spontaan geknapte koelvloeistofslang

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
crossfire

spontaan geknapte koelvloeistofslang

Bericht door crossfire » 04 jul 2011, 21:57

het tuitje van nummer 5 die recht omhoog wijst is spontaan afgebroken heeft iemand een idee hoe duur dat kan gaan worden want
komt er heel slecht bij zit achter olie filter en onder het inlaat...
en of iemand een goed bedrijf weet in zwolle?
Afbeelding

gaat om een 316 uit 1999 m43

Beieren

Re: spontaan geknapte koelvloeistofslang

Bericht door Beieren » 05 jul 2011, 16:15

Heb dit ook gehad met mijn vorige E46 320D, onderdeel zelf kostte toen rond de 35€ als ik me niet vergis. Bij een diesel zit hij trouwens op een makkelijke plek.

crossfire

Bericht door crossfire » 05 jul 2011, 17:25

aha maarja bij mijne was het erg moeilijk bij te komen en hebben ze hele inlaat los gehad en 2,5 uur bezig geweest totaal dus is iets duurder(nog een 0 erachter:S:S)

MarcoM

Bericht door MarcoM » 11 jul 2011, 15:36

Laat meteen onderdeeltje 2 en 10 controleren. Na een lekkage bij punt 2 volgde vrij snel een lekkage bij punt 5. Toen deze allebei gefixed waren (300 euro verder) knapte het koelsysteem bij punt 10 (alle zwakke plekke waren weg). Met als gevolg een grote stoomwolk en een retesnelle oververhitting met een defecte kopppakking, defecte waterpomp en gescheurde cilinderkop als gevolg (schade ruim 2500 euro).

crossfire

Bericht door crossfire » 11 jul 2011, 18:51

die zijn goed te bereiken en zal ze ff checken

Pauluz

Bericht door Pauluz » 13 jul 2011, 11:41

Dit is wel heel bizar. Gisteren is bij mij precies hetzelfde gebeurd..... Auto staat nu bij de garage en krijgt ook gelijk een nieuwe lmm.

Lampje van koelvloeistof ging branden toen heb ik het bijgevuld. Eenmaal thuis rook onder de motorkap en een kapotte slang/ding.
Het ging ongeveer tussen de 70 en 90 euro kosten geloof ik.

crossfire

Bericht door crossfire » 28 sep 2011, 19:16

nadat dit gebeurt is heb ik hem bij oolbekink dus laten repareren kosten 334, zoveel...
na de reperatie lekte hij telkens wat en heen gebracht ze vertelde dat waar dat onderdeel instak ze vergeten waren mee te vervangen en dat dat nu gebeurt was(dus ik dacht gewoon onder garantie)
paar dagen later rekening op de mat richting de 150!!!!!(zij hadden dus dat kunstoffen opzet stuk bij nummero 10 vervangen)
en zonder dat ze gebelt hadden met de vraag of ik dat toe laat
dus achter aan gemailt en uiteindelijk alleen onderdeel hoeven betalen(mijn voorstel)
dus netjes opgelost door oolbekkink(maarja naar een paar mailtjes, en dit was niet de eerste keer zoon mis communicatie....)
maarja ik blij...
tot dat ik er dus achterkom dat hij dus nog steeds lekt!!!
en bij de laatste reparatie(die zonder overleg) is hij niet meer afgeperst geweest en dat is wel bij de eerste reparatie gebeurt...
heb al een afspraak en als ik dus alleen onderzoek zou laten doen bij hun zouden ze dat schappelijk oplossen....
baal hier enorm van en vraag om julie mening,
hoe zouden zij dit moeten oplossen???

Verheeske

Bericht door Verheeske » 28 sep 2011, 19:49

Zij moeten ervoor zorgen dat de taak die ze opgegeven is, en waar jij voor betaald hebt, uitgevoerd wordt

Dat betekend dus, dat zij ervoor moeten zorgen dat de koelvloeistoflekkage veroorzaakt door een "afgebroken nr.5" (om het zo maar even te zeggen) opgelost is. als deze na vervangen nog steeds op dat punt lekt is het aan hun om dat op te lossen. Mocht er dan eventueel een nieuwe slang op moeten die op nr 5 zit (slang nr.7) dan is het wel logisch dat jij die betaald, aangezien die nog niet ingecalculeerd was bij de vorige reparatie

Maar blijft een slechte zaak dat ze dit zelf niet nagekeken hebben.

Overigens kun je er makkelijk bij. Hoeft alleen het inlaatspruitstuk er af.
-- Houdoe wanne --

crossfire

Bericht door crossfire » 28 sep 2011, 20:01

maar ik vind het trouwens ook heel apart dat als bij de eerste reparatie word afgeperst dat het kan lekken....
terwijl nummer 10 lek daarna opeens lek was(vlgens hun anders hadden ze het niet vervangen tog????)
ik denk dat toen ze het gefixed hadden en afgeperst lekte maar dachten van geen zin meer in laat maar lekker aan de klant over!!!
ik denk dat ik het hun laat na kijken en het wel afwacht,

maar nu nog wat als ze bij de eerste reparatie het afpersen,
waarom doen ze dat niet bij de 2de reparatie terwijl het eenzelfde soort reperatie is.....???????????

crossfire

Bericht door crossfire » 06 okt 2011, 18:15

vandaag laten afpersen blijkt de koppakking naar buiten te lekken(denk zelf niet naar binnen want dan moet hij gaan roken of iets maar dat doet hij niet)
dus die laat ik maar vervangen en komen ze mij erin tegemoet :D :D
kosten rond de 1000 ( gaat dus nog wat af)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”