Hulp bij aankoop bmw e36 328 cabrio

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
RobbieRocket

Hulp bij aankoop bmw e36 328 cabrio

Bericht door RobbieRocket » 04 jun 2011, 21:13

Beste iedereen,

Aangezien ik aan twijfelen ben tussen een e30 en een e36 cabrio, vind ik een e36 toch ook wel errugggg gaaf !
Maar het gaat dus hoe dan ook om een cabriolet.
Als het de E36 wordt dan gaat mijn huidige auto eruit. :ja:

Nou vind ik deze auto's wel mooi, maar geen id waar ik verder op moet letten.
Nou kwam ik deze auto tegen:

http://link.marktplaats.nl/452021367" onclick="window.open(this.href);return false;

Die vind ik wel erg mooi, en wil kijken of ik daaruit ga komen met de prijs met dat bedrijf.
Misschien kennen julllie deze auto / kenteken : 19-JX-SB wel, en weten jullie dus van wie die is geweest of dat het een ragbak is ???

Graag zou ik ook willen weten waar ik op moet letten met deze auto's.

Alvast mijn dank daarvoor

Griffendahl

Re: Hulp bij aankoop bmw e36 328 cabrio

Bericht door Griffendahl » 04 jun 2011, 21:32

Zat zelf met dezelfde keuze en ben twee maand geleden voor een E36 328i cabrio gegaan.

Vind het opvallend dat er geen foto's van het interieur op staan... Ik heb deze destijds ook gezien, heb die aan me voorbij laten gaan vanwege de kleur en het feit dat het geen facelift model is. De datum 24-5 is imho dus niet de eerste keer dat deze auto erop gezet is, dat of hij is recent van eigenaar veranderd en weer opnieuw aangeboden.

RobbieRocket

Bericht door RobbieRocket » 04 jun 2011, 21:40

en wat heb je uiteindelijk voor de jouwe betaald en wat is de km stand?
en welk bouwjaar is die dan? update versie ??

RobbieRocket

Bericht door RobbieRocket » 04 jun 2011, 21:46

hier nog wat extra foto's

http://www.fermonia-handelsonderneming. ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 04 jun 2011, 21:54

Mijne is 2 jaar nieuwer, ga hier geen prijzen op het forum roepen, daarbij komt die uit Duitsland... Als je het echt wilt weten kan je een PM sturen :)

Mijn huidige is van 1997, meer informatie vind je hier. Wij hebben hem overigens echt als hobby auto naast de E46. De auto ziet alleen mooi weer buiten, de rest van de tijd staat die netjes binnen. Zou hem zelf - geloof ik - niet graag als daily rijden.

RobbieRocket

Bericht door RobbieRocket » 05 jun 2011, 07:45

@griffendahl Waarom zou je de e36 niet graag als daily rijden?
wel mooie bak hoor die jij hebt !

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 jun 2011, 09:20

Met name vanwege het verbruik en het feit dat een cabrio toch niet zo degelijk aanvoelt als een dichte auto. Cabrio heeft met de kap dicht toch hier en daar wel een kraakje en een piepje, terwijl de sedan dat niet heeft. (Cabrio heeft het eigenlijk ook niet met de kap open, maar als daily zul je ook veel met de kap dicht rijden)

Verder vind ik de cabrio met kap dicht naar achteren behoorlijk onoverzichtelijk en moeilijk in te schatten, heb er gelukkig wel PDC op. Dat scheelt nog iets.

't Zijn overigens allemaal problemen die wij met de cabrio als tweede auto eigenlijk nagenoeg niet ervaren omdat we er weinig mee rijden, en als we rijden is het mooi weer en doen we de kap los ;) En dan is het gewoon echt een superheerlijke auto !!

j0eyv

Bericht door j0eyv » 05 jun 2011, 11:21

Deze auto staat 5 km van mijn huis vandaan. Mocht het nodig zijn wil ik eventueel wel met je mee gaan kijken. Hier dien je mij even een PB voor te sturen. Persoonlijk ken ik de wagen niet van zien hier in Roermond. Ziet er wel erg goed uit!
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

U-car

Bericht door U-car » 05 jun 2011, 14:12

Hmm, E36 cabrio heeft geen neerklapbare achterbank, er zitten geen hoofdsteunen op de achterbank, hoofdsteun bestuurdersstoel ziet er niet fris uit.

Deze cabrio lijkt me mooi van ver en ver van mooi.
Hij is wel aan de prijs, terwijl de auto lang niet de uitrusting heeft die je voor die prijs mag verwachten.

Verder heeft de auto helemaal geen multifuncioneel stuur zoals beschreven in de advertentie. Het zijn allemaal kleine dingen die niet kloppen, maar waardoor ik gewoon verder zou kijken en deze laten staan.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

RobbieRocket

Bericht door RobbieRocket » 05 jun 2011, 14:42

Lijkt me duidelijk genoeg !
Die laten we dus staan !!!!
Bedankt U - car

Richy

Bericht door Richy » 05 jun 2011, 14:53

Voor een mooie E36 cabrio kun je toch beter in DE kijken.
328 cabrio's zijn er ook niet zoveel in NL..

De E36 is naar mijn mening prima als daily te rijden mits je de hardtop gebruikt.
Dan kun je hem zelfs in de winter blijven rijden (als coupé).

Zoals eerder gezegd zou ik ook voor een facelift model gaan (vanaf eind '96 begin '97)

Succes!

Jaapi

Bericht door Jaapi » 05 jun 2011, 15:16

RobbieRocket

Bericht door RobbieRocket » 05 jun 2011, 15:22

@ Jaapi, die is wel met airco in ieder geval :)
Maar de kleur... hmm...NEE zwart of blauw vind ik wel mooi, en een m3 bumper maakt um wel af.
en natuurlijk een vol electrisch dak :whistle:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 05 jun 2011, 15:29

Staat wel el. dak. Tsja die kleur op deze foto's valt het tegen maar het is erg mooie kleur in het daglicht / zon

Zal mijn mening nog even geven :P , maar als daily zou ik er idd wel 1 kopen met hardtop. Verbruik..ja weet je van te voren maar anders was je ook wel naar een aygo aan het zoeken toch? gehehe

RobbieRocket

Bericht door RobbieRocket » 05 jun 2011, 18:29

ghehe... ja verbruik zal wel 1 op 8 zijn denk ?
Maar goed, cabrio rijden lijkt me super relaxt !!
Alleen moet er wel een trekhaak achter, ma goed dat mag de pret niet drukken...
Anders was ik (ook) gaan kijken naar een M3 denk, maar dat gaat dus niet, een trekhaak op een M3.. :nee:
Stiekem kijk ik ook met een schuin oog naar een E46, maar ja of ik die kan betalen...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”