BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
hey Ivo,
idd de hpf kit heb ik toch van afgezien.
de kosten waren te groot. uiteindelijk kan je dan een 2e m3 kopen.
had ik er niet voor over, omdat je dat nooit meer terugkrijgt.
idd de hpf kit heb ik toch van afgezien.
de kosten waren te groot. uiteindelijk kan je dan een 2e m3 kopen.
had ik er niet voor over, omdat je dat nooit meer terugkrijgt.
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
ik hoor altijd de meesten mensen zeggen dat ze toch liever voor een handbak gaan( m3),
omdat ze dan voor safe kiezen want volgens hun is het risico dat als een smg kapot gaat, dat veel geld kost.
en ja dat zal ook wel ietsje duurder zijn waarschijnlijk als die stukgaat, een pomp met al de dingetjes erbij ben je zo over de 2k kwijt.
maar een E46 m3 is pas de pure beleving als je er SMG op hebt. ( vind ik), en menig ander!
maar waar het nu omgaat, als je toch zo'n auto al kan betalen, dan ga je er toch nie overin zitten wat dan zo'n smg gaat kosten áls het stukgaat,
alleen zo snel gaat hij niet stuk,tenminste als je maar een goed onderhouden m3 hebt.
omdat ze dan voor safe kiezen want volgens hun is het risico dat als een smg kapot gaat, dat veel geld kost.
en ja dat zal ook wel ietsje duurder zijn waarschijnlijk als die stukgaat, een pomp met al de dingetjes erbij ben je zo over de 2k kwijt.
maar een E46 m3 is pas de pure beleving als je er SMG op hebt. ( vind ik), en menig ander!
maar waar het nu omgaat, als je toch zo'n auto al kan betalen, dan ga je er toch nie overin zitten wat dan zo'n smg gaat kosten áls het stukgaat,
alleen zo snel gaat hij niet stuk,tenminste als je maar een goed onderhouden m3 hebt.
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
Re: E46 M3 Occasions
@niksiphoenix
SMG is wel snel maar niet leuker( is mijn ervaring).
juiste timing van het schakelen en accelereren geeft volgens mij toch meer beleving aan een M. Met SMG rijden kan me zusje van 12 ook .
maar goed net waar je voor kiest, iedere het zjine hee
SMG is wel snel maar niet leuker( is mijn ervaring).
juiste timing van het schakelen en accelereren geeft volgens mij toch meer beleving aan een M. Met SMG rijden kan me zusje van 12 ook .
maar goed net waar je voor kiest, iedere het zjine hee
Re: E46 M3 Occasions
Ik vind SMG toch echt wel een stukje fun factor toevoegen hoor. Maar ieder zijn ding....
Re: E46 M3 Occasions
Sja, als je normaal met je SMG omgaat en een beetje gevoel voor de techniek hebt (tikje gas los bij schakelen bijvoorbeeld) dan denk ik dat je weinig tot niks te vrezen hebt van de SMG bak. Schakel je altijd in S6 bij volgas daarintegen en ben je niet vies van een burnoutje op zijn tijd... dan weet je vantevoren dat de techniek er vroeg of laat ook het bijltje bij neergooit.
Oftewel in het kort: Bij normaal gebruik zal er zo snel niet iets kapot gaan aan je SMG hoor.
Persoonlijk heb ik ook wel moeten wennen aan het SMG gebeuren. Het is gewoon heel anders dan een echte automaat of een handbak (duh)
Maar bij juist gebruik en een beetje gevoel voor de techniek rijd het gewoon heerlijk
Wil je heerlijk relaxed cruisen zet je de bak in automaat, selecteer S1 en rij weg in 2de versnelling, schakel bij lage toerentallen over en kom heerlijk ontspannen aan op plaats van bestemming.
Wil je ultra sportief rijden, zet de bak in S en selecteer S5 (of6) en schakel exact wanneer jij wilt.
Persoonlijk vind ik de SMG bak wel een uitkomst dus. (al zou ik mijn niet hebben laten staan als hij met handbak was geweest)
Nu
Iemand zich ook al verbaasd aan het feit dat er een paar M3's te koop staan op de verschillende sites die ECHT dik overpriced zijn?
Ik zal een paar voorbeelden noemen:
Voorbeeld 1
Prachtige auto natuurlijk, maar 45K voor een E46 M3? Zit niet eens een hardtop bij...
Voorbeeld 2
Bijna 40K voor een US import zonder navi, zonder verwambare stoelen en zonder hardtop?
Denk dat die mensen zo blij met hun M3 zijn dat ze hem niet willen verkopen...
Oftewel in het kort: Bij normaal gebruik zal er zo snel niet iets kapot gaan aan je SMG hoor.
Persoonlijk heb ik ook wel moeten wennen aan het SMG gebeuren. Het is gewoon heel anders dan een echte automaat of een handbak (duh)
Maar bij juist gebruik en een beetje gevoel voor de techniek rijd het gewoon heerlijk
Wil je heerlijk relaxed cruisen zet je de bak in automaat, selecteer S1 en rij weg in 2de versnelling, schakel bij lage toerentallen over en kom heerlijk ontspannen aan op plaats van bestemming.
Wil je ultra sportief rijden, zet de bak in S en selecteer S5 (of6) en schakel exact wanneer jij wilt.
Persoonlijk vind ik de SMG bak wel een uitkomst dus. (al zou ik mijn niet hebben laten staan als hij met handbak was geweest)
Nu
Iemand zich ook al verbaasd aan het feit dat er een paar M3's te koop staan op de verschillende sites die ECHT dik overpriced zijn?
Ik zal een paar voorbeelden noemen:
Voorbeeld 1
Prachtige auto natuurlijk, maar 45K voor een E46 M3? Zit niet eens een hardtop bij...
Voorbeeld 2
Bijna 40K voor een US import zonder navi, zonder verwambare stoelen en zonder hardtop?
Denk dat die mensen zo blij met hun M3 zijn dat ze hem niet willen verkopen...
Re: E46 M3 Occasions
@Lenny M: Ben het niet helemaal met je stelling eens. Echt goed rijden met een SMG bak is niet zo makkelijk als jij doet overkomen. Natuurlijk kan iedere aap aan een flipper trekken maar om echt lekker smooth met SMG te schakelen vergt wel een beetje gewenning en wat techniek hoor.
@Rene08: Ben ik het helemaal mee eens
@Rene08: Ben ik het helemaal mee eens
Re: E46 M3 Occasions
Idd. SMG rijdt totaal anders als een normale automaatbak. Ik zeg altijd, een SMG moet je ff leren rijden.Roderik_ schreef:@Lenny M: Ben het niet helemaal met je stelling eens. Echt goed rijden met een SMG bak is niet zo makkelijk als jij doet overkomen. Natuurlijk kan iedere aap aan een flipper trekken maar om echt lekker smooth met SMG te schakelen vergt wel een beetje gewenning en wat techniek hoor.
Iedereen kan gas geven in de Automatische stand, maar wat Roderik zegt, als je er lekker soepel mee wilt rijden is het toch even wennen. Veel mensen voelen de techniek niet aan.
M, the Most Powerful Letter in the World!
Re: E46 M3 Occasions
Zie dit bericht maar even als spam voor de rijders:
Er komt een speciale meet & greet! HIER aanmelden svp!!
Er komt een speciale meet & greet! HIER aanmelden svp!!
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
@ Lenny M
ik denk idd dat lenny het wel een beetje onderschat dat smg rijden
zolas nu al duidelyk is aangegeven je moet wel gevoel erbij hebben en nie zomaar beetje in de ronde schakelen:D
dat lijkt me dan idd niet echt goed voor het SMG systeem, maar normaal gesproken heeft smg de minste slijtage!!
en Lenny ik zou ook zeer zeker liever nie hebben gehad dat jou zusje van 12 mijn auto zou besturen.
ik denk idd dat lenny het wel een beetje onderschat dat smg rijden
zolas nu al duidelyk is aangegeven je moet wel gevoel erbij hebben en nie zomaar beetje in de ronde schakelen:D
dat lijkt me dan idd niet echt goed voor het SMG systeem, maar normaal gesproken heeft smg de minste slijtage!!
en Lenny ik zou ook zeer zeker liever nie hebben gehad dat jou zusje van 12 mijn auto zou besturen.
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
Roderik_ schreef:Sja, als je normaal met je SMG omgaat en een beetje gevoel voor de techniek hebt (tikje gas los bij schakelen bijvoorbeeld) dan denk ik dat je weinig tot niks te vrezen hebt van de SMG bak. Schakel je altijd in S6 bij volgas daarintegen en ben je niet vies van een burnoutje op zijn tijd... dan weet je vantevoren dat de techniek er vroeg of laat ook het bijltje bij neergooit.
Oftewel in het kort: Bij normaal gebruik zal er zo snel niet iets kapot gaan aan je SMG hoor.
Persoonlijk heb ik ook wel moeten wennen aan het SMG gebeuren. Het is gewoon heel anders dan een echte automaat of een handbak (duh)
Maar bij juist gebruik en een beetje gevoel voor de techniek rijd het gewoon heerlijk
Wil je heerlijk relaxed cruisen zet je de bak in automaat, selecteer S1 en rij weg in 2de versnelling, schakel bij lage toerentallen over en kom heerlijk ontspannen aan op plaats van bestemming.
Wil je ultra sportief rijden, zet de bak in S en selecteer S5 (of6) en schakel exact wanneer jij wilt.
Persoonlijk vind ik de SMG bak wel een uitkomst dus. (al zou ik mijn niet hebben laten staan als hij met handbak was geweest)
Nu
Iemand zich ook al verbaasd aan het feit dat er een paar M3's te koop staan op de verschillende sites die ECHT dik overpriced zijn?
Ik zal een paar voorbeelden noemen:
Voorbeeld 1
Prachtige auto natuurlijk, maar 45K voor een E46 M3? Zit niet eens een hardtop bij...
Voorbeeld 2
Bijna 40K voor een US import zonder navi, zonder verwambare stoelen en zonder hardtop?
Denk dat die mensen zo blij met hun M3 zijn dat ze hem niet willen verkopen...
Idd die prijzen van die twee liggen wel heeel erg hoog,
alhoewel die laatste is wel duidelyk meer als 30k waard, aangezien de KM stand behoorlyk laag is ( 32 duizend)
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
Re: E46 M3 Occasions
Ja, maar dat is een US import met nog de Miles klok erin die omgecodeerd is naar KM's. Wie zegt dat de juiste miles stand daarbij omgerekend is naar kilometers?
Deze is waarschijnlijk op 32.000 (rond) gezet bij de vorige handelaar ( en dat zal vast niet naar boven afgerond zijn.... )
Ik weet toevallig dat die betreffende M3 ook in Apeldoorn heeft gestaan, da's nou ook niet echt een voordeel wat dat betreft....
Voor dat geld kun je echt beter wat anders kopen, bovendien heeft 'ie geen eens een Navi voor 40.000 euro
Deze is waarschijnlijk op 32.000 (rond) gezet bij de vorige handelaar ( en dat zal vast niet naar boven afgerond zijn.... )
Ik weet toevallig dat die betreffende M3 ook in Apeldoorn heeft gestaan, da's nou ook niet echt een voordeel wat dat betreft....
Voor dat geld kun je echt beter wat anders kopen, bovendien heeft 'ie geen eens een Navi voor 40.000 euro
www. M3 register .nl
Re: E46 M3 Occasions
Een importmodel druk juist de prijs, een 'nederlandse' M3 met een duidelijke dealer history is naar mijn mening meer waard als een usa of ander moeilijk na te trekken model. En een prijs van om en nabij de 38000 a 40000 euro is naar mijn mening erg hoog. Tenminste, dat zou ik er nooit voor willen betalen.
Trouwens, over duidelijke history gesproken .... lees dit eens vanaf de post van Mino12
Je zal die auto maar gekocht hebben
http://www.bimmerportal.nl/m3-f446/150- ... 17068.html
Trouwens, over duidelijke history gesproken .... lees dit eens vanaf de post van Mino12
Je zal die auto maar gekocht hebben
http://www.bimmerportal.nl/m3-f446/150- ... 17068.html
Re: E46 M3 Occasions
ben het eens met jullie wat betreft het smg.
het is gewoon persoonlijk.
nu
het is gewoon persoonlijk.
nu
Re: E46 M3 Occasions
en dat hok stond dus ook te koop? maar dr zullen nu wel vast 2 nieuwe achterbanden opzitten..
//.00.-// > /.-////.-///.-
Re: E46 M3 Occasions
Dat zou ik toch niet te vaak doen kerel....
Lijkt me ook niet zo'n goede verkoop reclame
@Chris; staat nog steeds te koop
Lijkt me ook niet zo'n goede verkoop reclame
@Chris; staat nog steeds te koop
www. M3 register .nl