veel geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
raymond stam

veel geluid

Bericht door raymond stam » 08 jun 2011, 11:20

hallo ik heb een 316i 2003 als hij koud is en ik start dan lijkt het wel een oude diesel en met een klein min is het weg en loopt hij mooi . mijn buurman heeft het zelfde hij zegt dat dat normaal is maar ik geloof niet dat bmw dat zo maakt

giedo

Re: veel geluid

Bericht door giedo » 08 jun 2011, 19:42

Hallo
Controleer of je vrijloop poelie van je dynamo kapot is. Geef er een draai aan naar lings moet hij door slippen en naar rechts moet de dynamo meer draaien.

von jot

Bericht door von jot » 08 jun 2011, 21:44

Kan van alles zijn... Lagers, poulies, oliepomp, waterpomp, kleppen, tuimelaars, enz... Wat meer info zou heel wat makkelijker zijn!

muller1007

Bericht door muller1007 » 09 jun 2011, 09:11

Voordat je denkt dat er iets stuk is, het kan ook gewoon de secundaire luchtpomp (oftewel de "reducering uitlaat gifstoffen-luchtpomp") zijn die je hoort. Ik had exact diezelfde klacht met mijn 318i (2004), maar dat blijkt heel normaal te zijn bij dit type motor. Dat ding springt aan bij een koude start en maakt een vrij zwaar brommend geluid, bijna alsof er een lekje in je uitlaat zit. De ene maakt iets meer geluid dan de andere, maar je hoort hem altijd. Na ongeveer dertig seconden á een minuut, gaat de luchtpomp weer uit en loopt de motor rustig. Als je voor je auto staat met de motorkap open, zie je de pomp links naast je motorblok, naast de olievuldop. Een rond kunststof apparaat. Luister maar eens als je je motor koud gestart hebt.

vegito

Bericht door vegito » 10 jun 2011, 09:21

Het geluid is normaal. Als je je motorkap open maakt dan zie je links een grote ronde unit vlak naast de motor. Bij een koude start komen er emissie vrij die schadelijk zijn voor het mileu de emissie komen namelijk vanuit je uitlaat die gefilterd wordt. Je zal ook opgemerkt hebben dat ie dit voor een minuut lang dit doet en daarna zichzelf uitschakelt eigenlijk. Vroeger bij de E36 versie hadden deze strenge emissie eisen niet waardoor je dit geluid ook niet zal vinden echter alleen bij de E46 model en daar verder natuurlijk.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

postbus24

Bericht door postbus24 » 10 jun 2011, 12:46

-Als het de extra luchtpomp is kan je dat makkelijk nakijken door de zekering ervan evan te verwijderen (of de stekker onderaan de pomp lostrekken maar zorg dat dat het losse kabeltje niet tussen je v-snaar sukkelt-> zekering verwijderen is veiliger)

-het kan ok net zogoed de DISA klep zijn die ervoor bekend staat om een diesel geluid te produceren (zoek maar op youtube) als daar wat speling op zit.

Je kan eventueel VOORZICHTIG !!! met een stukje tuinslang aan je oor op zoek gaan waar het geluid percies vandaan komt want een motor kan heel wat geluidjes produceren met alerhande onderdeeltjes die niet zo vlot draaien :X

raymond stam

Bericht door raymond stam » 10 jun 2011, 21:45

muller1007 schreef:Voordat je denkt dat er iets stuk is, het kan ook gewoon de secundaire luchtpomp (oftewel de "reducering uitlaat gifstoffen-luchtpomp") zijn die je hoort. Ik had exact diezelfde klacht met mijn 318i (2004), maar dat blijkt heel normaal te zijn bij dit type motor. Dat ding springt aan bij een koude start en maakt een vrij zwaar brommend geluid, bijna alsof er een lekje in je uitlaat zit. De ene maakt iets meer geluid dan de andere, maar je hoort hem altijd. Na ongeveer dertig seconden á een minuut, gaat de luchtpomp weer uit en loopt de motor rustig. Als je voor je auto staat met de motorkap open, zie je de pomp links naast je motorblok, naast de olievuldop. Een rond kunststof apparaat. Luister maar eens als je je motor koud gestart hebt.
oke bedankt het geluid komt van die lucht pomp weer een zorg minder :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”