Eindelijk, hij is binnen: E60 545i *Gechipt*
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
thanks 320driver!
ik moet nog wel een paar zaakjes oplossen. Ik had last van olie verbruik en liet na (een paar minuten) stationair stilgestaan te hebben, bv bij een stoplicht of spoorwegovergang, een flinke blauwe pluim achter. Ook ratelde er een ventilator of fan achter m'n dashboardkastje, heel irritant! Tenslotte kraken de zijkanten/deuren bij vooral drempels en lage snelheid...
Viavia een bmw werplaatschef ontmoet die thuis in een schuur bmw's onderhoudt. Hij heeft de membranen en kleppen in het carterventilatiesysteem vervangen, tevens een klep in het inlaatspruitstuk, die ventilator schoongemaakt en de wiggen afgeschaafd tegen het kraken Geen idee wat de wiggen zijn of waar ze zitten, maar het kraken is wel opgelost voor 90%. Blauwe pluimen zijn een stuk minder maar nog niet compleet weg, ook de ventilator ratelt minder hard maar hoor ik nog. Toch heeft hij een hoop goed gedaan voor Eur 520, maar hij wil 'm weer terug zien om verder te onderzoeken. Houd ons van de straat zullen we maar zeggen
Verder heb ik bij chef een m-pakket in de bestelling, komen de 118 velgen met banden erop met 2-3 weken, spoorverbreders achter, zwarte grill, eibach 30mm veren rondom, en later nog een keer een dakspoiler (toch wel geinig aron22). Maar dan zijn we ondertussen wel een halfjaar verder denk
ik moet nog wel een paar zaakjes oplossen. Ik had last van olie verbruik en liet na (een paar minuten) stationair stilgestaan te hebben, bv bij een stoplicht of spoorwegovergang, een flinke blauwe pluim achter. Ook ratelde er een ventilator of fan achter m'n dashboardkastje, heel irritant! Tenslotte kraken de zijkanten/deuren bij vooral drempels en lage snelheid...
Viavia een bmw werplaatschef ontmoet die thuis in een schuur bmw's onderhoudt. Hij heeft de membranen en kleppen in het carterventilatiesysteem vervangen, tevens een klep in het inlaatspruitstuk, die ventilator schoongemaakt en de wiggen afgeschaafd tegen het kraken Geen idee wat de wiggen zijn of waar ze zitten, maar het kraken is wel opgelost voor 90%. Blauwe pluimen zijn een stuk minder maar nog niet compleet weg, ook de ventilator ratelt minder hard maar hoor ik nog. Toch heeft hij een hoop goed gedaan voor Eur 520, maar hij wil 'm weer terug zien om verder te onderzoeken. Houd ons van de straat zullen we maar zeggen
Verder heb ik bij chef een m-pakket in de bestelling, komen de 118 velgen met banden erop met 2-3 weken, spoorverbreders achter, zwarte grill, eibach 30mm veren rondom, en later nog een keer een dakspoiler (toch wel geinig aron22). Maar dan zijn we ondertussen wel een halfjaar verder denk
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Gisteren de E63/E64 styling 118 eronder geschroefd, incl. 245/40/18 dunlop sport runflat banden. Ik ben er happy mee de velgen zijn ET14 dus rondom staat alles 6mm meer naar buiten. Ik wil nog laten checken (Akto) of achter nog spoorverbreders er tussen kunnen van 0,5-1,0 cm, ook ivm met de pro eibach veren die nog komen. Ook komende week een afspraak gemaakt met Nassje (thanks voor het snelle reageren nog;) voor het spuiten van de grill en lijsten. We gaan lekker door dus
Hiier wat foto's van de (ongewassen) bimmer;
Hiier wat foto's van de (ongewassen) bimmer;
Laatst gewijzigd door Björn op 29 jan 2012, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i (*Velgen Update*)
Ziet er netjes uit gozer!!
En Nassje's klantenbestand wordt steeds groter!!
En Nassje's klantenbestand wordt steeds groter!!
Ziet er idd wel sportief en netjes tegelijk uit..
beter gezicht idd door die lagere et waarde, ga bij mij binnenkort maar eens spelen met spacers ..
beter gezicht idd door die lagere et waarde, ga bij mij binnenkort maar eens spelen met spacers ..
Zo, dat ziet er goed uit met die nieuwe velgen! Deze combinatie zie je niet zoveel.
Ik wilde inderdaad netjes, sportief, en iets wat je niet vaak ziet. Gelukt dus , thanks voor de reacties.
Donderdagavond heb ik met Nassje afgesproken en nu zit ook te denken om naast de grill en lijsten ook de type aanduiding te laten spuiten. Lijkt me wel wijs staan en je ziet 't ook niet veel. Wat denken jullie?
Donderdagavond heb ik met Nassje afgesproken en nu zit ook te denken om naast de grill en lijsten ook de type aanduiding te laten spuiten. Lijkt me wel wijs staan en je ziet 't ook niet veel. Wat denken jullie?
Mmm, typeaanduiding spuiten vind ik persoonlijk niet mooi. Ik zou het zo laten of weghalen. Maar als jij het mooi vind, gewoon doen natuurlijk.
Gewoon weghalen is het beste...
Als je hem ook zwart wil laten spuiten moet hij er zowiezo af...(maar zou ook wel staan imo)
Als je hem ook zwart wil laten spuiten moet hij er zowiezo af...(maar zou ook wel staan imo)
ik ga de type aanduiding toch maar niet zwart spuiten en ik laat het gewoon zitten. Wordt donderdag dus alleen de lijsten en de grill
- Kingfisher
- Contacteer:
Als je toch gaat spuiten, waarom dan niet meteen het dopje van de gasvulklep in kleur spuiten?
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
- lekkerwijf1
Vriend van mij heeft ook zon set te koop voor weinig met splinternieuwe Top banden.
Das een goeie idd, ik was 't nog van plan en eigenlijk niet eens bij stilgestaan om het komende donderdag te doen.Kingfisher schreef:Als je toch gaat spuiten, waarom dan niet meteen het dopje van de gasvulklep in kleur spuiten?
Nassje, ik hoor net dat je een halfuurtje later thuis bent donderdag
@BMWsjoerd; thanks nog