Sinds vandaag heb ik toevallig gemerkt dat er een soort van klapperend (alsof er een metalen plaatje ergens tegenaan aan het klapperen is) geluid bij m'n wielophanging rechtsvoor komt. Reed met m'n raampjes open en het geluid viel mij op wanneer ik over kleine oneffenheden reed zoals putdeksels. Bij normale drempels was het geluid niet aanwezig maar bij die vierkante bultjes wel mits ik er met de rechterkant van de auto overheen reed. Het geluid is niet hard want met de ramen dicht merk ik er niks van maar het baart mij toch een beetje zorgen.
Heb al onder de auto gekeken maar zag zo één twee drie niet loszitten. Ook de uitlaat leek gewoon vast te zitten. Ook heb ik de de vering getest door de eens flink te drukken boven alle vier de veerpoten. Op dat moment hoor ik niets vreemds.
Zoals gezegd is het mij tot nu toe alleen opgevallen met m'n ramen open, bij kleine oneffenheden in het wegdek zoals putdeksels die niet gelijk zijn aan het asfalt en dus volgens mij alleen van rechtsoor. Ook is het dus geen bonkend geluid maar een klapperend geluid en rijd de auto verder normaal op een lichte (maar irritante) trilling die ik in de stoel voel tussen de 115 en 130km/u.
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Dank!