Bericht
door CTD » 02 jul 2011, 23:01
Rare toestanden vandaag:
Vandaag de wagen een beetje opgeruimd en ik wil 's avonds even een beetje toeren. Wat merk ik direct bij het openen van de auto? De Elight doet het niet. Vervolgens stap ik in stop de sleutel in het contact en zet in stand 2. Het scherm van de navi gaat niet aan, het oranje ledje naast e aan/uit knop brand niet en er is geen geluid. De lampen gaan aan omdat het donker is. Ik schakel de wagen uit en de lampen gaan uit, behalve de verlichting van de tacho. De airco blijft ook aan. Nog een aantal keren geprobeerd met wisselende resultaten. Lampen blijven allemaal aan, radio speelt maar geen beeld of bediening mogelik, airco gaat soms wel uit, tachoverlichting ook. Bmw logo komt op het scherm en valt uit als ik de motor start of 10sec wacht. Net kreeg ik het scherm aan door op de dubbele pijltjestoets te drukken naast het klok knopje maar valt na 2-3 seconden weer uit met een ploppend geluidje van achter het handschoenvak. Bediening werkt nooit, ook niet via het stuur. Soms knippert het groene lampje naast de verlichtingschakelaar (normaal brand dit constant als de lampen aan zin, nu knippert het.).
Motor start gewoon en al de rest werkt. Ik heb de batterj er al tig keer afgehaald maar zonder resultaat. Ook de batterij loskoppelen voor 15min zondat de ecu reset werkt niet. Heeft iemand een idee? Ik dacht eerst aan de final stage resistor maar is die niet enkel voor de airco? Misschien is de batterij niet goed? Geen constante stroom?
Iemand een idee??