Beetje radeloos geworden bmw NAV

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Yannick.lauwers

Beetje radeloos geworden bmw NAV

Bericht door Yannick.lauwers » 08 mar 2011, 22:58

Beste collega BMW rijders,

Ik ben al enkele dagen het internet aan het afstruinen in de hoop informatie te vinden over mijn bmw navigatie, ik zal proberen even snel de situatie en het probleem uit te leggen.

Mijn 3 serie coupe (e46) had bij aankoop het originele bmw navigatiesysteem: MK3 cd speler (nav computer), cd wisselaar, antenneversterker in de achterste stijl rechts, en vooraan de radio-casette met een heel klein schermpje met pijltjesnavigatie.

Ondertussen heb ik een nieuwe monitor gekocht, origineel van bmw, 16:9 formaat, met een cd speler achter het front.
Nu het probleem: uit mijn dashbord vooraan komen 2 stekkertjes die in de oude radio zaten, een grijze en een zwarte.
En ook nog een stekker met ronde pinnen die in de radio zaten. Mijn nieuwe monitor voor in de console is echter uitgerust met enkel de mogelijk om 2 connectors aan te sluiten, een blauwe en een witte.
Ik heb ondertussen zoveel verschillende opinies hierover gelezen dat ik het echt niet meer weet.
Als ik het goed begrijp moet ik zeker een radio module OF een TV-video module halen om beeld te hebben vooraan?
Moet ik nu de hele kabelboom van de oude navigatie eruit gooien en een nieuwe leggen? Zoja, welke kabel is dan de goeie, zodat ik de radiomodule en de navcomputer kan aansluiten op de monitor? Als ik de kabelboom moet vervangen is dat dan inclusief de draden van de luidsprekers? Waar haal ik de kabelboom en de radiomodule het beste? Tweede hands? Online shop?

Ik zou het enorm appreciëren moesten jullie een beetje hulp kunnen bieden. Alvast bedankt.

B46
Contacteer:

Re: Beetje radeloos geworden bmw NAV

Bericht door B46 » 14 mar 2011, 18:15

Je hebt een na-inbouw kabelboom nodig en een BM54 radiomodule, daarnaast moet de MK3 omgecodeerd worden van Mono naar Color.
Mail eens naar info@usedbmwparts.nl :!
www. M3 register .nl

jordy272

Re: Beetje radeloos geworden bmw NAV

Bericht door jordy272 » 27 jun 2011, 09:42

Ik denk dat ik een beetje hetzelfde probleem heb.
Heb jij het opgelost?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”