Bericht
door z3mrunner » 15 aug 2011, 20:47
Zo, afgelopen weekend even mijn zoon in Zurich bezocht. Man wat is het daar reteduur. Niet normaal.
Onderweg natuurlijk weer lekker geknald op de autobahn.
Het was relatief rustig dus er kon flink gas worden gegeven. Toch wel heel leuk zo'n diesel met een megakoppel.
Zo gauw ik langs kom, zie je in je spiegels de golfjes, audi's en ook BMW1 series tegenwoordig achter je schuiven.
Die gaan je dan opduwen. Dat gaat meestal redelijk goed tot de 190 -200 km/uur.
De 535 schakelt bij ongeveer 205 km/uur over en door het koppel, knalt die vrolijk met dezelfde acceleratiesnelheid door naar de 250.
Best lollig om dan te zien wat er in je achteruitkijkspiegel gebeurt.
Vandaag ook twee keer motorfietsen zo gehad. Tot de 190 - 200 gaat het nog wel maar ik weet uit eigen motorervaring dat bij die hoge snelheden bijvoorbeeld je helm enorm op je kop gaat drukken. Niet echt lekker en als zo'n klote diesel dan ook gewoon door accelereert naar de 250 en dat blijft rijden, is het niet zo comfortabel en leuk op zo'n motorfiets.
Onderweg terug wel weer zo'n irritante computerstoring gehad. Plots hield de muziek op en werkte de IDrive niet meer. Navigatie deed het wel gewoon. Onder weg een reset geven hielp niet. Stopen en auto herstarten hielp wel. Ik hou hier niet van en zeker niet bij een auto van deze prijsklasse maar ik denk dat we er mee moeten leven. Ik heb dit soort storingen en een noodloop wel alleen als ik echt aan het knallen ben op de autobahn ( 220 - 250) maar dan nog, hoort het niet.