zekeringen 318tds compact
-
zekeringen 318tds compact
Kan iemand mij helpen?
Ik heb van de week een BMW 318TDS Compact gekocht, b j 98.
Soms start die s"ochtend in 1 x. andere keer niet.
Ik denk met gloeien te maken heeft.
Ik heb echter geen boekjes, en weet dus niet waar de zekeringen voor zijn.
Weet iemand foto's etc te vinden en of een schema waar welke van is en de waarde?
Bij voorbaat dank,
Ik heb van de week een BMW 318TDS Compact gekocht, b j 98.
Soms start die s"ochtend in 1 x. andere keer niet.
Ik denk met gloeien te maken heeft.
Ik heb echter geen boekjes, en weet dus niet waar de zekeringen voor zijn.
Weet iemand foto's etc te vinden en of een schema waar welke van is en de waarde?
Bij voorbaat dank,
Re: zekeringen 318tds compact
Die informatie staat onderop het deksel van de zekeringenkast.
Zekeringenkast: Motorkap open en tussen je veerpoot en raam aan de bestuurderszijde kijken.
Zo ziet ie eruit:
Zekeringenkast: Motorkap open en tussen je veerpoot en raam aan de bestuurderszijde kijken.
Zo ziet ie eruit:
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
-
@ U-car,
in de deksel staan idd een lijst met nummers. maar uit deze nummers kan ik niet opmaken welke positie ze hebben in de kast.
Is daar ook een schema van te vinden? of kijk ik gewoon verkeerd?
in de deksel staan idd een lijst met nummers. maar uit deze nummers kan ik niet opmaken welke positie ze hebben in de kast.
Is daar ook een schema van te vinden? of kijk ik gewoon verkeerd?
Je kijkt even verkeerd. Ik zal het even proberen uit te leggen:
Rechtboven zie je "location of fuses"
Dat zijn de rijen zekeringen, Dus als je zekering nummer 35 wil checken, kijk je links in de zekeringkast, waar de zekeringen 31 tm 46 zitten, begint bij zekering 31 te tellen tot je bij zekering 35 komt.
Hier zie je alleen zekeringen, geen relais terwijl die ook gewoon in de zekeringkast zitten. Dat zijn de vierkante blokjes, die moet je nu niet meetellen.
Succes!
Ps: wat in het groene vakje staat, zijn de amperewaardes van de zekeringnummer die weer in het gele vak erboven staan/
Rechtboven zie je "location of fuses"
Dat zijn de rijen zekeringen, Dus als je zekering nummer 35 wil checken, kijk je links in de zekeringkast, waar de zekeringen 31 tm 46 zitten, begint bij zekering 31 te tellen tot je bij zekering 35 komt.
Hier zie je alleen zekeringen, geen relais terwijl die ook gewoon in de zekeringkast zitten. Dat zijn de vierkante blokjes, die moet je nu niet meetellen.
Succes!
Ps: wat in het groene vakje staat, zijn de amperewaardes van de zekeringnummer die weer in het gele vak erboven staan/
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
-
@ U-car,
Ok met deze info zal ik de kast morgen nog eens bekijken.
Nu snap ik hoe de nummering zit.
Bedankt!
Ok met deze info zal ik de kast morgen nog eens bekijken.
Nu snap ik hoe de nummering zit.
Bedankt!
een diesel die rot start heeft meestal iets met de gloeibougies te maken en niet met een zekering.........ik geef me bek ook maar een duuw
Met een stroomtang eenvoudig te controleren welke gloeibougies stroom trekken tijdens gloeien.
Om de 3 á 4 jaar vervang ik, zelfs zonder startproblemen. Elke werkdag krijgt de wagen zo'n 3 tal koude starts te verwerken, dat begint te tellen na zo'n 4 jaar.
Het werkt vlot als je de inlaatcollector erafhaalt.
Als je start, hou eens de uitlaat in de gaten. Witte rook is onverbrande diesel, dus 1 of meer gloeibougies die op hun retour zijn.
Om de 3 á 4 jaar vervang ik, zelfs zonder startproblemen. Elke werkdag krijgt de wagen zo'n 3 tal koude starts te verwerken, dat begint te tellen na zo'n 4 jaar.
Het werkt vlot als je de inlaatcollector erafhaalt.
Als je start, hou eens de uitlaat in de gaten. Witte rook is onverbrande diesel, dus 1 of meer gloeibougies die op hun retour zijn.