Programming for dummies

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
E60pro

Re: Programming for dummies

Bericht door E60pro » 25 jun 2011, 12:15

Als het gelukt is misschien eens een DIY maken?
Inklapbare spiegels is ook iets wat ik graag zou willen.

s2k

Bericht door s2k » 27 jun 2011, 22:16

Hallo,

Ik ben ook al een tijdje bezig met pc's en was voorheen bezig met carsoft heb nu sinds enkele dagen ook zo'n kabel voor NCS expert en dergelijke. Maar als ik dan via inpa probeer uit te lezen geeft ie een foutmelding IFH-0003 datatransmission to interface disturbed.

Iemand dit toevallig ook gehad en wat is de oplossing?

Wel beter dat er zo'n topic wordt gehouden in het nederlands, meeste zijn namelijk in het engels en onduidelijk.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 28 jun 2011, 09:41

Hallo s2k.

Dan heb je of de verkeerde site of je engels is niet al te best
Het walhalla voor BMW diagnose/programmering:

http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233" onclick="window.open(this.href);return false;

Compleet met DIY, foto's en de gehele rimbam.

En wat jij hebt zal te maken hebben met je ediabas.ini file. In dit draadje vindt je een DIY mbt de installatie:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1312104" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb al eerder gevraagd om een algemeen nederlands forum te openen binnen BimmerPortal over alles wat met diagnose en programmering te maken heeft , maar Maurice heeft dit afgwezen.

http://www.bimmerportal.nl/performance- ... 19189.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 28 jun 2011, 11:13

@S2K: heb je wel het kontakt aan van de auto? Dus niet starten maar laatste stand voordat je start. Je kan met INPA ook kijken of je verbinding kan krijgen.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

TTmax

Bericht door TTmax » 02 jul 2011, 08:50

Ha BMW_LOVER,

Ben erachter dat mijn kabel niet de juiste is. Hij is geschikt voor OBD2 en zowat alle protocollen, maar ik krijg steeds foutmeldingen. Inmiddels na wat speur werk erachter welke kabel ik dan wel moet hebben. Deze is nu onderweg.

Ik hoop einde volgende week de kabel te ontvangen en te programmeren.

TTmax

Bericht door TTmax » 02 jul 2011, 08:52

Hoi S2K,

Ik had dezelfde melding...je kabel is niet geschikt voor D-CAN. Die fout had ik ook gemaakt....

s2k

Bericht door s2k » 02 jul 2011, 11:39

Ok dan kan je me een link sturen waar ik de juiste kabel kan kopen en welke dat dat dan is
Groeten martijn

TTmax

Bericht door TTmax » 04 jul 2011, 09:56

Ik heb deze kabel besteld.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is een stuk goedkoper en komt uit China. Zolang ie werkt is dat ok voor mij, anders stuur ik hem terug.
Ik hoop mijn kabel deze week binnen te krijgen.

Ik zou zeggen wacht tot ik mijn kabel heb getest, dan laat ik je dit wel ff weten. :)

s2k

Bericht door s2k » 05 jul 2011, 21:53

Dat lijkt me een goed plan. ik ben benieuwd, maar wat kan je dan eigenlijk met die andere kabel?

En is het een idee om een gt1 of ops systeem te kopen buiten de prijs dan. Wat zijn de verschillen en mogelijkheden. Zit eraan te denken om zo'n systeem te kopen maar kan er eigenlijk heel weinig over vinden.

Lees ook op diverse plekken dat de e60 een fibre optic aansluiting zou hebben maar dat is zeker pas vanaf een bepaald jaartal?

TTmax

Bericht door TTmax » 06 jul 2011, 08:30

Hoi,

Met die andere kabel kun je wat gegegevens uitlezen en storingscodes verwijderen. Maar niet programmeren helaas.

Ik heb geen kaas gegeten van gt1 of ops....sorry kan je hier niet verder mee helpen.

PS: van welk bouwjaar is je BMW...ik vraag dit ivm dat de kabel wel of geen 7/8 pin aansluiting moet hebben.

Ralph

Bericht door Ralph » 06 jul 2011, 09:39

Als je kleine aanpassingen wilt doen zoals instellingen wijzigen (zie document van BMW lover), dan voldoet zo een los kabeltje wel.

Als je echt wilt gaan programmeren via Progman of updates wilt gaan doen dan kun je beter een OPS, of nog beter een OPPS gaan kopen.
Deze maken gebruik van de OBD (links van het stuur) en de glasvezelverbinding (verborgen linksonder het handschoenenkastje).

Bedenkt wel dat een dergelijk apparaat minstens 10 keer duurder is dan een kabeltje. En dan zijn het nog replicas uit China. Voor een originele OPPS (uit Duitsland), praat je over duizenden euros.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 06 jul 2011, 09:46

Je kunt ook heel goed een totale recoding doen met een kabeltje. Alleen zorg er dan wel voor dat er een acculader is aangesloten die een constante laadstroom geeft. Het kan wel eens 4-8 uur duren via de OBD aansluiting. Vandaar inderdaad de tip om dan via de glasvezel de updates uit te voeren.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

TTmax

Bericht door TTmax » 06 jul 2011, 10:49

Klopt, maar niet iedere kabel is geschikt om te programmeren...

Ralph

Bericht door Ralph » 06 jul 2011, 13:55

Wat is een goede (betaalbare) accu lader voor constante laadstroom?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

TTmax

Bericht door TTmax » 12 jul 2011, 06:50

Heb kabel nog steeds NIET binnen :( en as zodag ga ik op vakantie...weet ik nog niet of ik alles aan de praat krijg...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”