Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Afgelopen keren bij mij waren toch langzaam beter qua verbruik.
1 op 14,61
1 op 15,85 (mijn record tot nu toe )
1 op 13,93 tja .. krijg na een recordpoging
Totaal staat ie bij mij op 14,56 met zo`n kleine 16000 km (excel bestandje )
1 op 14,61
1 op 15,85 (mijn record tot nu toe )
1 op 13,93 tja .. krijg na een recordpoging
Totaal staat ie bij mij op 14,56 met zo`n kleine 16000 km (excel bestandje )
-
Probleem is ook 90% van de Nederlanders kijkt niet in de spiegel en kan dus niet fatsoenlijk rijden. Ik wil nu niet zeggen dat ik altijd even netjes ben maar ik kijk wel in mijn spiegel (kijk maar een blik op de weg of wegmisbruikers... als ik gek doe en er rijd iemand achter me ga ik van het gas zovaak rijden ze er al 10 min achter voordat ze aangehouden worden.....) .. afgelopen maandag nog een snelle rit richting vliegveld.. meeting liep uit en daarna moest ik mn vliegtuig nog halen dus dan ga je iets dieper met je gas....AnCo schreef:AlpinaDrachten schreef: Continue 180/190 op de cruise... /quote]
Lijkt me wel leuk om een keer lekker te planken. Hier in Holland lukt dat niet. de gelegehied is er nauwelijks voor en het risico dat ze je met deze snelheid flitsen vind ik tamelijk prijzig.
Ik moest verd******* zovaak vol in de ankers omdat er weer zo een mongool zonder in zijn spiegel te kijken gaat inhalen met 115..... Helemaal met het weekendje Duitsland in mn achterhoofd was het weer even wennen en flink opletten hiero...
Geen spiegel kijken staat hier in Ned volgens mij geen bekeuring op.... die mogen ze er wel in gooien !!!!
Die ik tegen kom rijden nog geeneens 115... Laatst 1 oude Opel voor me, met 100 voorbij een colonne vrachtwagens... Toen ie eindelijk naar rechts ging had ik 2 lege banen voor me.... ff m'n frustraties met het rechtervoetje botgeviert... :>AlpinaDrachten schreef:Probleem is ook 90% van de Nederlanders kijkt niet in de spiegel en kan dus niet fatsoenlijk rijden. Ik wil nu niet zeggen dat ik altijd even netjes ben maar ik kijk wel in mijn spiegel (kijk maar een blik op de weg of wegmisbruikers... als ik gek doe en er rijd iemand achter me ga ik van het gas zovaak rijden ze er al 10 min achter voordat ze aangehouden worden.....) .. afgelopen maandag nog een snelle rit richting vliegveld.. meeting liep uit en daarna moest ik mn vliegtuig nog halen dus dan ga je iets dieper met je gas....AnCo schreef:AlpinaDrachten schreef: Continue 180/190 op de cruise... /quote]
Lijkt me wel leuk om een keer lekker te planken. Hier in Holland lukt dat niet. de gelegehied is er nauwelijks voor en het risico dat ze je met deze snelheid flitsen vind ik tamelijk prijzig.
Ik moest verd******* zovaak vol in de ankers omdat er weer zo een mongool zonder in zijn spiegel te kijken gaat inhalen met 115..... Helemaal met het weekendje Duitsland in mn achterhoofd was het weer even wennen en flink opletten hiero...
Geen spiegel kijken staat hier in Ned volgens mij geen bekeuring op.... die mogen ze er wel in gooien !!!!
Misschien nog wel een relevant artikel met betrekking tot de onderlinge verschillen...
Leuk artikel. Sinds een paar maanden ben ik me deze rijstijl aan het aanleren. jawel... aanleren want mijn "oude" rijstijl was gassen en remmen. Of tewel... "lekker" stressen. Die "niewe" rijstijl is niet alleen goed voor de portomonee maar ook voor je zelf, je weet wel, een beetje relexter x| Doe ik dan nooit iets met die 150 pktjes... ja zeker wel, maar gedosserd, zo van... aan het eind van een rit even alles eruit halen wat er inzit en lekker "aso" door het verkeer heen blazen . Met deze gecombineerde rijstijl zit ik tot nu toe op een verbruik van ± 1:15.8 (320td)Griffendahl schreef:Misschien nog wel een relevant artikel met betrekking tot de onderlinge verschillen...
Met mijn vorige auto was het nieuwe rijden compleet niet te doen, dan reed je bij 45 al in V...
Met deze auto is het echt super, je wordt er inderdaad echt heerlijk relaxed van en 1:19 is geen probleem 't Bevalt mij wel
Met deze auto is het echt super, je wordt er inderdaad echt heerlijk relaxed van en 1:19 is geen probleem 't Bevalt mij wel
Mijn totaal gemiddelde is 0.1/100Km gezakt naar 5,7!
De laatste tijd iets zuiniger gaan rijden
Klik op het icoon in mijn onderschrift!
De laatste tijd iets zuiniger gaan rijden
Klik op het icoon in mijn onderschrift!
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 25 apr 2008, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik neem aan dat de oplopende temperaturen nu ook bijdragen aan een gunstiger verbruik?
Mijn verbruik schommelt overigens nog steeds tussen 1 op 18,8 (meest ongunstige tank) en 1 op 19,7 (meest gunstig gereden tank).
Mijn verbruik schommelt overigens nog steeds tussen 1 op 18,8 (meest ongunstige tank) en 1 op 19,7 (meest gunstig gereden tank).
Vandaag weer getankt, nu een volledige dosis "dieselgoedje" van Supro toegevoegd. Kijken hoe hij nu gaat lopen, ben benieuwd of de souplesse van de motor nog meer verbeterd, met m'n nieuwe LMM ben ik iig meer dan tevreden!
Verbruik momenteel op 6ltr/100km ivm mijn "defecte" turbo. (zie Supro-topic)
Ik trek veelvuldig in 2 en 3 vanaf 1000rpm door naar 35005pm om de klep in de turbo weer los te krijgen. Al met al toch een redelijke actieradius/verbruik.
Klik op de verbruiks meter in mijn onderschrift voor alle details.
Verbruik momenteel op 6ltr/100km ivm mijn "defecte" turbo. (zie Supro-topic)
Ik trek veelvuldig in 2 en 3 vanaf 1000rpm door naar 35005pm om de klep in de turbo weer los te krijgen. Al met al toch een redelijke actieradius/verbruik.
Klik op de verbruiks meter in mijn onderschrift voor alle details.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
Hmm, vanochtend de BC gereset voor ik naar m'n werk reed, daar aangekomen stond ie op 6,1/100km... :?
Wel rustig gereden gemiddeld 100km/h op de snelweg, geen oog toeren inhaal acties, laatste stuk door 60km gebied met de steptronic op geschakeld naar de 5. Zuiniger rijden is dus wel haalbaar, maar vergt wat meer moeite......
Wel rustig gereden gemiddeld 100km/h op de snelweg, geen oog toeren inhaal acties, laatste stuk door 60km gebied met de steptronic op geschakeld naar de 5. Zuiniger rijden is dus wel haalbaar, maar vergt wat meer moeite......
- Spoiler: Laat zien
-
5.6 l /100km. Moet ik wel mijn best voor doen anders gaat ie naar 5.7.
-
die van mij
BC 5.2 km
Werkelijk 6.8 km
BC 5.2 km
Werkelijk 6.8 km