Telefoon 320touring
-
Telefoon 320touring
Hallo,
Gisteren heb ik bij vd Pol occassions een 320touring gekocht.
Hier zit een vaste telefoon in maar deze krijg ik nog niet werkend.
Dit is het type telefoon die er in zit:http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =119&ty=79
Vandaag heb ik een nieuw prepay sim-kaartje gehaald en er in gestopt. nog steeds blijft de melding plaats kaart, na een aantal keer aan uit zetten blijft dit.
is dit een bekend probleem en hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt
Gisteren heb ik bij vd Pol occassions een 320touring gekocht.
Hier zit een vaste telefoon in maar deze krijg ik nog niet werkend.
Dit is het type telefoon die er in zit:http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =119&ty=79
Vandaag heb ik een nieuw prepay sim-kaartje gehaald en er in gestopt. nog steeds blijft de melding plaats kaart, na een aantal keer aan uit zetten blijft dit.
is dit een bekend probleem en hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt
Re: Telefoon 320touring
Volgens mij is het een single band telefoon en bij mij werkt deze met een kaartje van de KPN (Hi). Vodafone moet blijkbaar ook kunnen, maar heb ik nog niet geprobeerd.
Succes!
Succes!
Klopt! In deze telefoon EN ook in de draadloze Siemens BIT2 werken alleen KPN en Vodafone ( Libertel ).
-
maar het kaartje wat ik gebruik is gewoon een prepay simkaart van kpn? (nog niet uit het pasje gedrukt zodat hij van het credit card formaat is.
Is dit niet goed?
Is dit niet goed?
moet gewoon werken, niet op z'n kop erin geschoven?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
dat heb ik ook geprobeert, op alle manieren, en dan ook nog aan en uit gezet (met de knop op het toestel en het contact).
maar de melding plaats kaart blijft.
maar de melding plaats kaart blijft.
Accu even lostrekken? Wil nog wel eens een goede reset geven
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond
Mijn 320 Touring is ook voorzien van telefoon fabrieks af, en wel een Motorola 8700. Heel stoer, maar dat ding heeft wss eens klem gezeten tssen de deur en was redelijk vernageld. Op zoek naar een andere 8700 was een crime, zeldzaam en erg prijzig. Nu raakte ik begin van de week in gesprek met een externe monteur bij ons en toevallig kwam het telefoongebeuren ter sprake. Het bleek dat hij nog een oude Motorola had liggen maar wist niet precies welke het was. S'avonds mailde hij dat het een 8400 was. beetje snuffelen op Google gaf mij het idee dat er niet veel verschil kon bestaan. Hij heeft dat ding voor me meegenomen en vandaag heb ik deze uitgeprobeerd. De originele accu op de 8400 was nogal groot, maar ik kon deze dus zeer eenvoudig uitwisselen met de accu die op de autotelefoon hoorde (op de accu staat overigs wel BMW)
Ding aangesloten en wat tobben met de codes (vroeg om pincode en vroeg toen om ontgrendelingscode WTF, maar boekjes gaven uitsluitsel) eenmaal online werkte dit prima. Geeft keurig aan op de radio "Phone" en geluid gaat prima over de boxen en ook via stuur werkt alles. Okee, tis erg achterhaalt, maar het hoort bij de auto, dus ik wil dat het dan ook werk, dus een 8400 kan zonder problemen ook aangesloten worden als vervanging van de 8700
En dat ik elke keer de pin en ontgrendelingscode moet invoeren (ik moet hier in de buurt echt wel de telefoon mee naar binnen nemen, anders nemen anderen hem mee) dan blijven de kids ook lekker van dat ding af
Ding aangesloten en wat tobben met de codes (vroeg om pincode en vroeg toen om ontgrendelingscode WTF, maar boekjes gaven uitsluitsel) eenmaal online werkte dit prima. Geeft keurig aan op de radio "Phone" en geluid gaat prima over de boxen en ook via stuur werkt alles. Okee, tis erg achterhaalt, maar het hoort bij de auto, dus ik wil dat het dan ook werk, dus een 8400 kan zonder problemen ook aangesloten worden als vervanging van de 8700
En dat ik elke keer de pin en ontgrendelingscode moet invoeren (ik moet hier in de buurt echt wel de telefoon mee naar binnen nemen, anders nemen anderen hem mee) dan blijven de kids ook lekker van dat ding af
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond
Als je er een dual band simkaartje in stopt laat ie helemaal niks op het scherm zien, alsof ie geen netwerk heeft. Op Marktplaats staat trouwens zo'n telefoon te koop in Heemskerk, dus de unit in de middentunnel. Misschien een optie om die gewoon te wisselen?