Algemene E46 winterbanden Topic!

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Arno S.

Re: Algemene E46 winterbanden Topic!

Bericht door Arno S. » 16 jan 2011, 00:11

Het kan in maart nog sneeuwen dus ik zoef rustig verder,

Harm78

Bericht door Harm78 » 16 jan 2011, 21:56

Bovendien moet je niet vergeten dat de grens voor het wisselen 7 graden is.
Die 7 graden zegswijze is inmiddels al heel erg achterhaald en wordt alleen nog gepredikt door de bandenmafia... alle tests wijzen uit dat winterbanden op sneeuw beter zijn dan zomerbanden, onder alle andere omstandigheden kun je beter zomerbanden hebben.

Dus, als het dreigt te gaan sneeuwen zet ik gewoon de winterbanden weer terug, ik heb tenslotte de beschikking over een brug en overdekte sleutelruimte :)

Ik was gewoon het rijgedrag van die winterbanden even zat, vooral nadat ik laatst bijna uit een bocht vloog doordat de voorkant begon te schuiven... terwijl ik diezelfde bocht op zomerbanden met 120 op de cc had genomen, ging het nu al bijna mis met 100 per uur op winterbanden.

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jan 2011, 21:59

Ik moet nu echt nog niet aan een banden wissel denken :X..
Het is en blijft Nederland!

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 17 jan 2011, 09:20

De 7 graden regel is idd achterhaald, mijn winterbanden presteren alleen beter op sneeuw.
Maar goed een bandenwissel is voor mij nu even 'not done', want morgen staat er weer sneeuw op de planning x|

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 jan 2011, 09:27

't Is vooral ook dat hele brede zomerbanden ook niet zo goed functioneren in de combinatie kou/regen... Mijn winterbanden wel, dus die houd ik er nog mooi even onder.

Harm78

Bericht door Harm78 » 19 jan 2011, 08:51

Nou ik ben blij dat ik weer fijn door de bochten kan vlammen op m'n zomerbandjes :) M'n Roadstone (ik vermoed B-merk van FoekieWoekie) winterbanden zijn volgens de meeste tests alleen op sneeuw niet levensgevaarlijk. Vanmorgen bij het weerbericht zeiden ze al dat er voorlopig geen winter meer komt. Aan de ene kant erg jammer want ik hou van sneeuw, aan de andere kant fijn, want banden wisselen is nooit een fijne klus, zelfs niet als je een brug hebt.

Reloader

Bericht door Reloader » 24 jan 2011, 11:25

waarom rijd je dan op roadstone :X dan is het helemaal appels met peren vergelijken

in de zomer op een A merk en in de winter op een B/C merk, dan zeuren dat de winterbanden slecht zijn.

maar goed mijn zomervelgen zijn er nog niet dus ik blijf ook nog lekker met wieldoppen rond toeren :D

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 24 jan 2011, 12:31

Inderdaad.

Dat soort banden presteren alleen beter op sneeuw en voor de rest is het drama.
Tegenwoordig zijn de zomerbanden zo alround dat ze alleen op sneeuw slechter presteren.
Maar dat is nu net de reden dat ik ze heb.
Zullen ze misschien bij 5 graden iets slechter zijn, maar dat verschil weegt niet op tegen de voordelen met sneeuw.

Beter slechte winterbanden met sneeuw dan goede zomerbanden. Maar dan moet er echt sneeuw liggen.

Ik rij nu met goodyear (golf) en met michelin (audi) winterbanden en dat bevalt met sneeuw zowel met de natte, koude weg van nu erg goed. Wellicht zijn de zomerbandjes licht in het voordeel, maar vind het nu zonde om op zomervelgen te gaan rijden ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 jan 2011, 12:50

We doen nu net alsof de zomerbanden steeds beter worden, maar de winterbanden worden ook gewoon steeds beter hoor... :X Da's echt geen eenzijdige ontwikkeling aan de kant van de zomerbanden.

Harm78

Bericht door Harm78 » 24 jan 2011, 19:03

waarom rijd je dan op roadstone dan is het helemaal appels met peren vergelijken

in de zomer op een A merk en in de winter op een B/C merk, dan zeuren dat de winterbanden slecht zijn.
Ik zeur niet! Ik constateer alleen en zet als reactie m'n zomerbanden terug :)

Die Roadstones heb ik vorige winter eerst gehuurd bij Gerrit Jonkers, en daarna maar gekocht omdat er leuke velgjes in zitten en ze met sneeuw toch wel fijn zijn. Ze hebben nog erg veel profiel voor de 200 euro die het setje uiteindelijk heeft gekost, dus ik rij ze op en koop daarna wel een keer fatsoenlijke nieuwe.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 25 jan 2011, 00:07

Griffendahl schreef:We doen nu net alsof de zomerbanden steeds beter worden, maar de winterbanden worden ook gewoon steeds beter hoor... :X Da's echt geen eenzijdige ontwikkeling aan de kant van de zomerbanden.

Helemaal gelijk in je maar waarheid blijft dat winterbanden het nog steeds niet kunnen winnen op koud wegdek al dan wel of of niet nat.
Maar ik tuf er heerlijk tevreden op rond omdat de verschillen minimaal zijn en met sneeuw en modder o zo groot ;)
Afbeelding

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 01 feb 2011, 16:01

Zijn er al mensen overgegaan op de zomermodus?:P bij mij kriebelt het wel ;)

R1150GS

Bericht door R1150GS » 01 feb 2011, 21:34

Ben net met de Golf op zomerbanden 360 graden geslipt en heb op een haar na een lantaarnpaal gemist, stond dwars op de weg. Gelukkig geen fietsers ofzo in de buurt :X :X

Zomerbanden op de BMW? :X

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 01 feb 2011, 21:45

360 slippen, daar krijg je bonuspunten voor :+

dan heb je echt een straffe glijer gemaakt. meestal houd het bij 90-180 graden wel op.
Zolang het nog rond het vriespunt blijft hou ik ze er echt nog wel op, kans op sneeuwachtige neerslag is
mij dan nog te groot.
Afbeelding

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 feb 2011, 07:56

Zolang het weer naast zo koud ook nog eens zo lekker onvoorspelbaar is gooi ik ze er niet onder... Voor je het weet is het 's avonds ineens spiegelglad, dan ga ik echt niet eerst de winterbanden er weer onder gooien :roll:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”