bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Goedeavond,
Eergister wederom pech met de bimmer.
Wist het al meteen toen ik een stukje ging rijden. Precies hetzelfde als een paar mnd terug, bobine!
Vandaag is dus getracht om dit te verhelpen, maar helaas nog zonder resultaat. Bobine was kapot, was een oude iig, maar toen deed ie het nog niet, dus zijn ze verder gaan kijken, bougie kapot.
Morgen (als er tijd is) gaan ze verder meten vanaf computer naar bobine, ik hoop een draadbreuk???
Wie weet wat meer...
Gr Chris
Eergister wederom pech met de bimmer.
Wist het al meteen toen ik een stukje ging rijden. Precies hetzelfde als een paar mnd terug, bobine!
Vandaag is dus getracht om dit te verhelpen, maar helaas nog zonder resultaat. Bobine was kapot, was een oude iig, maar toen deed ie het nog niet, dus zijn ze verder gaan kijken, bougie kapot.
Morgen (als er tijd is) gaan ze verder meten vanaf computer naar bobine, ik hoop een draadbreuk???
Wie weet wat meer...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
O ja, een dag ervoor toen ie nog netjes functioneerde zag mijn vriendin een rookpluimpje voor de voorruit (buiten) misschien was dat een sluiting ergens? Rook ook iets zei ze... Functioneerde gewoon goed, en volgende dag op de snelweg pech...
Gr Chris
Gr Chris
Laatst gewijzigd door chrisE46 op 01 jun 2011, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 316i EXE sedan 2002
Daarom in ieder geval die dingen allemaal tegelijk vervangen! Zo duur zijn ze niet en dan kan je de bobines tenminste uitsluiten. Heb er met mijn vorige golf ook hetzelfde gelazer mee gehad, de ene na de andere ging kapot. Toen bij mijn huidige bmw er een stuk ging (3jaar terug) heb ik dan ook niet getwijfeld en 4 nieuwe gehaald, was 120 euro kwijt...
BMW 318CI 2003 M-Technik II
Ja ok, maar na vervanging doet ie het nog niet..
Koop ook geen BMW om onderdelen mee te vervoeren ;-)
Gr Chris
Koop ook geen BMW om onderdelen mee te vervoeren ;-)
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Je wilt goedkoop uit zijn
De levensduur van de bobines is nagenoeg gelijk. Vervang zowiezo alle bougies, dat kost geen drol. Vervang als het nog niet goed is de bobines. Je kunt bobines ook uitwisselen ( pen bobines ) Eff uitlezen en als de fout nog steeds in de zelfde cilinder zit is er waarschijnlijk of geen aansturing of ECU defect. Andere gast van dit forum had dit ook en was de ECU defect inwendig.
De levensduur van de bobines is nagenoeg gelijk. Vervang zowiezo alle bougies, dat kost geen drol. Vervang als het nog niet goed is de bobines. Je kunt bobines ook uitwisselen ( pen bobines ) Eff uitlezen en als de fout nog steeds in de zelfde cilinder zit is er waarschijnlijk of geen aansturing of ECU defect. Andere gast van dit forum had dit ook en was de ECU defect inwendig.
En wat gaat me een ecu kosten?
Bij mn coltje uit 1994 heb ik de ecu zelf gemaakt. Condensator vervangen, die gaan lekken als ze ouder worden en dan gaat je printplaat eraan.
Gr chris
Bij mn coltje uit 1994 heb ik de ecu zelf gemaakt. Condensator vervangen, die gaan lekken als ze ouder worden en dan gaat je printplaat eraan.
Gr chris
Laatst gewijzigd door chrisE46 op 31 mei 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 316i EXE sedan 2002
Het komt niet vaak voor dat een ecu sneuvelt door een defecte bobine maar het kan natuurlijk wel gebeuren. Nieuwe ecu moet je denk ik wel op 1000 tot 1500 eur rekenen ( moet ook gecodeerd worden ivm ews en dergelijke). Wellicht is ie te herstellen (sommige ecu's zitten volledig ingegoten en kunnen niet hersteld worden). Ik neem dan aan dat er gewoon 1 eindtrap van tbv de aansturing bobines is gesneuveld oid. Maar zou vooralsnog even wachten tot er nieuwe bougies inzitten.
BMW 318CI 2003 M-Technik II
Yup. NOOIT 1 bougie vervangen.
Ach, hij rijd iig op 3 cylinders ;-)
Maar ik word niet vrolijk als de ecu kapot is.
Hij had eea uitgewisseld.
Morgen zal ik wel meer weten, dan gaat ie meten. Was iig de voorste bobine en bougie. Dus ik denk dat ie vanaf de ECU gaat meten, hoop dat ie nog wat uitstuurd, maar ik ga al uit van het ergste. En dan komt er denk ik een te koop boordje op!
Maatje van me had met zijn toledo 2 bobines kapot tegelijk, dingen worden te warm, zitten te diep weggestopt! Bij Renault ook veel kapot (16V)
Gr Chris
Maar ik word niet vrolijk als de ecu kapot is.
Hij had eea uitgewisseld.
Morgen zal ik wel meer weten, dan gaat ie meten. Was iig de voorste bobine en bougie. Dus ik denk dat ie vanaf de ECU gaat meten, hoop dat ie nog wat uitstuurd, maar ik ga al uit van het ergste. En dan komt er denk ik een te koop boordje op!
Maatje van me had met zijn toledo 2 bobines kapot tegelijk, dingen worden te warm, zitten te diep weggestopt! Bij Renault ook veel kapot (16V)
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Is uitgelezen en mist een injector. dus weet nog niets, gelukkig heb ik een betrouwbare mitsubishi colt en geen haast. Heeft ook al injector omgewisseld, mag niet baten.
Gr Chris
Ps 2e bericht aangepast ^ bovenaan pagina
Gr Chris
Ps 2e bericht aangepast ^ bovenaan pagina
BMW 316i EXE sedan 2002
Het is gevonden de computer is kapot. Kosten 350ex btw om te maken, valt nog enigzins mee.
Dus tip! Vervang je bobines op tijd!! Ook al doen ze het nog goed...
Gr Chris
Dus tip! Vervang je bobines op tijd!! Ook al doen ze het nog goed...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
bedankt voor de tip met "vervang je bobines op tijd". Maar zo werkt het niet. De ECU is niet kortsluitvast en weet geen raad met overtollige "hi-power". Dat is een ontwerpfout en dat is ze wel degelijk aan te rekenen. Alleen is er nooit iemand thuis als je hier bakzeil me probeert te halen bij de fabrikant.
Leuk als iemand de kosten zelf mag ophoesten voor de fouten van een ander.
Leuk als iemand de kosten zelf mag ophoesten voor de fouten van een ander.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Tsja het is niet leuk maar ik zal toch moeten blijven rijden haha!
Volgende auto is denk ik geen BMW meer. Ook al zegt mijn bovagarage dat dit niet veel voorkomt. (andere garage btw) Jammer dat het niet in mijn garantieperiode is gebeurt!
Morgen trouwen, kost al genoeg.
Als het goed is hoor ik vandaag of ie klaar is... En dan zetten ze het maar op de rekening
Grtzz
Volgende auto is denk ik geen BMW meer. Ook al zegt mijn bovagarage dat dit niet veel voorkomt. (andere garage btw) Jammer dat het niet in mijn garantieperiode is gebeurt!
Morgen trouwen, kost al genoeg.
Als het goed is hoor ik vandaag of ie klaar is... En dan zetten ze het maar op de rekening
Grtzz
BMW 316i EXE sedan 2002
trouwen doe je toch wel in een klassieke mercedes?
Wens ik je veel plezier toe op een van de mooiste dagen in je leven, morgen!
Wens ik je veel plezier toe op een van de mooiste dagen in je leven, morgen!
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Hahaha! Gaat helemaal goedkomen, bedankt!!
Trouwen gaan we in een Mustang Cabrio (uiteraard een witte), volgens mij is ie van 2009.. open uitlaat systeem, lekker geluidje hoorrr...
Grtz Chris
Trouwen gaan we in een Mustang Cabrio (uiteraard een witte), volgens mij is ie van 2009.. open uitlaat systeem, lekker geluidje hoorrr...
Grtz Chris
BMW 316i EXE sedan 2002