bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Vandaag is er gemeten. Bedrading moet goed zijn injectoren zijn goed. Geen onderlinge sluiting!
Hij geeft storing op injector 1 en 2
Morgen ga ik met de auto naar het bedrijf dat de ecu gemaakt heeft!
Gr. Chris
Hij geeft storing op injector 1 en 2
Morgen ga ik met de auto naar het bedrijf dat de ecu gemaakt heeft!
Gr. Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
- born to run.
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 06:25
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Chris,om gek van te worden he` heb ik ook gehad maar tijdens het uitlezen gaf de computer aan dan er een injector niet actief was! maar bij was het echt de kabelboom en wil je niet ongerust maken de totale kosten 2200 euro maar daarna liep de 3 CSL weer als niew
BMW ///M3 CSL the Perfect Driving.
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Heb mijn auto zelf (op een autoambulance) naar het bedrijf gebracht die het gaat doormeten. Maandag weet ik meer. bedrading zag er allemaal goed uit. En hoop dat het dat niet is.
Hij loopt nu op 2 poten, geen signaal op cylinder 1 en 2 (injector)
Als het de bedrading is, leggen ze nieuwe draden naar de injector. Maar zoals gezegd is er met draaiende motor aan de draden gerammeld enz, ziet er allemaal ook goed uit. Alles is weggehaald om het te bekijken (behalve inlaatspruitstuk)..
Ach maandag weet ik hopelijk meer... Ben een beetje treurig Maar wat overwerkdagen invullen
Gr Chris
Hij loopt nu op 2 poten, geen signaal op cylinder 1 en 2 (injector)
Als het de bedrading is, leggen ze nieuwe draden naar de injector. Maar zoals gezegd is er met draaiende motor aan de draden gerammeld enz, ziet er allemaal ook goed uit. Alles is weggehaald om het te bekijken (behalve inlaatspruitstuk)..
Ach maandag weet ik hopelijk meer... Ben een beetje treurig Maar wat overwerkdagen invullen
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
--------------------------------------------------------------------------------
Ff een korte samenvatting....
Mijn bmw staat al 6 weken stil en in eerste instantie werd er aan een Ecu gedacht, deze is gerepareerd en software overgezet. Mag niet baten...
Bekabeling is doorgemeten en is goed(zeggen ze)...
Er zitten 4 nieuwe bobines en bougies in op dit moment, van de ECU zijn de bobine en injector aansluitingen vervangen/gerepareerd...
Hij mist dus een signaal op de eerste en nu ook 2e cylinder. Dus wat het kan zijn is de injector? (zijn doorgemeten) kabelboom (geen onderlinge sluiting en geen onderbreking). Of misschien toch de (gerepareerde ECU?) Kabelboom ziet er ook goed uit, dit is wel een vaker voorkomend probleem....
Nu hoor ik ook dat de het een vacuumprobleem kan zijn?? Carterontluchting verstopt? Maar kan dat de missende signalen op de injector verklaren?
Auto heeft net een beurt gekregen en daarbij is de sludge in het motorblok verwijderd doormiddel van stationair met de carterontluchting open te draaien... Sludge komt vaker voor met dit type motor (N42 1800cc)....
Wie weet raad???
Mvg Chris
Ff een korte samenvatting....
Mijn bmw staat al 6 weken stil en in eerste instantie werd er aan een Ecu gedacht, deze is gerepareerd en software overgezet. Mag niet baten...
Bekabeling is doorgemeten en is goed(zeggen ze)...
Er zitten 4 nieuwe bobines en bougies in op dit moment, van de ECU zijn de bobine en injector aansluitingen vervangen/gerepareerd...
Hij mist dus een signaal op de eerste en nu ook 2e cylinder. Dus wat het kan zijn is de injector? (zijn doorgemeten) kabelboom (geen onderlinge sluiting en geen onderbreking). Of misschien toch de (gerepareerde ECU?) Kabelboom ziet er ook goed uit, dit is wel een vaker voorkomend probleem....
Nu hoor ik ook dat de het een vacuumprobleem kan zijn?? Carterontluchting verstopt? Maar kan dat de missende signalen op de injector verklaren?
Auto heeft net een beurt gekregen en daarbij is de sludge in het motorblok verwijderd doormiddel van stationair met de carterontluchting open te draaien... Sludge komt vaker voor met dit type motor (N42 1800cc)....
Wie weet raad???
Mvg Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Ik zou dan eens de injectoren wisselen, dus die van de werkende cilinder naar de niet werkende om te zien of het probleem zich verplaatst zeg maar. Want als ik je verhaal zo lees blijven namelijk de injectoren over die problemen zouden kunne veroorzaken.
Dat kan je dus even zelf uitsluiten. Verders heb je nieuwe bobines, nieuwe bougies, je ECU is gerepareerd, bedrading is nagelopen dus eigenlijk zou het gewoon moeten werken. Verder zou je kunnen vragen wat ze precies aan je injectoren hebben gemeten, ze moeten de weerstand namelijk meten en de spanning om te zien of die nog een bepaalde waarde haalt.
Krijg je geen foutcode uit je computer? Ik heb namelijk zelf ook een injector probleemje, maar krijg wel netjes een P0201 foutocde te zien.
Dat kan je dus even zelf uitsluiten. Verders heb je nieuwe bobines, nieuwe bougies, je ECU is gerepareerd, bedrading is nagelopen dus eigenlijk zou het gewoon moeten werken. Verder zou je kunnen vragen wat ze precies aan je injectoren hebben gemeten, ze moeten de weerstand namelijk meten en de spanning om te zien of die nog een bepaalde waarde haalt.
Krijg je geen foutcode uit je computer? Ik heb namelijk zelf ook een injector probleemje, maar krijg wel netjes een P0201 foutocde te zien.
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Hij geeft storing op injector 1 en 2
Hij krijgt geen pulse op injector 1 en nu ook 2.. Bedrading is ok geen gekke verbrande stekkers of draden, draden meten goed door ook naar aarde geen sluiting.
Injectoren zijn omgewisseld en doorgemeten, is ok bevonden...
Gr Chris
Hij krijgt geen pulse op injector 1 en nu ook 2.. Bedrading is ok geen gekke verbrande stekkers of draden, draden meten goed door ook naar aarde geen sluiting.
Injectoren zijn omgewisseld en doorgemeten, is ok bevonden...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Ik hoorde op het "autoweek" forum dat het misschien een bougie kan zijn, maar als het goed is zijn de goede er in gezet... Hebben de bougies invloed op de signalen op de injectoren??
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Nee die bougies staat los van de injectoren die niet functioneren, niet goed werkende injectoren resulteren in misfires.
Maar wat is de melding precies bij het uitlezen? Ik had bijv,
P0201 Circuit/Open - Injector 1
P0301 Cilinder 1 Misfire
Circuit/Open houd heel simpel in dat er een los contact is of een stroom kring niet rond is. In mijn geval was het de stekker van Injector 1 die niet goed vast geklikt was en die steeds loss op de aansluiting zat.
Vraag jouw specialist eens een uitdraai van het uitlezen, op die manier kan je even zoeken op specifieke foutcodes die uit jouw auto rollen.
Maar wat is de melding precies bij het uitlezen? Ik had bijv,
P0201 Circuit/Open - Injector 1
P0301 Cilinder 1 Misfire
Circuit/Open houd heel simpel in dat er een los contact is of een stroom kring niet rond is. In mijn geval was het de stekker van Injector 1 die niet goed vast geklikt was en die steeds loss op de aansluiting zat.
Vraag jouw specialist eens een uitdraai van het uitlezen, op die manier kan je even zoeken op specifieke foutcodes die uit jouw auto rollen.
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Het is toch de ECU, ze gaan eea weer proberen te ritselen van een andere bmw. Injector 1 stuurt niets uit vanuit de ECU...
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Update..
Auto is zo ingeruild, duurde allemaal te lang! Liep op 3 cylinders. Ecu stuurde 1 injector (cylinder 1) niet uit..
Nu een Honda civic hb 5 deurs uit 10-2006, 1e eigenaar... Weet het, tis geen bimmer maar iig wel ruimer en zuiniger in alles...
Bedankt voor het meedenken!
Gr CHris
Auto is zo ingeruild, duurde allemaal te lang! Liep op 3 cylinders. Ecu stuurde 1 injector (cylinder 1) niet uit..
Nu een Honda civic hb 5 deurs uit 10-2006, 1e eigenaar... Weet het, tis geen bimmer maar iig wel ruimer en zuiniger in alles...
Bedankt voor het meedenken!
Gr CHris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Pfff zuur man, maar sucses met je nieuwe aanwinst, kwa techniek onverwoestbaar die Honda's
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Idd jammer dat het zo moet aflopen, heeft me een aardige duit gekost en dan doet ie het nog niet.....
479 euro mijn garage (verdenken de hele tijd de ECU) en acheraf hebben ze gelijk. En op mijn verzoek hebben ze 3 bobines en 4 bougies vervangen, jammer maar helaas.. Kon er 150 euro van de rekening af...
320 euro voor de 2e hands ECU. In totaal 3 keer heen en weer gestuurd en uiteindelijk de hele auto naar Eindhoven. 173 euro, autoambualance..
1 week later komen ze erachter dat ze een "lege"ECU nodig hebben. Ik geen tijd en geduld meer, auto zo ingeruild... Verder koste me dit niets...
Auto opgehaald met een collega met een 2 asser karretje autoambulance. 50 euro incl spanband en beetje diesel voor mijn collega ;-)
Dus 1072 euro Totaal. een lege ECU zou me 300 euro gaan kosten, maar dat is mijn pakkie aan niet meer.
Volgende keer naar de BMW? Had me denk ik veel meer gekost, zoiezo 1000 voor een ECU..
Voor nu toeren in de Civic, lekker sportief, stugger directer kwa sturen en een goede geluidinstallatie...
Misschien ooit nog een 5-serie E39
Grtz Chris
479 euro mijn garage (verdenken de hele tijd de ECU) en acheraf hebben ze gelijk. En op mijn verzoek hebben ze 3 bobines en 4 bougies vervangen, jammer maar helaas.. Kon er 150 euro van de rekening af...
320 euro voor de 2e hands ECU. In totaal 3 keer heen en weer gestuurd en uiteindelijk de hele auto naar Eindhoven. 173 euro, autoambualance..
1 week later komen ze erachter dat ze een "lege"ECU nodig hebben. Ik geen tijd en geduld meer, auto zo ingeruild... Verder koste me dit niets...
Auto opgehaald met een collega met een 2 asser karretje autoambulance. 50 euro incl spanband en beetje diesel voor mijn collega ;-)
Dus 1072 euro Totaal. een lege ECU zou me 300 euro gaan kosten, maar dat is mijn pakkie aan niet meer.
Volgende keer naar de BMW? Had me denk ik veel meer gekost, zoiezo 1000 voor een ECU..
Voor nu toeren in de Civic, lekker sportief, stugger directer kwa sturen en een goede geluidinstallatie...
Misschien ooit nog een 5-serie E39
Grtz Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Maar als de bmw dealer gelijk de goede diagnose had gesteld , was je dus goedkoper uitgeweest
Nu heeft het gezoek van je eigen garage meer gekost.
Maar dit is uiteraard praat acheraf, veel sucses en mischien tot ziens met een knappe E39
Nu heeft het gezoek van je eigen garage meer gekost.
Maar dit is uiteraard praat acheraf, veel sucses en mischien tot ziens met een knappe E39
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Nee want de BMW dealer plaatst een nieuwe ECU en gaan m niet repareren...
Dus ik denk dat de bmw toch nog duurder was geweest.. Maar ja..
Gr Chris
Dus ik denk dat de bmw toch nog duurder was geweest.. Maar ja..
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: bobine en bougie vervangen, nog niet goed!!
Ff terugkomend op dit topic!
Vandaag met mn civic een klein dingetje onder garantie vervangen bij honda dealer... Zag ik mijn oude bmw nog staan... Ik vragen hoe en wat, hebben ze uiteindelijk een ecu (1000 euro) bij bmw dealer besteld, maar mocht niet baten....
Heeft de honda dealer 'm achtergelaten en wat blijkt... Een klepveer kapot in de motor... Heb er verder niet naar gevraagd maar dat was een hele kostenpost geworden igg, blij dat ik de auto toen (6mnd geleden) kon inruilen (kapot)...
Hoop dat iemand hier ooit iets aan hebt. Auto liep dus op 3 cylinders met nieuwe bobines en bougie's..
Grtz Chris
Vandaag met mn civic een klein dingetje onder garantie vervangen bij honda dealer... Zag ik mijn oude bmw nog staan... Ik vragen hoe en wat, hebben ze uiteindelijk een ecu (1000 euro) bij bmw dealer besteld, maar mocht niet baten....
Heeft de honda dealer 'm achtergelaten en wat blijkt... Een klepveer kapot in de motor... Heb er verder niet naar gevraagd maar dat was een hele kostenpost geworden igg, blij dat ik de auto toen (6mnd geleden) kon inruilen (kapot)...
Hoop dat iemand hier ooit iets aan hebt. Auto liep dus op 3 cylinders met nieuwe bobines en bougie's..
Grtz Chris
BMW 316i EXE sedan 2002