Auto trilt bij opkomen koppeling
Auto trilt bij opkomen koppeling
Hallo allemaal,
Vlak voordat de koppeling volledig is opgekomen trilt de auto. Dit heb ik vooral bij het wegrijden in de 1e versnelling en minder in de 2e.
Het gebeurt dus niet gedurende het hele opkomen van het pedaal maar aan het eind.
Ik heb een 318i benzine uit 2003 met 105.000 op de teller.
Wat zou dit kunnen zijn,
alvast bedankt, groet,
Ko
Vlak voordat de koppeling volledig is opgekomen trilt de auto. Dit heb ik vooral bij het wegrijden in de 1e versnelling en minder in de 2e.
Het gebeurt dus niet gedurende het hele opkomen van het pedaal maar aan het eind.
Ik heb een 318i benzine uit 2003 met 105.000 op de teller.
Wat zou dit kunnen zijn,
alvast bedankt, groet,
Ko
Re: Auto trilt bij opkomen koppeling
Mijne heeft dit ook een beetje. Een e46 compact uit 2002 met 95.000 op de teller. Mijn garage wist mij te vertellen dat dit duid op een krom vliegwiel. Maar dat je hier nog prima vele kilometers mee kan maken. Misschien is dit bij jou ook het geval.
Grt,
René
Grt,
René
- largeproject
- Contacteer:
Had mijn oude E34 ook,was wel lastig met file rijden,maar heeft bij mijn 350.000km gedraait zonder problemen.
Nou weet ik niet hoe het met alle BMW modelen tegenwoordig zit,maar der zijn er die een 2 massa vliegwiel hebben.
Gelukkig is deze niet zo slecht als van de VAG auto's.die kon je met 160.000 vervangen en soms nog eerder waneer je meer vermogen der uit ging halen.
Nou weet ik niet hoe het met alle BMW modelen tegenwoordig zit,maar der zijn er die een 2 massa vliegwiel hebben.
Gelukkig is deze niet zo slecht als van de VAG auto's.die kon je met 160.000 vervangen en soms nog eerder waneer je meer vermogen der uit ging halen.
Ik had dat op mijn E36 ook, ik heb dat probleem alleen nooit laten repareren. Het is inderdaad erg lastig in een file. Ik weet helaas geen oplossing voor je. Succes ermee!largeproject schreef:Had mijn oude E34 ook,was wel lastig met file rijden,maar heeft bij mijn 350.000km gedraait zonder problemen.
Kheb het ook maar alleen de eerste 15 minuten.
Bedankt voor jullie reacties.
Het trillen heb ik overigens als ik een tijdje heb gereden het eerste half uur is er niets aan de hand (bij optrekken in dit half uur). Dus net andersom als superalio!
Ik heb de auto pas in bezit en er zit BOVAG garantie op. Ik heb het met de proefrit dus niet gemerkt ;(
Mijn probleem is in hoeverre dit als garantie is hard te maken of ermee leren leven zoals enkele van jullie ook doen.
Groet,
Ko
Het trillen heb ik overigens als ik een tijdje heb gereden het eerste half uur is er niets aan de hand (bij optrekken in dit half uur). Dus net andersom als superalio!
Ik heb de auto pas in bezit en er zit BOVAG garantie op. Ik heb het met de proefrit dus niet gemerkt ;(
Mijn probleem is in hoeverre dit als garantie is hard te maken of ermee leren leven zoals enkele van jullie ook doen.
Groet,
Ko
Had precies hetzelfde, na ongeveer 5 km rijden was het weg. Af en toe met file rijden voelde ik hem nog een beetje trillen
Auto 3 maanden geleden gekocht met huis selectie en na wat aandringen is deze week de koppeling vervangen, tot nu toe nog niets voelen trillen.
Wat ze precies hebben vervangen weet ik nog niet, want ik was behoorlijk pissig op dat moment dat ik de auto ophaalde want andere dingen wat nog gedaan moest worden was nog niet gebeurt( afspraak daarvoor ook al niet ) en de verantwoordelijke persoon was die dag niet aanwezig, kan ik weer een afspraak maken wat mij weer 3 uur kost om heen en weer te rijden.
Auto 3 maanden geleden gekocht met huis selectie en na wat aandringen is deze week de koppeling vervangen, tot nu toe nog niets voelen trillen.
Wat ze precies hebben vervangen weet ik nog niet, want ik was behoorlijk pissig op dat moment dat ik de auto ophaalde want andere dingen wat nog gedaan moest worden was nog niet gebeurt( afspraak daarvoor ook al niet ) en de verantwoordelijke persoon was die dag niet aanwezig, kan ik weer een afspraak maken wat mij weer 3 uur kost om heen en weer te rijden.
De auto van mij heeft precies hetzelfde ben naar de garage geweest en het had met de koppelingplaten de maken. De garagehouder had het over plakkende koppelingsplaten ik zal ze daarom binnenkort maar is vervangen want ik word er gek van. Het zal wel een mooie rekening worden van ongeveer 500 euro (|
Is inderdaad de koppelingsplaat, de M40 motor was en is er berucht om.
Kocht in 1988 een nieuwe E30 318i die dit vanaf het begin had en na 3000 km van ellende de plaat
vervangen door een exemplaar van sachs, probleem opgelost.
In 1991 het zelfde verhaal met een E36 318i, part of the deal, weer vervangen.
Ok de M65 motoren schijnen er koud nog wel eens last van te hebben maar niet zo hevig als de M40,
daar was in de file gewoon niet mee te rijden.
Kocht in 1988 een nieuwe E30 318i die dit vanaf het begin had en na 3000 km van ellende de plaat
vervangen door een exemplaar van sachs, probleem opgelost.
In 1991 het zelfde verhaal met een E36 318i, part of the deal, weer vervangen.
Ok de M65 motoren schijnen er koud nog wel eens last van te hebben maar niet zo hevig als de M40,
daar was in de file gewoon niet mee te rijden.
heb dat ook voorhad met mijn oude 318 dt waren ander soort koppelingsplaten,,minder vervuilend
in de garage zijden ze dat het geen kwaad kon
wel niet te doen met warme motor in fiele
in de garage zijden ze dat het geen kwaad kon
wel niet te doen met warme motor in fiele
Mijn koppelingsplaten moeten dus worden vervangen. Ik ben vandaag bij de ANWB langs geweest, ook zij
komen tot de conclusie dat de boel (platen en druklager) moet worden vervangen.
Weet iemand hoe duur dit ongeveer ïs bij de dealer en een niet-dealer? Ik las al Euro 500, niet goedkoop.
Groet,
Ko
komen tot de conclusie dat de boel (platen en druklager) moet worden vervangen.
Weet iemand hoe duur dit ongeveer ïs bij de dealer en een niet-dealer? Ik las al Euro 500, niet goedkoop.
Groet,
Ko