PK's naar boven hoor
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
Re: grotere motor erin hangen....
als ik de woorden van die man moet geloven waarvan ik het blok gekocht heb, moet ik ongeveer rond de 200 pk zitten, hij heeft mij verteld dat de boel gechipt is maar ik heb daar nergens een bewijs van ofzo iets, dus ik denk dat ik gewoon de (standaart) 192 pk heb,
ik rij nu 318 met 115 pk dus is zowieso een wereld van verschil
ik rij nu 318 met 115 pk dus is zowieso een wereld van verschil
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
Re: grotere motor erin hangen....
Maar chippen doe je toch niet op de blok? Ik dacht dat dat gewoon een software was ofzo..
E60 530D
Re: grotere motor erin hangen....
Chippen doe je ook software matig.
Via je dme soms kan je een chip wisselen zoals bij de e30 kan e36 volgens mij niet die moet je opnieuw programeren.
Hoe is de gang van zaken verder stephan?
Via je dme soms kan je een chip wisselen zoals bij de e30 kan e36 volgens mij niet die moet je opnieuw programeren.
Hoe is de gang van zaken verder stephan?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
hee,
het gaat allemaal prima hoor, het heb eventjes geduurd maar uiteindelijk heb ik nu alles bij elkaar wat nodig is om het blok over te zetten,
voor sommige dingen heb ik gewoon gekozen om ze nieuw te kopen, maar bijvoorbeeld die cardanas en zulk soort dingen kan je gemakkelijk via marktplaats aanschaffen, en ik heb misschien dan ook het geluk gehad dat het allemaal voor een zacht prijsje was.
ik heb zowiezo de einddemper nieuw gekocht, voor de zekerheid, zodat de kans voor mij zo klein mogelijk word dat ik zon geluidstest moet doen bij het RDW.
die is namenlijk 385 euro,
ik ga vrijdagavond met paar vrienden eraan beginnen en hoop zondag klaar te zijn, maar we doen regelmatig motoren swappen dus aan de kennis zal het niet liggen. misschien dat ik wat vergeten ben te kopen, maar voor zover ik weet heb ik alles.
als je zin hebt om langs te komen, laat het maar weten.
hoe is het met jou 328 project?
greetz
het gaat allemaal prima hoor, het heb eventjes geduurd maar uiteindelijk heb ik nu alles bij elkaar wat nodig is om het blok over te zetten,
voor sommige dingen heb ik gewoon gekozen om ze nieuw te kopen, maar bijvoorbeeld die cardanas en zulk soort dingen kan je gemakkelijk via marktplaats aanschaffen, en ik heb misschien dan ook het geluk gehad dat het allemaal voor een zacht prijsje was.
ik heb zowiezo de einddemper nieuw gekocht, voor de zekerheid, zodat de kans voor mij zo klein mogelijk word dat ik zon geluidstest moet doen bij het RDW.
die is namenlijk 385 euro,
ik ga vrijdagavond met paar vrienden eraan beginnen en hoop zondag klaar te zijn, maar we doen regelmatig motoren swappen dus aan de kennis zal het niet liggen. misschien dat ik wat vergeten ben te kopen, maar voor zover ik weet heb ik alles.
als je zin hebt om langs te komen, laat het maar weten.
hoe is het met jou 328 project?
greetz
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
Re: grotere motor erin hangen....
maak je ook foto's voor in je showroom ben wel benieuwd wat er alemaal bij komt kijken
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
Re: grotere motor erin hangen....
Doe je naast de motor ook de remmerij gelijk mee ??
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
Re: grotere motor erin hangen....
jaa ik heb al wat fotos gemaakt die staan eerder in dit forum.
en maak er zeker nog meer, zodat als andere mensen dezelfde plannen hebben als ik,een heel eind opweg kan helpen.
ik had gelukkig al rondom remschijven maar niet geventileerd, en de achterremmen + klauwen van een 318 zijn hetzelfde als van een 325. dus heb alleen voor de voorkant remklauwen, en schijven van een 325 gekocht die zijn namenlijk wel geventileerd. jaa en remblokjes erbij natuurlijk.
hier nog een foto van wat onderdelen die ik gekocht heb.
en maak er zeker nog meer, zodat als andere mensen dezelfde plannen hebben als ik,een heel eind opweg kan helpen.
ik had gelukkig al rondom remschijven maar niet geventileerd, en de achterremmen + klauwen van een 318 zijn hetzelfde als van een 325. dus heb alleen voor de voorkant remklauwen, en schijven van een 325 gekocht die zijn namenlijk wel geventileerd. jaa en remblokjes erbij natuurlijk.
hier nog een foto van wat onderdelen die ik gekocht heb.
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
Re: grotere motor erin hangen....
hier even een update tussendoor. zijn vanmiddag begonnen, en nu even tussendoor eten thuis:P maar het blok is er helemaal uit,
zometeen als we verder gaan de motorruimte een beetje schoonmaken en nog een paar dingetjes doen aan het nieuwe blok, en dan kan die erin gehangen worden.
zal van het weekend zodra ik tijd heb fotos plaatsen, heb er genoeg!
mvg stephan
zometeen als we verder gaan de motorruimte een beetje schoonmaken en nog een paar dingetjes doen aan het nieuwe blok, en dan kan die erin gehangen worden.
zal van het weekend zodra ik tijd heb fotos plaatsen, heb er genoeg!
mvg stephan
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
Re: grotere motor erin hangen....
hier de fotos van afgelopen weekend:
eerst de voorkant van de auto demonteren
de voorkant eraf gehaald:
me auto op een stapel pallets gezet, misschien niet de meest professionele manier maar het werkt prima!
heftruck ervoor gezet om het oude blok eruit te halen
blok helemaal los halen en dan eruit tillen
ik naast me oude motorblok, staat te koop trouwens dus voor iemand die intresse heeft laat het maar weten!
lege motorruimte, beetje schoonmaken en kijken of alles nog heel is., die booster zie je rechts die moet je gewoon laten zitten, die kan je rechtstreeks aansluiten op je m50 motor,
me nieuwe en oude motor naast elkaar
motor in de lucht hangen, was een draadeindje afgebroken in me uitlaatspruitstuk, dus eventjes uitboren en opnieuw tappen
nog even controleren of de andere draadeindjes ook goed waren
een nieuwe einddemper gekocht
en de nieuwe motor hangt op z'n plek
fototje van bovenaf genomen
middendemper + cat
en hij is helemaal klaar!!
er zijn wel wat kleine probleempjes geweest, zoals dat draadeindje, een toen ik hem ging starten toen ging dat eigenlijk vrij goed maar hij liep heel erg beroerd en onregelmatig, dus we dachten dat het blok maar op 4 of 5 cilinders liep, wij verder zoeken, eerst alle bobines omwisselen en kijken of dat het was, en ineens viel mijn oog op de injectorrail, die zat niet vast geschroeft dus de injectoren van de laatste 2 cilinders zaten er niet in, vast gedraaid en het blok loopt als een trein!
verder nu nog wachten tot mijn bestelling bij de dealer binnen is, een paar nieuwe koelslangen want toen we bezig waren met ontluchten bleek er een miniscuul gaatje in de slang te zitten dus kwam er koelvloeistof uit...
als het goed is krijg ik het morgen binnen en dan me auto helemaal afronden
groetjes
eerst de voorkant van de auto demonteren
de voorkant eraf gehaald:
me auto op een stapel pallets gezet, misschien niet de meest professionele manier maar het werkt prima!
heftruck ervoor gezet om het oude blok eruit te halen
blok helemaal los halen en dan eruit tillen
ik naast me oude motorblok, staat te koop trouwens dus voor iemand die intresse heeft laat het maar weten!
lege motorruimte, beetje schoonmaken en kijken of alles nog heel is., die booster zie je rechts die moet je gewoon laten zitten, die kan je rechtstreeks aansluiten op je m50 motor,
me nieuwe en oude motor naast elkaar
motor in de lucht hangen, was een draadeindje afgebroken in me uitlaatspruitstuk, dus eventjes uitboren en opnieuw tappen
nog even controleren of de andere draadeindjes ook goed waren
een nieuwe einddemper gekocht
en de nieuwe motor hangt op z'n plek
fototje van bovenaf genomen
middendemper + cat
en hij is helemaal klaar!!
er zijn wel wat kleine probleempjes geweest, zoals dat draadeindje, een toen ik hem ging starten toen ging dat eigenlijk vrij goed maar hij liep heel erg beroerd en onregelmatig, dus we dachten dat het blok maar op 4 of 5 cilinders liep, wij verder zoeken, eerst alle bobines omwisselen en kijken of dat het was, en ineens viel mijn oog op de injectorrail, die zat niet vast geschroeft dus de injectoren van de laatste 2 cilinders zaten er niet in, vast gedraaid en het blok loopt als een trein!
verder nu nog wachten tot mijn bestelling bij de dealer binnen is, een paar nieuwe koelslangen want toen we bezig waren met ontluchten bleek er een miniscuul gaatje in de slang te zitten dus kwam er koelvloeistof uit...
als het goed is krijg ik het morgen binnen en dan me auto helemaal afronden
groetjes
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
Re: grotere motor erin hangen....
Mooie foto's, wie heb die gemaakt?
Je moet dit ffies in een showroom topic zetten als we helemaal klaar zijn
Je moet dit ffies in een showroom topic zetten als we helemaal klaar zijn
Re: grotere motor erin hangen....
ziet er goed uit
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42
Re: grotere motor erin hangen....
ben afgelopen vrijdag naar het RDW in amsterdam geweest voor de keuring, het verliep eigenlijk vrij goed, hij vond dat de motor er netjes ingebouwd was en had er eigenlijk niet zoveel op aan te merken, hij kijkt naar je chassisnummer of die niet is overgezet van een andere auto, je bloknummer controlleert hij, en of de motorsteuenen niet aangepast zijn, zo ja dan moet je door naar het circuit in lelystad en dan zit je wel tegen de 1000 euro aan.
het enige waar die bij mij een opmerking over maakte was dat ik een beetje speling had bij me fuseekogel en dat liet hij me meteen zien, en na 2,5uur daar geweest te zijn kon in met tijdelijke kentekenpapieren legaal de weg op, en krijg deze week mijn echte papieren binnen en dan is het officieel een bmw 325 met de nieuwe gegevens en gewicht van de auto.
het project heeft mij in totaal ook ongeveer 2000 euro gekost, en vond het hartstikke leuk om te doen, en gewoon goed nadenken of je het wil gaan doen of niet, want je hebt aardig wat spullen nodig en ook zeker de ruimte.
mochten jullie vragen hebben of wat dan ook, stel ze gerust. het is te doen dat ombouwen zo zie je maar weer, je hebt er namenlijk ook gasten tussen zitten die lopen te zeuren van het past niet of dit kan niet en bla bla bla, als je een beetje handig bent en er vooral ZIN in hebt dan is het zeker te doen.
en veel mensen zullen zich nou afvragen waarom doe je dit nou? ....... nou gewoon omdat het kan! en dat vind ik het mooie eraan, en stiekem geeft het ook wel een kick om uiteindelijk in je auto te rijden die je zelf zo gemaakt hebt.
ik hoor het van jullie!!
groetjessss
het enige waar die bij mij een opmerking over maakte was dat ik een beetje speling had bij me fuseekogel en dat liet hij me meteen zien, en na 2,5uur daar geweest te zijn kon in met tijdelijke kentekenpapieren legaal de weg op, en krijg deze week mijn echte papieren binnen en dan is het officieel een bmw 325 met de nieuwe gegevens en gewicht van de auto.
het project heeft mij in totaal ook ongeveer 2000 euro gekost, en vond het hartstikke leuk om te doen, en gewoon goed nadenken of je het wil gaan doen of niet, want je hebt aardig wat spullen nodig en ook zeker de ruimte.
mochten jullie vragen hebben of wat dan ook, stel ze gerust. het is te doen dat ombouwen zo zie je maar weer, je hebt er namenlijk ook gasten tussen zitten die lopen te zeuren van het past niet of dit kan niet en bla bla bla, als je een beetje handig bent en er vooral ZIN in hebt dan is het zeker te doen.
en veel mensen zullen zich nou afvragen waarom doe je dit nou? ....... nou gewoon omdat het kan! en dat vind ik het mooie eraan, en stiekem geeft het ook wel een kick om uiteindelijk in je auto te rijden die je zelf zo gemaakt hebt.
ik hoor het van jullie!!
groetjessss
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 17:02
Re: grotere motor erin hangen....
Wat kosten dat nou dat keuren?
ik ben namelijk ook van plan om van me 318 een 325 te maken
ik heb een completen 325 op de kop getikt voor 700euro dus kan zo alles overzetten
gr
ik ben namelijk ook van plan om van me 318 een 325 te maken
ik heb een completen 325 op de kop getikt voor 700euro dus kan zo alles overzetten
gr