Verschillen 4 en 6 cilinder.
Verschillen 4 en 6 cilinder.
Hallo,
Binnekort wou ik een bmw 3 serie coupe gaan halen.
Dat word dan mijn eerste auto en veel mensen zeggen tegen mij dat 6 cilinder veel duurder is dan 4 cilinder in onderhoud, belasting, verzekering en dat hij veel meer zuipt met benzine.
Aangezien ik niemand ken die een 3 serie e46 heeft met 6 cilinders vroeg ik mezelf af of iemand hier mij misschien kon vertellen of het nou echt zoveel scheeld in de kosten?
Alvast bedankt,
Jan
Binnekort wou ik een bmw 3 serie coupe gaan halen.
Dat word dan mijn eerste auto en veel mensen zeggen tegen mij dat 6 cilinder veel duurder is dan 4 cilinder in onderhoud, belasting, verzekering en dat hij veel meer zuipt met benzine.
Aangezien ik niemand ken die een 3 serie e46 heeft met 6 cilinders vroeg ik mezelf af of iemand hier mij misschien kon vertellen of het nou echt zoveel scheeld in de kosten?
Alvast bedankt,
Jan
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
De meerkosten van een zes cilinder valt echt reuze mee, en voor die kleine meerprijs heb je naar mijn mening veel meer rijplezier en vermogen, de souplesse van een zes in lijn is ongekend.
Verbruik van een 320ci t/m een 330ci liggen allemaal rond de 1 op 10 a 11 met een normale rijstijl, doe ik ook met mijn 328ci.
Je hebt 2 bougies en 2 liter olie voor meer onderhoud, lijkt me te verwaarlozen.
Verzekering is wel ietsje duurder, ligt ook aan leeftijd en regio.
Kun je het betalen zou ik altijd voor een zes in lijn gaan, geluid en beleving zijn super
En helemaal nu met dat steeds meer linkse milleu geneuzel is een 6 cilinder of meer een uitstervend ras de komende jaren ben ik bang voor.
Dus geniet er van nu het nog kan
Verbruik van een 320ci t/m een 330ci liggen allemaal rond de 1 op 10 a 11 met een normale rijstijl, doe ik ook met mijn 328ci.
Je hebt 2 bougies en 2 liter olie voor meer onderhoud, lijkt me te verwaarlozen.
Verzekering is wel ietsje duurder, ligt ook aan leeftijd en regio.
Kun je het betalen zou ik altijd voor een zes in lijn gaan, geluid en beleving zijn super
En helemaal nu met dat steeds meer linkse milleu geneuzel is een 6 cilinder of meer een uitstervend ras de komende jaren ben ik bang voor.
Dus geniet er van nu het nog kan
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Hallo Jan ik heb een e36 328iaut ik persoonlijk vind het wel meevallen gemiddeld verbruik staat gelijk aan een vw kever uit de 70er jaren maar op de grote weg toch wel 1:12 -13. Onderhoud valt mee, hangt natuurlijk van de leeftijd en kilometerstand af, en van je rechter voet. Met een 4 pitter kun je ook makkelijk 1:10 of minder halen, trap hem maar op zijn staart, dus je hebt wel het plezier van een mooie 6 pitter met de nodige koppel en pk's, misschien zijn er andere forum leden met een andere mening ,
Stress
Stress
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Als je een bijv. fulloptions 330i zou hebben zou de verzekering relatief een stuk duurder zijn dan bij een standaard 316i, maar wegenbelasting, verbruik en onderhoud maakt allemaal niet zoveel uit.
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Hier dan nog een mening van een 4-pit eigenaar
Onderhoud zal elkaar niet veel ontlopen.
De 4 cilinders van de facelift zijn wel iets modernere motoren dan de 6.
Maar dat maakt ze zeker niet onderhoudsvriendelijker, ik denk zelf dat een 6 iets betrouwbaarder is.
De valvetronic van de 4cilinders is vanaf de FL modellen geheel vernieuwd.
Ik heb het gevoel dat daar wat kleine kinderziektes in zitten.
Verbruik van een 318 is behoorlijk hoog vindt ik zelf.
Heb hem nog niet heel lang, maar 1:11 haal ik maar net met rustig rijden.
Een 4 cilinder is gewoon een erg goeie en mooie motor, zeker een technisch hoogstandje voor die tijd.
Een 6 cilinder is gewoon een juweel en heeft een hogere fun factor
Je bent er trouwens vroeg bij met je 16 jaar
Onderhoud zal elkaar niet veel ontlopen.
De 4 cilinders van de facelift zijn wel iets modernere motoren dan de 6.
Maar dat maakt ze zeker niet onderhoudsvriendelijker, ik denk zelf dat een 6 iets betrouwbaarder is.
De valvetronic van de 4cilinders is vanaf de FL modellen geheel vernieuwd.
Ik heb het gevoel dat daar wat kleine kinderziektes in zitten.
Verbruik van een 318 is behoorlijk hoog vindt ik zelf.
Heb hem nog niet heel lang, maar 1:11 haal ik maar net met rustig rijden.
Een 4 cilinder is gewoon een erg goeie en mooie motor, zeker een technisch hoogstandje voor die tijd.
Een 6 cilinder is gewoon een juweel en heeft een hogere fun factor
Je bent er trouwens vroeg bij met je 16 jaar
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Bedankt voor de reacties. De verzekering komt zoiezo niet op mijn naam omdat het anders veel te duur zou worden voor mij.
Zelf heb ik liever ook een 6 cilinder maar als alle mensen mij vertellen dat het veel duurder is dan zou ik toch maar over een 4 cilinder gaan denken.
Ik denk dat het er een gaat worden rond het jaar 2000 dus nog niet met de nieuwe motoren,
@Oxellaar
Hoe kom je er eigenlijk bij dat ik 16 ben? of heb je dat tegen iemand anders.
Zelf heb ik liever ook een 6 cilinder maar als alle mensen mij vertellen dat het veel duurder is dan zou ik toch maar over een 4 cilinder gaan denken.
Ik denk dat het er een gaat worden rond het jaar 2000 dus nog niet met de nieuwe motoren,
@Oxellaar
Hoe kom je er eigenlijk bij dat ik 16 ben? of heb je dat tegen iemand anders.
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Haha sorry ik weet nog niet zo goed hoe de site werkt maar ik ben al 18.
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
maar het is wel een feit dat een 6 cilinder ietsjes duurder is, meer olie, meer bougie, verbruik ligt (mijn ervaring 316 + 323) toch iets meer (1 op 12 .. 1 op 10 ofzo)
maar zoals gezegd , rijplezier is plus veeeel
maar zoals gezegd , rijplezier is plus veeeel
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Banden ligt helemaal aan je rechtervoetje
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
denk ook even aan de wegenbelasting die kreeg ik net weer binnen voor de 328 en dat herrinnert me er toch aan dat het een wat zwaardere auto is.
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
wegenbelasting van een 318i ligt ook al op de 56 euro (voetbalclubs moeten ook betaald worden door provincie ). Vraag me alleen af hoeveel duurder een 6 cilinder zou zijn kwa verzekering, en of ze niet lastig doen. Ik betaal nu het tweede jaar All risk 130 pm.
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
rij zelf een 4 cilinder diesel...heb het zelf niet precies uitgezocht maar denk dat er behalve de cilinders ook een verschil zit tussen de brandstoffen op natuurlijk wegenbelasting en rij prestraties maar ook verzekering
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Ik ben 19 en rij nu sinds kort een 323i Coupe. Verzekering op je pa's naam laten zetten lijkt me niet een goed plan, wilde dit zelf ook doen maar heb een gruwel verhaal wat een vriend van mij overkomen is:
Maar om even terug te komen op je 4/6 cillinder verhaal. Ik zou voor de 6 in lijn gaan, wat een power!
Succes met je keuze
Diezel
- Spoiler: Laat zien
Maar om even terug te komen op je 4/6 cillinder verhaal. Ik zou voor de 6 in lijn gaan, wat een power!
Succes met je keuze
Diezel
BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Verschillen 4 en 6 cilinder.
Altijd verzekeren op je eigen naam, al was het maar voor de opbouw van je no-claim.
ben nu €36 per maand kwijt voor all-risk dankzij m'n no-claim.
ben nu €36 per maand kwijt voor all-risk dankzij m'n no-claim.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶