De koppeling (CDV)
Re: De koppeling (CDV)
Volgens mij zit dit onderdeel alleen op E46 modellen en niet op jouw E36.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 23:20
Re: De koppeling (CDV)
De E36 heeft de CDV op enkele modellen
Als het goed is zit de CDV op auto's met OBD2 (dus na 6-1996), waarvan de 318i, 320i, 323i, 328i, 320d, en de M3, waaronder dus ook de E36 varianten na 06-1996, want de M43B18 motor is ook gebruikt bij de eerste E46 modellen in o.a. de 318i..
De E36 FL heeft de OBD2, want mijn auto is dus van ná 1996..
Dit klinkt allemaal erg vaag heb ik het idee in combinatie met wat ik heb bevonden..
Het plaatje is namelijk van een EU M43B18 E36 cabrio met handbak van 07-1997. Hier staat duidelijk een nummer 21, wat naar mijn idee verdacht veel lijkt op de CDV die jullie beschrijven en hebben laten zien... :?
De CDV is trouwens ook aanwezig op de nieuwste BMW's, waaronder sommige modellen van de E9x-serie.. waaronder de E90 318i..
Als het goed is zit de CDV op auto's met OBD2 (dus na 6-1996), waarvan de 318i, 320i, 323i, 328i, 320d, en de M3, waaronder dus ook de E36 varianten na 06-1996, want de M43B18 motor is ook gebruikt bij de eerste E46 modellen in o.a. de 318i..
De E36 FL heeft de OBD2, want mijn auto is dus van ná 1996..
Dit klinkt allemaal erg vaag heb ik het idee in combinatie met wat ik heb bevonden..
Het plaatje is namelijk van een EU M43B18 E36 cabrio met handbak van 07-1997. Hier staat duidelijk een nummer 21, wat naar mijn idee verdacht veel lijkt op de CDV die jullie beschrijven en hebben laten zien... :?
De CDV is trouwens ook aanwezig op de nieuwste BMW's, waaronder sommige modellen van de E9x-serie.. waaronder de E90 318i..
Re: De koppeling (CDV)
Gisteren alle remmen laten vervangen en meteen ook de cdv eruit laten halen. Man wat een verschil, ik kan weer gewoon snel optrekken
- Stievn Poal
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 21:08
- Locatie: omg. Deventer
Re: De koppeling (CDV)
Ik heb vanavond de CDV er ook uit gehaald, (320d Touring bj. 2000). Man wat een klein gaatje zit daar in!
Ik kan hem nog niet testen, want de reden dat ik hem loshaalde was omdat m'n koppelingscilinder lek is. Kwam toevallig op dit topic terecht omdat ik wat info zocht over wat een koppelingscilinder kost. Iemand een idee wat zown ding nieuw kost orgineel BMW?
Morgen denk ik maar een nieuwe halen bij de dealer (Dusseldorf). Maar kan ook nog wel even kijken of er 1 2e hands op marktplaats staat.
Ben benieuwd naar het verschil!
Ik kan hem nog niet testen, want de reden dat ik hem loshaalde was omdat m'n koppelingscilinder lek is. Kwam toevallig op dit topic terecht omdat ik wat info zocht over wat een koppelingscilinder kost. Iemand een idee wat zown ding nieuw kost orgineel BMW?
Morgen denk ik maar een nieuwe halen bij de dealer (Dusseldorf). Maar kan ook nog wel even kijken of er 1 2e hands op marktplaats staat.
Ben benieuwd naar het verschil!
E46 330D Touring M-tech
E36 Compact 325ti Driftmissile
E36 Compact full spec driftmachine nu motorloos
3x E36 Compact 316i. Spareparts
E36 Touring 318i
E32 740i
Volvo 740 Turbo 1985
VW LT35 L2H2 Autosportcamper
1/6 Cadillac Fleetwood Brougham Limo 1985
E36 Compact 325ti Driftmissile
E36 Compact full spec driftmachine nu motorloos
3x E36 Compact 316i. Spareparts
E36 Touring 318i
E32 740i
Volvo 740 Turbo 1985
VW LT35 L2H2 Autosportcamper
1/6 Cadillac Fleetwood Brougham Limo 1985
Re: De koppeling (CDV)
tussen 30 en 50 euro kosten die dingen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: De koppeling (CDV)
Gisteren de CDV laten weghalen, merk er opzicht niet direct iets van maar heb er ook bijna niet mee gereden sinds dien.. Vanavond zal ik eens een uitgebreidere testritje maken.
Increase the Peace!
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: De koppeling (CDV)
DJLeonardo schreef:Wat een domme reactie. Zeg dan gelijk:" sorry meneer, we verkopen hier wel BMW's maar we hebben er verder geen verstand van"318icabriozld schreef:Werd me zelfs verteld dat ze het daar, mocht het bestaan, niet zouden uitvoeren omdat je dan onderweg misschien zonder koppeling zou kunnen komen te staan en dat het er "Echt niet voor niks inzit, meneer..." (|
Delaers staan nou niet bepaald bekend om hun kennis van de auto's, althans dat is mijn ervaring. Jij hebt gewoon de CDV. hij is er zo uit. binnen een minuut. Zoek gewoon even een BMW specialist op. Het ding stelt niks voor. Gewoon een buisje met een vernauwing waardoor de vleoistof wat minder snel kan stromen.
Denk dat daar een anderen reden achter zit,stel als er achteraf wat gebeurd en dat zou veroorzaakt kunnen zijn door het verwijderen van de cdv om wat voor een reden dan ook, kan men dat als BMW niet verkopen.
Ook niet als de klant er zelf om vraagt,daarmee zou je ook te kennen geven dat je product niet deugt.
Re: De koppeling (CDV)
Verschil is er zeker en mag er gegarandeerd wezen Wat een verschil zeg, en dat door zo'n klein friemel dingetje. Nu nog m'n versnellingsbak olie verversen en het zal weer soepeltjes verlopen met schakelen, heeft iemand nog een aanrader wat betreft versnellingsbak olie behalve het castrol of kroon? Iets waardoor die net ff iets soepeler zal schakelen.
Increase the Peace!
Re: De koppeling (CDV)
Ik zit al een tijdje met een vraag, hoe kan het dat de auto (N42 motor) veel fijner koppelt bij 3000toeren/min dan bij 2000-2500.
Re: De koppeling (CDV)
Voor de mensen die hun CDV eruit hebben laten halen:
Het is toch eigenlijk een bus met een klein gaatje? En deze kan je toch ook opboren zodat er geen restrictie in zit meer en terugplaatsen?
De reden dat ik dat vraag is bij een E39, die ik heb, zit deze iets anders gemonteerd dan bij de E46. Op internet kan je zo`n "gemodificeerde CDV" laten maken als je een nieuwe zelf opstuurt. Maar als je hem opboort dan heb je toch hetzelfde effect lijkt mij?
Ik ga morgen even kijken of hij er bij mij nog zit, maar zo te voelen wel iig. En dan haal ik hem eruit, het enige probleem dat ik heb is het ontluchten, gezien het feit dat ik niemand in de buurt heb die ff het pedaal kan intrappen voor me en de onmogelijke plek van het reservoir bij een E39.
Het is toch eigenlijk een bus met een klein gaatje? En deze kan je toch ook opboren zodat er geen restrictie in zit meer en terugplaatsen?
De reden dat ik dat vraag is bij een E39, die ik heb, zit deze iets anders gemonteerd dan bij de E46. Op internet kan je zo`n "gemodificeerde CDV" laten maken als je een nieuwe zelf opstuurt. Maar als je hem opboort dan heb je toch hetzelfde effect lijkt mij?
Ik ga morgen even kijken of hij er bij mij nog zit, maar zo te voelen wel iig. En dan haal ik hem eruit, het enige probleem dat ik heb is het ontluchten, gezien het feit dat ik niemand in de buurt heb die ff het pedaal kan intrappen voor me en de onmogelijke plek van het reservoir bij een E39.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: De koppeling (CDV)
Nou dat is dus maar de vraag, het schijnt wel te kunnen. Maar dan moet je wel leidingen verbuigen en bij een E46 niet.
Op internet kan je dus zo`n gemodificeerde vinden maar het lijkt me pure oplichting als het alleen maar opboren is en daar nog geld voor vragen ook.
Ik vind het nu echt heel vervelend dat ik niet volgas in z`n 1 kan optrekken vanuit hoge toeren omdat de koppeling dan lang blijft slippen. En mijn koppeling is echt niet gaar maar ik kom gewoonweg niet goed van z`n plek en van z`n 1 naar de 2 gaat ook niet altijd jovel.
Mijn mijn 320d kon ik slippend wegtrekken in de regen, dat lukt nu niet eens. Schijnbaar was de CDV er bij mijn 320d al uit of het kwam door een nieuwe koppeling, dat kan ook.
Op internet kan je dus zo`n gemodificeerde vinden maar het lijkt me pure oplichting als het alleen maar opboren is en daar nog geld voor vragen ook.
Ik vind het nu echt heel vervelend dat ik niet volgas in z`n 1 kan optrekken vanuit hoge toeren omdat de koppeling dan lang blijft slippen. En mijn koppeling is echt niet gaar maar ik kom gewoonweg niet goed van z`n plek en van z`n 1 naar de 2 gaat ook niet altijd jovel.
Mijn mijn 320d kon ik slippend wegtrekken in de regen, dat lukt nu niet eens. Schijnbaar was de CDV er bij mijn 320d al uit of het kwam door een nieuwe koppeling, dat kan ook.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: De koppeling (CDV)
Zo nou hij is er uit, hij rijdt echt een stuk beter al moet ik er wel aan wennen. Maar ik kan nu op een zanderig weggetje tenminste slippend wegtrekken. Op droog asfalt blijft de koppeling toch slippen dus ik denk dat die over een paar maanden aan de beurt is.
Wel heb ik nu iets meer vrije slag voor mijn gevoel voordat de je de koppeling indrukt. Heeft iemand ervaring met het ontluchten? Ik heb nu een aantal malen het pedaal in laten drukken en de nippel open gezet zodat de olie eruit kwam. Natuurlijk een keertje bijgevuld. Maar het werd toch niet beter. Hoort een beetje vrije slag? Je voelt nu wel als je het pedaal iets op laat komen dat hij meteen aangrijpt, ik had het gevoel dat dat normaal iets later was? Hij blijft wel goed ontkoppeld dus hij lekt niet nu, zou ik hem niet goed ontlucht hebben?
Wel heb ik nu iets meer vrije slag voor mijn gevoel voordat de je de koppeling indrukt. Heeft iemand ervaring met het ontluchten? Ik heb nu een aantal malen het pedaal in laten drukken en de nippel open gezet zodat de olie eruit kwam. Natuurlijk een keertje bijgevuld. Maar het werd toch niet beter. Hoort een beetje vrije slag? Je voelt nu wel als je het pedaal iets op laat komen dat hij meteen aangrijpt, ik had het gevoel dat dat normaal iets later was? Hij blijft wel goed ontkoppeld dus hij lekt niet nu, zou ik hem niet goed ontlucht hebben?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- tattoodennis
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:12
- Locatie: Zeewolde
- Contacteer:
Re: De koppeling (CDV)
Ik ga morgen eens kijken bij de garage, ik lees dit en dacht meteen dit is mijn probleem. Rij nu 1,5 maand in mijn 325 E46 en steeds dat schokkende rijden, kan bij de stoplicht niet eens een andere auto eruit trekken. En nu weet ik waarom, mijn vrouw zei ook steeds richting Parijs...Jeetje ben je nu nog niet gewent aan die koppeling hahaha
Morgen ga ik eens even kijken en er af halen,
En hoop net zo blij te zijn als al die andere bmw rijders hier...
Morgen ga ik eens even kijken en er af halen,
En hoop net zo blij te zijn als al die andere bmw rijders hier...
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE