Stoel en lengtes

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
superalio

Stoel en lengtes

Bericht door superalio » 15 aug 2011, 08:11

Beste forummers,

Ik heb een e46 touring op het oog van 2002 executive versie met half leer half stoffen bekleding. Afgelopen zaterdag een proefrit gedaan en mijn vrouw (lengte 1.56m) die kon geen goede zitpositie vinden: stoel helemaal naar voren, omhoog en rugleuning naar voren gedraaid kon ze maar net de koppeling (bijna) helemaal indrukken met gestrekt been. Net niet met de teentjes zeg maar. Is hier een oplossing voor anders dan een (Defa) matje? Ik dacht zelf aan d emogelijkheid om het rails systeem waar de bestuurdersstoel op zit of die nog te verschuiven is in zijn geheel.

Iemand enig idee of ervaring?

Lijkt mij namelijk niet fijn rijden en vooral erg slecht voor de koppeling om telkens met gestrekt been in te moeten drukken.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet weet of het stuur in de diepste positie was.

Ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.

N.B. wat het rare is is dat wij eerder een e46 sedan hebben gehad maar daar hadden wij geen lengte issues mee. Terwijl het dezelfde auto moet zijn (weliswaar pre en post facelift maar goed).

Tom_

Re: Stoel en lengtes

Bericht door Tom_ » 15 aug 2011, 10:02

Zaten er niet toevallig standaard stoelen in de sedan, en nu sportstoelen in de touring?
Ik dacht gelezen te hebben dat de sportstoelen wat hoger zitten dan de normale stoelen.

superalio

Bericht door superalio » 15 aug 2011, 10:11

Nee het zijn gewone stoelen, geen sportstoelen.

Harm78

Bericht door Harm78 » 15 aug 2011, 10:21

Bestaan er dan ook standaardstoelen in half leer/stof? Die heb ik eigenlijk nog nooit gezien?

superalio

Bericht door superalio » 15 aug 2011, 10:27

Weet ik niet Harm,

maar het waren zeker geen sportstoelen in die zin dat het voorste zitvlak ook nog te verstellen/ uit te klappen is.

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 15 aug 2011, 18:35

Mijn betere helft is1.58 en zit met de stoel naar voren en omhoog en stuur in basisstand goed in de 320D pfl touring. Ik heb gewone stoelen omdat de sportstoelen te hoge wangen heeft. Zelf ben ik 2 meter dus eigenlijk zouden electrische stoelen met memory en uitkomst zijnn. Maar ja daar hangt dan ook een leuk prijskaartje aan.
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 16 aug 2011, 15:15

Nou persoonlijk wist ik het wel, maar de vrouw is de baas en die vind het weer eens onzin. Ik denk dat ik dus maar een beetje moet gaan saboteren, stuur elke keer weer iets anders zetten enzo
Maar wat zou dat ongeveer gaan kosten voor laat zeggen bestuurders stoel? (standaard uitvoering van de stoel als die er in elektriek is)

En ja, ik kom er eerlijk voor uit dat ik weinig in te brengen heb thuis, maar heb altijd het laatste woord

Ja liefje

Renier

Bericht door Renier » 16 aug 2011, 17:41

@Superalio.

Mijn vrouw hier precies hetzelfde. Wij een 318 Touring. Mijn vrouw is iets groter en kan er dus wel bij maar stoel moet wel in de voorste stand. Op haar werk ook een touring en daar hetzelfde euvel.

Onze sedan die wij voor de touring hadden, had dat probleem niet. Die kon dichter bij het stuur gezet worden. Toevallig was ik ook naar een oplossing aan het kijken en zal eens spieken of ik iets met de rails danwel stoelen kan doen. Als ik een oplossing heb hoor je het!

kees roeleveld

Bericht door kees roeleveld » 16 aug 2011, 18:57

Ik heb een facelift touring met sportstoelen en heb met mijn vrouw (1,68 m ) exact het zelfde probleem en het op de volgende manier opgelost.
Ik heb haar een '98 er Corsa'tje gegeven :zwaai:

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 16 aug 2011, 19:06

Nou, daar hoef ik dus niet mee aan te komen, tis een BMW of niets en de laatste optie was dus geen optie :bang: :bang: :)

kees roeleveld

Bericht door kees roeleveld » 16 aug 2011, 19:48

Je hebt gelijk er gaat niks boven een BMW en zeker de E46 dus stoel naar voor en omhoog en stuur naar voor en omlaag en voor je het weet is ze eraan gewend en wil ze geen andere auto meer.
En blokken op de pedalen moeten we maar niet proberen.

Renier

Bericht door Renier » 18 aug 2011, 10:41

Volgens mij kan je de stoel rails verplaatsen! Ik moet het nog steeds bekijken maar dacht dat de stoel wel verder naar voren kon!

superalio

Bericht door superalio » 19 aug 2011, 11:51

Zou wel mooi zijn om zeker te weten of de rails verplaatst kan worden.

Ik heb by the way 2 dealers gebeld en ze zeiden beide dat het de eerste keer is dat ze zoiets horen. Rails kon wel verlengd worden voor lange mensen maar niet verschoven worden voor kleine mensen. Dus als dat echt zo is dan is het jammer. Ik ga vanmiddag nog een andere proefrit maken in een andere e46 toruing facelift met wel sportstoelen en een verstelbare kniewangzit (als u begrijpt wat ik bedoel). Het zou wel bijzonder zijn als het weer niet past. G ame toch niet vertellen dat BMW auto's maakt die alleen bestemd zijn voor mensen boven de 1.56m? En al die chinezen dan (toch wel grote afzetmarkt voor BMW)?

Iemand enig idee? Een technieker/ monteur.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”