swirl flaps
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: swirl flaps
Waarom heb je de kop laten reinigen?
Of bedoel je dat je je inlaatspruitstuk heb laten reinigen?
Dit kan inderdaad wel wat verstoppen bij veel rustige kilometers (K*T EGR klep)
Of bedoel je dat je je inlaatspruitstuk heb laten reinigen?
Dit kan inderdaad wel wat verstoppen bij veel rustige kilometers (K*T EGR klep)
Re: swirl flaps
ARGH heb er gewoon een nachtmerrie over gehad vannacht
Re: swirl flaps
zo lang het geen natte droom was, hoef je je geen zorgen te maken. tazran
Re: swirl flaps
@rex66 Interresant dat je bolide sneller/sterker lijkt. Je leest vaker dat het eerder heel ietsje minder wordt.
Re: swirl flaps
Nee droomde dak aan het rijden was over de dijk en dat de motor vastliep...........
Re: swirl flaps
Damn dat is pas een nachtmerrie, ik moet er niet aan denken nu ik mijn e60 nog maar net heb :p
Re: swirl flaps
AlpinaDrachten schreef:Waarom heb je de kop laten reinigen?
Of bedoel je dat je je inlaatspruitstuk heb laten reinigen?
Dit kan inderdaad wel wat verstoppen bij veel rustige kilometers (K*T EGR klep)
Hi AlpinaDrachten,
Ja dat zal het wel zijn want als ze toch al bezig zijn en de boel open ligt, dan maar gelijk alles even netjes schoon en als nieuw maken. Overal die zwarte aankoekseltjes verwijderd.
We rijden niets als Oma en Opa Daisy, maar het was allemaal niet meer helemaal fabrieks schoon, vandaar.
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!
Re: swirl flaps
Hi Z3Mrunner,z3mrunner schreef:@rex66 Interresant dat je bolide sneller/sterker lijkt. Je leest vaker dat het eerder heel ietsje minder wordt.
Ja daar heb je gelijk in, ik had dat ook al gelezen en had me voorbereid op een waarschijnlijk ietsjes tammere auto maar het tegendeel is bij mij het geval.
Ik schreef ook niet voor niets: "Er komt onverwacht ook nog eens bij dat mijn auto merkbaar dynamischer rijdt" met de nadruk op "onverwacht".
Ik ben er niet rouwig om dat het bij mij anders uitpakt dan verwacht en ga me er ook zeker er nergens over beklagen
Ik weet niet hoe die anderen, waarbij de auto iets trager is geworden, het gedaan hebben, maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik ervoor gekozen om nieuwe blanking plates te gebruiken ipv de bestaande swirl flaps te modificeren (kompleet af te zagen of alleen de flap eruit te halen).
Misschien dat dat het verschil maakt, ik heb geen idee en ik vind het prima zo. Ik vind m'n auto beter rijden en het aller belangrijkste is dat ik het geld voor een motor revisie aan iets leukers ga uitgeven
Groetjes en een fijne dag gewenst, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!
Re: swirl flaps
Ik heb de plates ook al liggen maar er moest een nieuw spruitstuk op wegens lekkage en dan krijg je er nieuwe swirl flaps bij. Over X kilometers ga ik toch ook de plates plaatsen.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: swirl flaps
@z3mrunner,
Waarom niet per direct die blanking plates erin.
Hoeft het spruitstuk 1 maal los.
Je hebt er geen omkijken meer naar tenzij je andere reparaties hebt.
En je kunt je evt in de toekomst een zak met goud besparen.
MIjn spruitstuk was ook nog geen 3000km oud.
IK heb ze preventief toch verwijderd want ik sliep er niet van.
@rex666 ik zie het verschil niet tussen blakingplates of een ingetabt m5 inbusje die ook niet uitsteekt en glad is met de onderkant van de plate.
Meer vermogen heb ik anders niks van gemerkt
Ik merkte overigens helemaal geen verschil (ook niet beroerder lopen)
Waarom niet per direct die blanking plates erin.
Hoeft het spruitstuk 1 maal los.
Je hebt er geen omkijken meer naar tenzij je andere reparaties hebt.
En je kunt je evt in de toekomst een zak met goud besparen.
MIjn spruitstuk was ook nog geen 3000km oud.
IK heb ze preventief toch verwijderd want ik sliep er niet van.
@rex666 ik zie het verschil niet tussen blakingplates of een ingetabt m5 inbusje die ook niet uitsteekt en glad is met de onderkant van de plate.
Meer vermogen heb ik anders niks van gemerkt
Ik merkte overigens helemaal geen verschil (ook niet beroerder lopen)
Re: swirl flaps
Merk ook geen verschil. Hij heeft bij mij alleen die kleppen afgebroken
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: swirl flaps
Hi lekkerwijf,lekkerwijf1 schreef:@rex666 ik zie het verschil niet tussen blakingplates of een ingetabt m5 inbusje die ook niet uitsteekt en glad is met de onderkant van de plate.
Meer vermogen heb ik anders niks van gemerkt
Ik merkte overigens helemaal geen verschil (ook niet beroerder lopen)
Ik weet het ook niet en ik schreef daarom ook:
"Ik weet niet hoe die anderen, waarbij de auto iets trager is geworden, het gedaan hebben, maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik ervoor gekozen om nieuwe blanking plates te gebruiken ipv de bestaande swirl flaps te modificeren (kompleet af te zagen of alleen de flap eruit te halen).
Misschien dat dat het verschil maakt, ik heb geen idee en ik vind het prima zo. Ik vind m'n auto beter rijden en het aller belangrijkste is dat ik het geld voor een motor revisie aan iets leukers ga uitgeven"
Ik gebruik niet voor niets het woord "misschien", want ik weet het niet! Ik kan alleen zeggen dan de motor van mijn auto beter aanvoelt dan voorheen.
Waarom dat bij mijn auto zo is, geen idee. Waarom jij geen verschil merkt, geen idee. Het maakt me ook niet uit, het belangrijkste is dat we beide blij zijn, ja toch?
De verschillen tussen blanking plates (gebruiken) en je bestaande swirl flaps (modificeren) zijn:
- Blanking plates kosten geld (76 euro) en het verwijderen van de bestaande flaps kost alleen wat tijd.
- Dit laatste is natuurlijk alleen weer waar als je het zelf doet, want als je het door een garage laat doen dan moet je gewoon de tijd betalen die het kost om je 6 bestaande swirl flaps netjes te laten modificeren. Dit kan in sommige gevallen best eens in de buurt komen van een set blanking plates.
- Blanking plates zijn van aluminium en swirl flaps van kunstof.
- Na het plaatsen van blanking plates kan er 100% gegarandeerd niets meer afbreken of los trillen en in de motor terecht komen, want iets wat er niet is kan nu eenmaal niet afbreken of los trillen!
- Van swirl flaps waarbij de flap van verwijderd is kan er nog steeds iets afbreken of het schroefje, van de Gamma, waarmee het onstane gaatje moet worden afgedicht kan nog steeds los komen en in de motor terecht komen.
- Bij blanking plates is er niets waaraan er iets kan aankoeken en wat alsnog de luchttoevoer (fout) kan beinvloeden.
Naar mijn mening is een gemodificeerde swirl flap veel beter dan een originele swirl flap en een blanking plate oneindig veel beter dan een gemodificeerde swirl flap. Met een blanking plate kan er gewoon helemaal niets meer afbreken of los trillen!
Maar als er iemand is die technisch iets ten nadele van blanking plates weet te melden en waarom het dus beter zou zijn om swirl flaps te modificeren ipv blanking plates te gebruiken, dan hoor ik dat graag.
Als het een verhaal is waar geen speld tussen te krijgen is, dan modificeer ik mijn swirl flaps en verwissl ik ze alsnog voor mijn blanking plates.
Ik denk dat een ieder die een auto heeft met swirl flaps in de motor er iets aan zou moeten doen, wat en hoe maakt niet uit want alles is beter dan niets doen! En het mag duidelijk zijn dat ik het plaatsen van blanking plates de beste oplossing vind.
Ik wens iedereen vele gelukkige en swirl flap vrije kilometers toe.
Groetjes, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: swirl flaps
Ik ben blij,
Overigens kan er bij mij ook niks in de motor komen want een m5 bout breekt niet vanzelf af en al zou dat wel komt deze nog niet in de motor want er zit een ring onder.
Ik moest locktite aanschaffen.
M5 en tapjes speciale korte inbusjes en mijn eigen tijd.
Blanking plates had een optie geweest maar deze kende ik toen niet.
Op de gemodificeerde swirlflaps zoals ik heb gedaan koekt er ook niks aan want heb pas het spruitstuk er nog af gehad.
Affijn ik laat de discusie in het midden.
Het principe is hetzelfde en we zijn allebij blij
Overigens kan er bij mij ook niks in de motor komen want een m5 bout breekt niet vanzelf af en al zou dat wel komt deze nog niet in de motor want er zit een ring onder.
Ik moest locktite aanschaffen.
M5 en tapjes speciale korte inbusjes en mijn eigen tijd.
Blanking plates had een optie geweest maar deze kende ik toen niet.
Op de gemodificeerde swirlflaps zoals ik heb gedaan koekt er ook niks aan want heb pas het spruitstuk er nog af gehad.
Affijn ik laat de discusie in het midden.
Het principe is hetzelfde en we zijn allebij blij
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: swirl flaps
Die van rex loopt gewoon beter omdat zijn inlaatspruitstuk ook gereinigd is. Dat scheelt ook
Re: swirl flaps
En tel daar de vervanging van de chrome grill voor een zwarte hoogglans grill bij op en het lek van het beter rijden is boven water
Sorry mannen en vrouwen maar het vervangen of aanpassen van de swirl flaps heeft en kan absoluut geen effect hebben op de prestatie's, maar wil je je auto beter laten lopen dan kan je het beste je chrome grill vervangen voor een zwarte
PAS OP!!! : In combinatie met het reinigen van je inlaatspruitstuk is je auto bijna niet meer te houden
Fijn weekeinde gewenst, Rex
Sorry mannen en vrouwen maar het vervangen of aanpassen van de swirl flaps heeft en kan absoluut geen effect hebben op de prestatie's, maar wil je je auto beter laten lopen dan kan je het beste je chrome grill vervangen voor een zwarte
PAS OP!!! : In combinatie met het reinigen van je inlaatspruitstuk is je auto bijna niet meer te houden
Fijn weekeinde gewenst, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!