bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
http://www.123trouwauto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; voor foto's
Erg goed geholpen en morgen staat de "gastheer" om 10:00 uur bij mijn ouders op de stoep...
Gr Chris
Erg goed geholpen en morgen staat de "gastheer" om 10:00 uur bij mijn ouders op de stoep...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Zo! Ben weer terug van vakantie...
AC Tronics heeft de ECU weer teruggestuurd, ze konden 'm niet maken?? Vreemd.
Net BMW gebeld, ze zijn uitwisselbaar, dus een 2e hands is misschien te doen (wel inleren uiteraard) Bij de Bmw dealer kost een nieuwe 950 euro incl btw en 15% korting...
Wie weet wie het kan maken??
AC Tronics heeft de ECU weer teruggestuurd, ze konden 'm niet maken?? Vreemd.
Net BMW gebeld, ze zijn uitwisselbaar, dus een 2e hands is misschien te doen (wel inleren uiteraard) Bij de Bmw dealer kost een nieuwe 950 euro incl btw en 15% korting...
Wie weet wie het kan maken??
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Zo, een tijdje verder. Ecu is naar verotronics geweest in eindhoven. Hebben een andere kunnen regelen, vandaag word na een eerdere poging alle software op de nieuwe geschreven.
Hij herkende de sleutel niet namelijk met als gevolg een startende motor maar hij sloeg niet aan! Startblokkering... Ergens nog in een flash geheugen zit dat verstopt!
Grtz
Hij herkende de sleutel niet namelijk met als gevolg een startende motor maar hij sloeg niet aan! Startblokkering... Ergens nog in een flash geheugen zit dat verstopt!
Grtz
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Mijn oude ECU heb ik opgestuurd, en was idd ergens doorgebrand, ze hebben een andere (goede) gevonden in het buitenland. Oude software is uit mijn Ecu gehaald en in die andere geladen.
Kosten waren 250 ex btw, dus zeg maar 320 euro incl.
Maar wat alleen testen kost weet ik niet, ze zijn niet heel duur...
Misschien binnenkort te koop, mijn 316i EXE
Gr Chris
Kosten waren 250 ex btw, dus zeg maar 320 euro incl.
Maar wat alleen testen kost weet ik niet, ze zijn niet heel duur...
Misschien binnenkort te koop, mijn 316i EXE
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Dit was de "makkelijke" manier... Ik denk dat het onderdeeltje wat kapot was wel overgezet kon worden.
Morgen kan ik 'm weer via de post ontvangen, hopen dat ie het nu weer doet na lange tijd.
Ik heb ook gelezen dat de (oplaadbare) batterij van je sleutel leeg raakt na een tijdje (en reserve sleutel), hij laad op via het contact vd auto namelijk!
Dan start ie ook maar slaat niet aan...
Gr Chris
Morgen kan ik 'm weer via de post ontvangen, hopen dat ie het nu weer doet na lange tijd.
Ik heb ook gelezen dat de (oplaadbare) batterij van je sleutel leeg raakt na een tijdje (en reserve sleutel), hij laad op via het contact vd auto namelijk!
Dan start ie ook maar slaat niet aan...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Nou het verhaal word steeds leuker (positief blijven!!!)
Waarschijnlijk toch een draadbreuk van een injector tussen de injector en ECU, gister de zgan ECU erin en weer op 3 cylinders, maar ook rook met een een plastic/rubber lucht!!
Heeft mijn vrouw het 6 wkn geleden toch goed gezien. Denk dat die draad nu door is, dus lekker nieuwe draad trekken, hopen dat het goed is. Misschien zijn de draden van de andere injectoren ook doorgebrand??? Of aangetast/gesmolten... Ik denk dat de ECU helemaal niet kapot was maarja, achteraf....
Gr Chris
Waarschijnlijk toch een draadbreuk van een injector tussen de injector en ECU, gister de zgan ECU erin en weer op 3 cylinders, maar ook rook met een een plastic/rubber lucht!!
Heeft mijn vrouw het 6 wkn geleden toch goed gezien. Denk dat die draad nu door is, dus lekker nieuwe draad trekken, hopen dat het goed is. Misschien zijn de draden van de andere injectoren ook doorgebrand??? Of aangetast/gesmolten... Ik denk dat de ECU helemaal niet kapot was maarja, achteraf....
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Pfff wat een pech zeg, kwam je verhaal ook tegen op autoweek.
Was je aardig negatief over de E46, kan ik me ook wel voorstellen met zoveel pech.
Maar in de basis is het toch een goede wagen, zulke problemen als bij jou komen niet veel voor.
Je opvolger zou een honda worden, zeer goede keus ook trouwens, is mijn absolute favoriet als het om Japanse auto's gaat. MIjn vriendin heeft een civic vtec-e 1.5 16v, superbetrouwbaar en bizar zuining, momenteel 1 op 18
Was je aardig negatief over de E46, kan ik me ook wel voorstellen met zoveel pech.
Maar in de basis is het toch een goede wagen, zulke problemen als bij jou komen niet veel voor.
Je opvolger zou een honda worden, zeer goede keus ook trouwens, is mijn absolute favoriet als het om Japanse auto's gaat. MIjn vriendin heeft een civic vtec-e 1.5 16v, superbetrouwbaar en bizar zuining, momenteel 1 op 18
Laatst gewijzigd door bofkont op 21 jul 2011, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- born to run.
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 06:25
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Zo is het mijn ook een paar maanden geleden overkomen,met de 3 CSL bobine`s vervangen daarna bougies een injector geen positief resultaat dus naar de dealer gebracht en daar hebben ze de ECU kunnen uitlezen (werkte perfect) dus de kabelboom vervangen en liep direct weer als een zonnetje zo ik heb mijn lesje geleerd door eerst zelf te gaan prutsen heeft mij meer gekost dan mij lief is op deze manier.
BMW ///M3 CSL the Perfect Driving.
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Vandaag is er gemeten. Bedrading moet goed zijn injectoren zijn goed. Geen onderlinge sluiting!
Hij geeft storing op injector 1 en 2
Morgen ga ik met de auto naar het bedrijf dat de ecu gemaakt heeft!
Gr. Chris
Hij geeft storing op injector 1 en 2
Morgen ga ik met de auto naar het bedrijf dat de ecu gemaakt heeft!
Gr. Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
- born to run.
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 06:25
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Chris,om gek van te worden he` heb ik ook gehad maar tijdens het uitlezen gaf de computer aan dan er een injector niet actief was! maar bij was het echt de kabelboom en wil je niet ongerust maken de totale kosten 2200 euro maar daarna liep de 3 CSL weer als niew
BMW ///M3 CSL the Perfect Driving.
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Heb mijn auto zelf (op een autoambulance) naar het bedrijf gebracht die het gaat doormeten. Maandag weet ik meer. bedrading zag er allemaal goed uit. En hoop dat het dat niet is.
Hij loopt nu op 2 poten, geen signaal op cylinder 1 en 2 (injector)
Als het de bedrading is, leggen ze nieuwe draden naar de injector. Maar zoals gezegd is er met draaiende motor aan de draden gerammeld enz, ziet er allemaal ook goed uit. Alles is weggehaald om het te bekijken (behalve inlaatspruitstuk)..
Ach maandag weet ik hopelijk meer... Ben een beetje treurig Maar wat overwerkdagen invullen
Gr Chris
Hij loopt nu op 2 poten, geen signaal op cylinder 1 en 2 (injector)
Als het de bedrading is, leggen ze nieuwe draden naar de injector. Maar zoals gezegd is er met draaiende motor aan de draden gerammeld enz, ziet er allemaal ook goed uit. Alles is weggehaald om het te bekijken (behalve inlaatspruitstuk)..
Ach maandag weet ik hopelijk meer... Ben een beetje treurig Maar wat overwerkdagen invullen
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
--------------------------------------------------------------------------------
Ff een korte samenvatting....
Mijn bmw staat al 6 weken stil en in eerste instantie werd er aan een Ecu gedacht, deze is gerepareerd en software overgezet. Mag niet baten...
Bekabeling is doorgemeten en is goed(zeggen ze)...
Er zitten 4 nieuwe bobines en bougies in op dit moment, van de ECU zijn de bobine en injector aansluitingen vervangen/gerepareerd...
Hij mist dus een signaal op de eerste en nu ook 2e cylinder. Dus wat het kan zijn is de injector? (zijn doorgemeten) kabelboom (geen onderlinge sluiting en geen onderbreking). Of misschien toch de (gerepareerde ECU?) Kabelboom ziet er ook goed uit, dit is wel een vaker voorkomend probleem....
Nu hoor ik ook dat de het een vacuumprobleem kan zijn?? Carterontluchting verstopt? Maar kan dat de missende signalen op de injector verklaren?
Auto heeft net een beurt gekregen en daarbij is de sludge in het motorblok verwijderd doormiddel van stationair met de carterontluchting open te draaien... Sludge komt vaker voor met dit type motor (N42 1800cc)....
Wie weet raad???
Mvg Chris
Ff een korte samenvatting....
Mijn bmw staat al 6 weken stil en in eerste instantie werd er aan een Ecu gedacht, deze is gerepareerd en software overgezet. Mag niet baten...
Bekabeling is doorgemeten en is goed(zeggen ze)...
Er zitten 4 nieuwe bobines en bougies in op dit moment, van de ECU zijn de bobine en injector aansluitingen vervangen/gerepareerd...
Hij mist dus een signaal op de eerste en nu ook 2e cylinder. Dus wat het kan zijn is de injector? (zijn doorgemeten) kabelboom (geen onderlinge sluiting en geen onderbreking). Of misschien toch de (gerepareerde ECU?) Kabelboom ziet er ook goed uit, dit is wel een vaker voorkomend probleem....
Nu hoor ik ook dat de het een vacuumprobleem kan zijn?? Carterontluchting verstopt? Maar kan dat de missende signalen op de injector verklaren?
Auto heeft net een beurt gekregen en daarbij is de sludge in het motorblok verwijderd doormiddel van stationair met de carterontluchting open te draaien... Sludge komt vaker voor met dit type motor (N42 1800cc)....
Wie weet raad???
Mvg Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Ik zou dan eens de injectoren wisselen, dus die van de werkende cilinder naar de niet werkende om te zien of het probleem zich verplaatst zeg maar. Want als ik je verhaal zo lees blijven namelijk de injectoren over die problemen zouden kunne veroorzaken.
Dat kan je dus even zelf uitsluiten. Verders heb je nieuwe bobines, nieuwe bougies, je ECU is gerepareerd, bedrading is nagelopen dus eigenlijk zou het gewoon moeten werken. Verder zou je kunnen vragen wat ze precies aan je injectoren hebben gemeten, ze moeten de weerstand namelijk meten en de spanning om te zien of die nog een bepaalde waarde haalt.
Krijg je geen foutcode uit je computer? Ik heb namelijk zelf ook een injector probleemje, maar krijg wel netjes een P0201 foutocde te zien.
Dat kan je dus even zelf uitsluiten. Verders heb je nieuwe bobines, nieuwe bougies, je ECU is gerepareerd, bedrading is nagelopen dus eigenlijk zou het gewoon moeten werken. Verder zou je kunnen vragen wat ze precies aan je injectoren hebben gemeten, ze moeten de weerstand namelijk meten en de spanning om te zien of die nog een bepaalde waarde haalt.
Krijg je geen foutcode uit je computer? Ik heb namelijk zelf ook een injector probleemje, maar krijg wel netjes een P0201 foutocde te zien.
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Hij geeft storing op injector 1 en 2
Hij krijgt geen pulse op injector 1 en nu ook 2.. Bedrading is ok geen gekke verbrande stekkers of draden, draden meten goed door ook naar aarde geen sluiting.
Injectoren zijn omgewisseld en doorgemeten, is ok bevonden...
Gr Chris
Hij krijgt geen pulse op injector 1 en nu ook 2.. Bedrading is ok geen gekke verbrande stekkers of draden, draden meten goed door ook naar aarde geen sluiting.
Injectoren zijn omgewisseld en doorgemeten, is ok bevonden...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Ik hoorde op het "autoweek" forum dat het misschien een bougie kan zijn, maar als het goed is zijn de goede er in gezet... Hebben de bougies invloed op de signalen op de injectoren??
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002